بهترین مشاوره آزمون دکتری؛ تضمین کننده قبولی در دوره دکتری

لست سکند

تجربه مشاوره کنکور دکتری دارید؟ تا به حال برای برنامه‌ریزی و کسب آمادگی برای کنکور دکتری از کمک یک مشاور استفاده کرده‌اید؟ مشاور خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از پی اچ دی تست، آزمون دکتری تخصصی بالاترین سطح کنکور در کشور است که پذیرفته‌شدگان آن وارد دوره دکتری تخصصی یا همان پی اچ دی می‌شوند. پذیرش در این آزمون با توجه به ماهیت خاصی که دارد تنها از طریق مطالعه و تست‌زنی نیست و اطلاع از آخرین تغییرات و شرایط پذیرش می‌تواند نقش مهمی در موفقیت داوطلبان بازی کند. از این رو بسیاری توصیه می‌کنند که داوطلبان  از تجربیات افراد متخصص و مشاورین مجرب استفاده کنند.

اهمیت مشاوره در کنکور دکتری

بهتر است در گام اول ببینیم اصلا چرا مشاوره در آزمون دکتری مهم است و تفاوت این کنکور با کنکور مقاطع قبلی چیست؟

راز آسمان پایتخت

یکی از نکاتی که باعث اهمیت مشاوره درست در آزمون دکتری می‌شود تغییرات فراوانی است که هر سال تجربه کرده است. این آزمون نسبت به دیگر آزمون‌های سراسری کشور عمر کوتاه‌تری دارد. از این رو مسئولان برگزاری تغییرات بیشتری را در آن لحاظ می‌کنند تا به بهترین حالت ممکن برسند.

از این رو لازم است تا داوطلبان کنکور دکتری تخصصی پابه‌پای تغییرات کنکور پیش روند و از کوچترین تغییرات آزمون مطلع باشند. اطلاع از تغییرات باعث می‌شود استراتژی مطالعاتی و آماده‌سازی داوطلب کاملا مفید و موثر باشد.

در کنکور دکتری برخلاف کنکورهای سراسری و کارشناسی ارشد، قبولی داوطلب تنها به نمره آزمون کتبی او وابسته نیست و آزمون کتبی تنها یکی از عوامل موثر بر این مسئله است. از این رو لازم است داوطلب این آزمون با جستجوی منابع مختلف و یا بهره‌گیری از مشاوره آزمون دکتری، از این فاکتورها مطلع شده و از همان ابتدا به فکر کسب نمره لازم در هر یک از آنها باشد. عوامل مهم موثر در قبولی دکتری در همین مطلب ذکر خواهد شد.

ویژگی‌های بهترین مشاوره کنکور دکتری

  • یک مشاوره درست آزمون دکتری ویژگی‌های خاص خود را دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. برای اطلاعات بیشتر هم می‌توانید سری به وب سایت پی اچ دی تست بزنید.

مشاوره به روز و منعطف

همانطور که گفتیم تغییرات کنکور دکتری نسبت به دیگر آزمون‌های سراسری بیشتر است. از این رو مشاوره کنکور دکتری هم باید کاملا به روز و مطابق با آخرین تغییرات در قوانین و مقررات کشور باشد.

توجه به همه روش‌های جذب دکتری

برای پذیرش در دوره دکتری لازم نیست حتما از طریق کنکور عمل کرد. روش‌های دیگری هم برای جذب در این مقطع وجود دارد که می‌توان به پذیرش از طریق جذب استعداد درخشان و دکتری بدون کنکور پردیس‌های بین‌الملل اشاره کرد.

در یک مشاوره درست آزمون دکتری، همه فرصت‌های پیش روی داوطلب به او معرفی و با توجه به شرایط خاص او، بهترین گزینه ممکن به وی پیشنهاد می‌شود.

برنامه‌ریزی درست و منطقی مطالعه

در یک مشاوره درست و بهینه، یک برنامه مطالعاتی منسجم و متناسب با شرایط فردی او به داوطلب داده می‌شود. برنامه باید به گونه ای باشد که از یک سو اهداف مورد نظر داوطلب را برآورده کند و از سوی دیگر عملی باشد و داوطلب بتواند به طور کامل به آن پایبند باشد.

برنامه‌ریزی ارتقای درست رزومه

در بالا هم گفته شد که کنکور دکتری تنها آزمون کتبی نیست و عوامل بسیار دیگری در موفقیت داوطلب نقش دارد. برخی از این عوامل در اختیار مشاور یا داوطلب نیست و مربوط به گذشته اوست. مواردی نظیر دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی، معدل دوره کارشناسی، دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد و معدل دوره کارشناسی ارشد از جمله مواردی است که معمولا در اختیار داوطلب نیستند؛ مگر این که داوطلب از مدتها قبل برای دوره دکتری خود برنامه‌ریزی کرده باشد.

اما موارد بسیاری هم هستند که یا به طور کامل و یا کم‌وبیش قابل تغییر هستند و داوطلب می‌تواند با تلاش و کوشش خود، وضعیت بهتری را برای رزومه خود دست‌و‌پا کند. به طور مثال یکی از موارد مهم در رزومه داوطلب تعداد مقالات علمی اوست که اگر داوطلب در فاصله مناسبی تا کنکور باشد می‌تواند طی یک برنامه تحقیقاتی مناسب مقالات متعددی را به نشریات علمی ارسال و چاپ نماید. تالیف و چاپ کتاب نیز گزینه دیگری است که در ارتقا رزومه مطرح خواهد بود.

یکی دیگر از فاکتورهای موثر در رزومه، مدرک زبان است. در یک مشاوره درست کنکور دکتری، همه آزمون‌های زبان به فرد معرفی و مزایا و معایب هر یک برشمرده می‌شود. سپس برای رسیدن به نمره مورد نظر برنامه‌ریزی شده و برنامه توسط داوطلب اجرا می‌شود.

بهترین انتخاب رشته دکتری

بعد از انتشار نتایج اولیه دکتری، زمان انتخاب رشته دکتری فرا خواهد رسید. مشاوره انتخاب رشته کنکور دکتری درست نیز بخش دیگری از مشاوره دکتری است که باید با توجه به شناخت از دانشگاه‌های مختلف کشور، رشته داوطلب و توانایی‌های او و به ویژه علاقه داوطلب انجام شود.

در انتخاب رشته باید رشته‌محل‌های مختلف به ترتیب اولویت انتخاب و در فرم انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش وارد شود.

مشاوره مصاحبه دکتری

یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های کنکور دکتری، بخش مصاحبه است. تاثیر حضور مناسب داوطلب در جلسه مصاحبه در حدی است که گاهی همه فاکتورهای دیگر را بی‌اثر می‌کند و خود به تنهایی نتیجه را به نفع یا ضرر داوطلب تغییر می‌دهد. در یک مشاوره خوب دکتری، شرایط مختلف حاکم بر جلسه مصاحبه دکتری تشریح می‌شود و داوطلب کاملا برای جلسه آزمون آماده می‌شود.

 

مرتبط با : پی اچ دی تست
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز