قیمت خودرو با عرضه در بورس ارزان نمی‌شود

رئیس شورای رقابت که مجموعه تحت مسئولیت وی در حال حاضر قیمت گذاری خودروهای پرتیراژ را به عهده دارد در تازه ترین اظهار نظر خود سپردن قیمت گذاری خودرو به بورس کالا را با انتقادات جدی مواجه کرده است.

به گزارش کاماپرس، بعد از ماجراهای تغییر متولی قیمت گذاری خودرو، حالا کارگروهی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به راه افتاده تا با ارائه طرح ساماندهی تولید و بازار خودرو، مشکلات تولید و بازار را با عرضه خودرو در بورس برطرف کند. طرحی که در آن عرضه و قیمت گذاری خودرو در بورس هم به چشم می خورد و  همینجاست که صدای اعتراض منتقدان بلند می شود. منتقدان معتقدند این طرح نه تنها هیچ کمکی به آرامش بازار نمی کند، بلکه آن را طوفانی تر از قبل می کند.

عرضه خودرو در بورس به هیچ وجه به نفع مشتریان نیست

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در پاسخ به این سوال که‌ آیا عرضه خودرو در بورس می تواند به ساماندهی تولید و بازار کمک کند می گوید:« عرضه خودرو در بورس به هیچ‌وجه به نفع مشتریان خودرو نخواهد بود و منجر به کاهش قیمت‌ها نمی‌شود. یعنی اینکه با فروش خودرو در بورس به بالاترین پیشنهادها، قیمت خودرو هم افزایش می‌یابد و مشتریان ناچار به خرید خودرو با قیمت‌های کشف‌شده در بورس و نه قیمت‌های عادلانه و منصفانه‌ای که اکنون توسط شورای رقابت تعیین می‌شود، خواهند بود. با این شرایط ممکن است نرخ فروش خودرو در بورس حتی بالاتر از قیمت‌های حاشیه بازار باشد، اما تا زمانی که خودرو در بورس عرضه و معامله نشود، هیچ‌کس نمی‌داند قیمت فروش هر خودرو به این شیوه چقدر خواهد بود.»

قیمت خودرو چه زمانی در بورس تعیین می شود؟

آریاک سفر

به گزارش همشهری رئيس شورای رقابت معتقد است به‌دلیل قیمت‌های بالای عرضه خودرو در بورس تقاضای آنچنانی برای خودرو وجود نخواهد داشت، چراکه اکنون بخشی از تقاضای خرید خودرو توسط افراد مختلف به‌دلیل قیمت منصفانه‌ای است که با محاسبه هزینه تمام‌شده توسط شورای رقابت تعیین و به خودروسازان ابلاغ می‌شود.
اما این طرح چه زمانی اجرایی می شود؟ شیوا در این باره می گوید:« مشخص نیست روند بررسی انجام اصلاحات، تصویب این طرح در صحن علنی مجلس و تأیید و ابلاغ نهایی توسط شورای نگهبان تا چه زمانی طول می‌کشد اما بعید می‌دانم که طرح عرضه خودرو در بورس تا پایان امسال اجرایی شود. »

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز