عرضه اولیه 17 شرکت از زیرمجموعه های ایران خودرو در بورس

مدیرعامل ایران خودرو از عرضه اولیه سهام زیرمجموعه های این شرکت در بورس خبر داده و اظهار کرده است که سهام 17 شرکت در این قالب به بورس عرضه شود.

به گزارش کاماپرس، گروه خودرویی در حال حاضر از گروه های پیشتاز بازار است و طی روزهای اخیر با افزایش ارزش قابل توجهی در سهام شرکت های ایران خودرو، سایپا،  گروه بهمن و پارس خودرو بوده ایم. روند رو به رشد افزایش قیمت سهام برخی از این شرکت ها آهنگ پرشتاب تری دارد ولی به طور کلی می توان گفت ارزندگی سهام این شرکت ها در بورس رشد بسیار بالایی داشته است.

این درحالیست که سود(زیان) هر سهم در دو خودروساز بزرگ کشور با وجود اصلاحاتی که در ساختار آنها انجام شده نسبتی با قیمت سهام آنها در بورس ندارد و زیان انباشته هنگفتی نیز در صورت های مالی این دو شرکت جا خوش کرده است.

تحولات مدیریتی در برخی موارد می تواند راهگشای شرکت ها باشد و با مدیرعاملی فرشاد مقیمی نیز امیدواری هایی در زمینه بهبود وضعیت تولید و سودآوری ایران خودرو ایجاد شده است. ضمنا به نظر می رسد این شرکت واگذاری برخی از زیرمجموعه های خود را نیز به منظور افزایش سرمایه در دستور کار قرار داده است.

برنامه ایران خودرو برای عرضه اولیه زیرمجموعه ها و فروش دارایی های غیر مولد

آریاک سفر

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در گفت‌وگوی اختصاصی با «دنیای بورس» درباره برنامه های این مجموعه برای عرضه اولیه ‌ها می‌گوید: در سال جاری 17 شرکت در بورس عرضه اولیه می‌شود که ارزش آنها بیش از هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. مدیران ایران خودرو البته در راستای سیاست افزایش بهره وری و چابک سازی، اقدام به واگذاری سهام زیزمجموعه‌ها کردند.

به گفته مقیمی یک کرسی هیات مدیره بانک پارسیان را واگذار کردیم و در برنامه‌های بعدی هم قصد داریم در قالب واگذاری بلوکی، بقیه کرسی های هیات مدیره را واگذاری و از مالکیت سهم خارج شویم. مقیمی تاکید دارد با منابع حاصله  نیز «خودور» قصد دارد بخشی از بدهی های خود را پرداخت کند.

گروه ایران خودرو در سه ماه ابتدایی امسال بخشی از دارائی های غیر مولد را به فروش رسانده؛ به طوریکه در سه ماه ابتدای سال نزدیک به یک هزار میلیارد تومان سهام شرکتهایی که در اختیار مجموعه بود، در بورس واگذار شده است. همچنین 170 ملک که سالهای زیادی در اختیار ایران خودرو بوده و در قالب اموال مازاد و راکد استفاده‌ای برای مجموعه نداشت، واگذار شد.

مدیرعامل ایران خودرو در خصوص برنامه آینده این مجموعه برای فروش اموال مازاد گفت: ظرف ماه های آینده 2 هزار میلیارد تومان از اموال و املاک مازاد خود را از طریق مزایده به فروش می‌رسانیم.

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز