برج العرب کجاست؟ رازهای قرمز این آسمان خراش

برج العرب دبی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

دبی، شهری است که مجلل‌ترین و به‌روزترین هتل‌ها و بناها را در خود جمع کرده است. تنها هتل ۷ ستاره جهان نیز در این شهر ساخته شده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از ره بال آسمان، برج العرب همان هتل ۷ ستاره‌ای است که اکنون نماد دبی هم است؛ اما در این هتل لوکس و مرتفع چه می‌گذرد؟ می‌خواهیم کمی داخل این برج سر و گوشی آب بدهیم و با داستان آن آشنا شویم. پس همراه ما باشید.

برج العرب کجاست؟

برج العرب در نزدیکی ساحل یکی از قدیمی‌ترین محله‌های دبی، یعنی جمیرا ساخته شده است. برج العرب از جنوب ساحل این محله ۱۵ کیلومتر فاصله دارد و بر روی یک جزیره مصنوعی ساخته شده است. فاصله برج تا ساحل ۲۸۰ متر است و بر پایه ۲۵۰ ستون با قطر ۱.۵ متر قرار گرفته است.

داستان ساخت برج العرب

مسئولیت طراحی برج العرب بر عهده طراحی انگلیسی از شرکت دبلیواس آتکینز، به نام تام رایت بود. او یک سال روی طراحی این برج وقت گذاشت؛ زیرا قرار بود سازه‌ای طراحی کند که بتواند به نماد دبی تبدیل شود. در نهایت قرار شد برجی ساخته شود که بر روی یک جزیره مصنوعی قرار دارد. ساخت یکی از لوکس‌ترین برج‌های جهان با همکاری چند هزار شرکت و پیمانکار در سال ۱۹۹۳ آغاز شد.

ساختن یک برج روی جزیره‌ای مصنوعی ایده‌ای نوین بود که قرار بود برای اولین‌بار در دبی اجرا شود. در نهایت در سال ۱۹۹۹ برج العرب با ارتفاع ۳۲۰ متر افتتاح شد و در آن زمان لقب بلندترین برج و لوکس‌ترین هتل جهان را به خود گرفت.

راز آسمان پایتخت

چالش‌های ساخت برج العرب

ساختن برجی که بتواند نماد دبی شود، پیچیدگی‌های فروانی داشت. طرح سازه این برج به صورت دو بال به شکل V است. از ضلع شمالی که به برج نگاه کنید، شکل یک صلیب را خواهید دید. همین موضوع باعث شد که به دلیل جنجال‌ها، حاکم دبی دستور توقف پروازها از سمت ضلع شمالی برج را صادر کند.

یکی دیگر از چالش‌های ساخت برج این بود که باید به گونه‌ای روی جزیره مصنوعی ساخته می‌شد که انگار روی آب شناور است. همین موضوع باعث شد که برج بر ۲۵۰ ستون استوار باشد که هر کدام ۴۵ متر در آب فرو رفته‌اند. به دلیل آب و هوای محل ساخت برج، نکات فراوانی باید در نظر گرفته می‌شد. مسائلی مانند استحکام در برابر وزش بادهای شدید و هم‌چنین مقاومت در برابر گرمای فراوان. با وجود اینکه این برج در منطقه‌ای زلزله‌خیز ساخته نشده است؛ اما در ساخت آن مکانیزم‌های دفاعی در برابر زلزله نیز در نظر گرفته شده‌اند.

فضای داخل برج العرب

در داخل این نماد دبی چه می‌گذرد؟ خوب است بدانید که طراحی چینی به نام خوان چو مسئولیت طراحی و دکوراسیون فضای داخلی برج العرب را بر عهده داشت. در دکوراسیون داخل برج، علاوه بر فرهنگ شرقی و خونگرمی مردمان عرب شهر، به افسانه‌های باستانی و دیدنی‌های دبی نیز توجه شده است. در ابتدا که وارد می‌شوید، فواره‌ای از آتش که اطراف آن را بخار هوا گرفته است، شما را به خود جذب می‌کند. در سرتاسر برج نیز از بیش از ۲۴ هزار متر مربع سنگ‌های مرمر و سنگ‌های قیمتی استفاده شده است. در جای‌جای برج نیز می‌توان فواره‌ها و حوض‌های آب را ببنید که طراوتی خاص به فضا داده‌اند.

این طراحی و استفاه از تمام این عناصر بر اساس باور قدیمی و افسانه‌ای است که می‌گوید جهان بر پایه ۴ عنصر (خاک، هوا، آتش و آب) استوار است. نورپردازی‌های دیدنی و چشم‌نواز یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه برج العرب است. در تمام نواحی برج از لوسترهایی لوکس استفاده شده است. اطراف آسانسورها لامپ‌های هالوژنی کوچک و ظریف قرار داده شده‌اند که نوری لطیف و زیبا به وجود آورده‌اند.

امکانات برج العرب

امکانات برج العرب دبی-کاماپرس

در این هتل لوکس هر تفریحی که فکرش را بکنید، امکان‌پذیر است. از تراس برج شروع می‌کنیم. تراس برج، سازه‌ای است که از فنلاند به دبی منتقل شد و در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. در این فضا که ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد، استخر، کابانا و منطقه‌ای ساحلی در نظر گرفته شده‌اند. استخرهای تراس با کاشی‌های طلایی و لاجوردی ساخته شده‌اند. در منطقه ساحلی آن نیز تخت‌هایی لوکس برای آفتاب گرفتن رو به دریا در نظر گرفته شده‌اند.

اسپا یکی دیگر از بخش‌های مجلل هتل ست. این بخش شامل دو طبقه است که در طبقه هجدهم برج قرار گرفته است. در این بخش از هتل می‌توان یک زندگی رویایی و مجلل با شیک‌ترین امکانات و تفریحات را تجربه کرد. در اسپا می‌توانید از شنا زیر نور طبیعی و ماساژهای حرفه‌ای بهره‌مند شوید. وان‌های آب گرم، سونا و استخرهای کوچک سرپوشیده از دیگر امکانات اسپا هستند. از این امکانات می‌توانید در قالب پکیج‌های تفریحاتی مختلف، بهره ببرید.

استثنایی‌ترین بخش برج العرب، هلی پد آن است. هلی پد سکویی دایره‌ای و معلق به قطر ۲۴ متر است. کاربرد هلی پد این است که مسافران می‌توانند به صورت مستقیم و با هلی‌کوپتر شخصی خود روی آن فرود بیایند. ساخت هلی پد به شیوه‌ای مستحکم و پایدار، چالش‌های بسیاری به دنبال داشت. در مواقعی که فرودی روی هلی پد انجام نمی‌شود، از آن به عنوان زمین گلف یا تنیس استفاده می‌شود.

سخن آخر

برج العرب مجلل‌ترین و بلندترین هتل جهان است. ساخت آن ماجراجویی‌های فروانی با خود داشت؛ اما در نهایت توانست به نمادی شیک برای دبی تبدیل شود. آرزوی هر کسی است که بتواند یک شب را در این برج مجلل سپری کرده و از تفریحات آن بهره‌مند شود. اگر شما تا به حال به دیدنی این برج رفته‌اید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام

مرتبط با : ره بال آسمان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز