بهترین منابع آموزش زبان کدامند؟

ایران بوک-کاماپرس
لست سکند

یادگیری زبان از دیرینه تا به امروز یکی از قابلیت هایی بوده که انسان با دستیابی به آن  با دنیای تازه ای روبرو می شده است. از زمانی که انسان ها پا بر روی این  جهان گذاشتند در صدد ارتباط با یکدیگر بوده اند تا بتوانند ارتباط موثری را در همه زمینه ها با یکدیگر داشته باشند، آنها با سنگ نبشته ها، علائمی نظیر دود و آتش و یا نقاشی سعی داشته اند تا جهت پیشبرد اهداف خود گام بردارند، تا اینکه امروزه بیش از چند صد زبان در دنیا وجود دارد.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ایران بوک، یادگرفتن همه زبان ها شاید ضروری به نظر نرسد اما یادگیری برخی از زبان های بین المللی یا زبان هایی که در میان ملت ها مورد قبول واقع شده است می تواند کمک بسزایی در گشودن درهای جدید دنیا به روی ما باشد. در این مقاله هدف  این است که بدانیم محتوایی که امروزه تولید گردیده است به چه صورت می تواند ما را یاری نماید و چه منابعی و یا کتاب های آموزش زبان امروزه می تواند در جهت کمک به رشد این مقوله موثر واقع شوند اما قبل از آن بهتر است تعریف کلی از زبان و شکل گیری آن در ذهن تعریف کنیم تا به روش های امروزی دست یابیم.

آموزش زبان-کاماپرس

زبان چیست و چگونه در ذهن ما ایجاد می شود ؟

برای یافتن تعریفی از زبان سعی بر آن داشتیم تا تعریفی جامع و جهانی بیابیم که منجر به این امر گردید تا از فرهنگ لغت های مختلف به جستجو و کاوش بپردازیم :

طبق فرهنگ لغت دانشگاهی وبستر، زبان به این صورت تعریف شده است : “ابزاری نظام مند جهت انتقال اندیشه ها یا احساس ها از طریق علامت ها، صداها، حرکت ها یا علامت هایی قراردادی که معنی های مشخص دارند.”

راز آسمان پایتخت

زبان مهارتی است پیچیده و تخصصی، که به طور خود به خودی در کودک رشد می کند، بدون تلاش آگاهانه یا آموزش رسمی ، بدون آگاهی از منطق زیر  بنایی آن رشد می کند. در همه انسان ها از نظر کیفیت به یک صورت است، و از توانایی ها یا مهارت های کلی که برای پردازش اطلاعات یا اجرای رفتار هوشمندانه به کار می روند متمایز است. اگر تعدادی از تعریف های مختلف زبان را با هم ترکیب نماییم به تعریف مرکبی از چندین قسمت می رسیم که می توان به صورت زیر آن را لیست نمود :

  • نظام مند است
  • از علامت های قرار دادی استفاده می کند
  • از نمادهایی استفاده می کند که در درجه اول صوتی اند، اما می توانند تصویر نیز باشند
  • از نمادهایی استفاده می کنند که معناهای قراردادی دارند
  • برای برقراری ارتباط به کار می رود
  • در جامعه گفتاری عمل می کند
  • اساسا انسانی است ، اما محدود به انسان ها نمی شود
  • ویژگی هایی عمومی یا جهانی دارد

زبان در قرن بیستم

امروزه ، بسیاری از روش های تعلیمی چند دهه ی گذشته، در اصطلاح “تدریس زبان ارتباطی” نهفته هستند، که در حال حاضر به صورت تکیه کلام مدرسان زبان در آمده است. تدریس زبان ارتباطی روشی است گزینشی و آمیخته ای از روش های گذشته به صورت بهترین چیزی که مدرس برای استفاده های طبیعی زبان دوم در کلاس می تواند ارائه دهد. تفاوت چشمگیری که بین رسم و رسوم آموزش زبان در حال حاضر  و رسم و رسوم نیم قرن پیش وجود دارد، نبود” قواعد و اصول” و “بهترین روش تدریس” است. در حال حاضر منابع دیجیتالی متعددی برای کتاب زبان و آموزش آن مهیا شده اند که می توان از جمله آنها اینترنت، کتاب های آموزشی، رسانه هایی نظیر تلویزیون و ماهواره که همگی زبان های متعددی را منعکس می کنند و یا مجلات و روزنامه ها اشاره نمود که در کمک رسانی به فراگیران زبان کمک می کنند. استفاده از متد های آموزش زبان که توسط انتشارات های معتبر دنیا صورت می گیرد راهکار دیگری است که زبان آموزان می توانند به آنها روی بیاورند و یا حضور در کلاس های آموزش زبان که آنها نیز با متدهای نامبرده سعی در تعلیم و تربیت زبان آموزان دارند. امروزه فراگیری زبان به روش های مناسبی دست یافته است و استفاده از تکنیک هایی نظیر تکنیک های روانشناختی آموزش در خواب و یا شنیداری گفتاری که الهام گرفته از یادگیری کودکان است از شیوه هایی است که در دسترس قرار گرفته اند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران‌ بوک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز