برای خرید و فروش ارز مالیات دریافت می شود

سازمان امور مالیاتی کشور از مالیات خرید و فروش ارز طبق قانون مالیات‌های مستقیم خبر داد و هر فردی را که در این بحش فعالیت می‌کند، مکلف به ثبت‌نام و پرداخت مالیات دانست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تسنیم، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که با توجه به اجرای مقررات 163 قانون مالیات‌های مستقیم و اعلام بانک مرکزی، تمامی خریداران و فروشنده‌های ارز موظف به ثبت‌نام و پرداخت مالیات هستند و مالیات علی‌الحساب 10 درصدی از فروش ارز برایشان در نظر گرفته شده است.

اخبار مهم روز را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

افرادی که شامل پرداخت این مالیات هستند، باید به سایت سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را انجام دهند. اگر افراد مذکور از ثبت‌نام و پرداخت مالیات کوتاهی کنند، علاوه بر متحمل شدن مالیات، مشمول جرائم غیرقابل بخششی می‌شوند که از طریق عملیات اجرایی به آن رسیدگی خواهد شد.

همچنین افراد متخلف، به مجازات‌های مقرر در ماده 274 قانون مالیات‌های مستقیم، اعم از مجازات‌های درجه شش محکوم می‌شوند.

مالیات برای اجاره دهندگان کارت ملی

‌طی روزهای گذشته معامله‌های ارزی زیادی با کارت‌های ملی صورت گرفته است؛ تا جایی که برخی افراد کارت ملی خود را برای این کار اجاره داده و از سفته‌بازان 500 تا یک میلیون تومان دریافت می‌کنند. اما نکته قابل توجه در این زمینه آن است که معامله با نام صاحبان کارت ملی انجام می‌شود؛ پس این افراد ملزم به پرداخت مالیات خرید و فروش ارز خواهند شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز