برای طلاق وکیل بگیرم بهتر است یا خودم اقدام کنم ؟

هنگامی که اطمینان یافتید که شما یا همسرتان می‌خواهید به ازدواج خود پایان دهید، قدم بعدی این است که بفهمید چگونه طلاق بگیرید. برای تصمیم‌گیری در مورد این‌که کدام راه طلاق برای شما مناسب است، چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

کاماپرس در ادامه، ضمن معرفی بهترین وکیل طلاق در تهران به بیان چند نکته در این‌باره می‌پردازد.

ارائه دلایل معتبر در دادگاه با همراهی یک وکیل خبره

باتوجه به اینکه برای انجام طلاق مراجعه به دادگاه ضروری می باشد و زوجه یا خانم ها اصولاً نمی توانند طلاق بگیرند مگر اینکه برخی موارد را اثبات نمایید تا بتوانند به زندگی مشترک پایان دهند در واقع در قانون ایران مرد هر زمان بخواهد می تواند همسر خود را طلاق بدهد اما خانم ها نمی توانند هر زمان بخواهند طلاق بگیرند مگر اینکه 1-حق طلاق یاهمان وکالت در طلاق داشته باشند 2- یا مواردی را اثبات نمایند که در آن ادامه زندگی مشترک به دلایلی ممکن نباشد.

همسران هنگام ارائه درخواست طلاق باید علت آن را مشخص کنند. تقاضای طلاق مبتنی بر ارائه شواهد است. به این معنی که یکی از زوجین مرتکب رفتار نادرستی شده که منجر به شکست در ازدواج شده است. حل‌وفصل پرونده‌های طلاق معمولاً در دادگاه زمان بیشتری می‌برد زیرا باید شواهد قابل قبولی ارائه دهید و به قاضی ثابت کنید که تخلف رخ داده، قابل جبران نیست. شایع ترین دلایل طلاق شامل ترک، خیانت، مشکلات مالی، سوءاستفاده و اعتیاد به الکل یا مواد مخدر است. بهتر است قبل از ارائه درخواست طلاق با یک وکیل با تجربه در قانون خانواده صحبت کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید ادعای خود را ثابت کنید.

طلاق توافق:

طلاق توافقی دارای دو حالت می باشد:

حالت اول: طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زن و شوهر هر دو در خصوص خاتمه دادن به زندگی مشترک توافق نموده باشد و هر دو خودشان یا وکیل شان در دادگاه حاضر شده و برای جدایی اعلام موافقت می نمایند.

راز آسمان پایتخت

حالت دوم: این حالت مخصوص جایی است که خانم از همسر خود دارای وکالت در طلاق یا همان حق طلاق می باشد در این صورت نیازی به حضور شوهر در پروسه طلاق و دادگاه نمی باشد و خانم از طریق وکیل خانواده می تواند اقدام انجام طلاق نماید.

ویژگی های وکالت در طلاق یا همان حق طلاق:

وکالت در طلاق یا همان حق طلاق دارای نکات فنی و پیچیده ای می باشد که خانم هنگامی که قصد اخذ این حق را دارد بایستی این نکات را رعایت نماید تا در آینده به مشکل نخورد و زمانی که قصد جدایی داشت با مشکلی مواجه نشود برخی از خانم ها چون در اوایل زندگی مشترک هستند آقا حاضر به دادن این وکالت در طلاق با هر شرایطی می باشد پس بهتر است با مشورت یک وکیل خانواده اقدام به گرفتن این حق نماید تا در آینده دچار مشکل نگردد.

طلاق-کاماپرس
آیا برای طلاق توافقی وکیل لازم است؟

برای طلاق توافقی اگر زوج و زوجه هر دو بخواهند در دادگاه حاضر شوند داشتن وکیل الزامی نیست اما به جهت حفظ حقوق طرفین در آینده بهتر است یک وکیل خانواده در این  پروسه وجود داشته باشد، گاهی زوجه از سوی زوج دارای وکالت در طلاق یا همان حق طلاق است که در این صورت اگر زوجه بخواهد اقدامی نماید حتما باید با حضور وکیل اقدام گردد و باید در اسرع وقت با یک وکیل مشورت کنید. قوانین مربوط به طلاق و خانواده بسیار پیچیده است. مشورت با وکیل می‌تواند شما را از گمراهی خارج کند. حقوق خانواده یک زمینه تخصصی است و یک اشتباه ساده در مدارک شما عواقب مادام العمر یا ناخواسته‌ای در پی دارد. از آن‌جا که طی کردن این مسیر زمان و انرژی زیادی می‌خواهد، بهتر است خودتان به تنهایی اقدام نکنید و از یک وکیل با تجربه استفاده کنید. بهترین وکیل طلاق در تهران از دانش تخصصی وکالت در جهت منافع شما استفاده می‌کند و بهترین نتیجه ممکن را به دست می‌آورد.

توافق در مورد نحوه حضانت و حمایت از فرزند

هنگامی که والدین طلاق، فرزندان زیر 18 سال دارند، باید در مورد حضانت فرزند، چه حقوقی و چه فیزیکی، تصمیم بگیرند. حضانت قانونی به حق تصمیم گیری در مورد سلامت، تحصیل و رفاه فرزند شما اشاره دارد، در حالی که حضانت فیزیکی در مورد محل زندگی کودک تصمیم گیری می‌کند. والدین لازم است در مورد مسائل مربوط به حمایت مالی از کودک شامل نحوه و میزان پرداخت حق کودک با یکدیگر توافق کنند. همه این مسائل باید با استفاده از دستورالعمل‌های دولتی تعیین شود و به نفع کودک باشد. اگر پدر و مادر نتوانند در مورد این مسائل به توافق برسند، در نهایت، دادگاه از قاضی می‌خواهد که برای آن‌ها تصمیم بگیرد.

چه به تنهایی یا از طریق میانجی‌گری به توافق برسید، ایده خوبی است که با بهترین وکیل طلاق در تهران مشورت کنید. دفتر وکالت دکتر احمد زهره‌وند با دراختیار داشتن تعدادی از وکلای متخصص انواع پرونده‌های طلاق، خانواده، کیفری و غیره را حل‌وفصل می‌نماید. این مجموعه با بهره گیری از دانش تخصصی حقوقی و کادری مجرب در منطقه نیاوران واقع شده و به موکلان خود مشاوره می‌دهد. دکتر زهره‌وند علاو‌ه‌بر همراهی در پرونده موکلان خود، به تدریس در این حوزه نیز اشتغال دارد.

میزان نفقه زوجه

میزان نفقه زوجه را دادگاه ها و شورای حل اختلاف اصولاً به کارشناس رسمی ارجاع تا ایشان باتوجه به وضعیت طرفین و هزینه های زندگی میزان آن را تعیین نماید و سپس بر اساس ان اقدام به صدور حکم می نمایند.

 خیانت همسر

در صورت خیانت همسر یا داشتن ارتباط نامشروع  با اشخاص ثالث این موضوع هم دارای جنبه کیفری بوده و هم دارای جنبه حقوقی در جنبه کیفری با شکایت زوجین در صورت اثبات مجازات قانونی از قبیل حبس یا شلاق و … صادر می شود و در جنبه حقوقی اگر اثبات گردد می تواند یک از عللی باشد تا بتوان از طریق آن اقدام به طلاق نمود در صورت وجود شرایط قانونی برای اطلاع از جزئیات می توان از طریق وکیل خانواده متخصص در این زمینه استفاده نمود.

انتهای پیام

مرتبط با : زهره وند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز