با پول پراید و سمند می‌توان هیوندای سوناتا و پورشه خرید!

لست سکند

یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی که در روزنامه دنیای اقتصاد منتشر شده تحلیلی درباره مشکلات صنعت خودرو ارائه داده و ضمن آن اظهار کرده است که با پولی که اکنون برای خودروهای پراید و سمند پرداخت می شود می توان تویوتا کمری ، هیوندای سوناتا و پورشه خرید!

به گزارش کاماپرس، بحث بر سر آزادسازی قیمت خودرو یا عرضه خودرو در بورس کالا به جای قرعه کشی از جمله بحث های روز مطرح درباره خودرو است. مصرف کنندگان خودرو در کشور سال هاست از نوعی بی عدالتی رنج می برند به این معنی که قیمتی که آنها برای خرید خودرو می پردازند تناسبی با ارزش واقعی آن خودرو ندارد.

برای مثال در کدام کشور خارجی می توان خودروی پراید را که اکنون بر اساس محاسبات دلاری حدود 4 هزار دلار قیمت دارد را به این قیمت فروخت؟ به عبارت دیگر کدام متقاضی در کشورهای خارجی حاضر است پراید را به قیمت 4 هزار دلار خریداری کند؟

سوناتا 2008 بهتر است یا پراید صفر؟

دکتر علی فرحبخش کارشناس اقتصادی نیز در یادداشتی که با عنوان لاتاری خودروسازان در روزنامه دنیای اقتصاد به چاپ رسانده به همین موضوع اشاره کرده و اظهار کرده است:در حال حاضر قیمت خودروی پراید معمولی یا همان سایپا ۱۳۱ در بازار رقمی معادل ۱۰۴ میلیون تومان است که با احتساب دلار ۲۶ هزار تومانی قیمت این خودرو معادل ۴ هزار دلار است.

راز آسمان پایتخت

نکته در اینجاست که مصرف‌کننده ایرانی می‌تواند با پرداخت همین هزینه، اتومبیل‌هایی همچون فورد فیستا کلاس اس ۲۰۱۳، تویوتا کمری ۲۰۰۷، شورولت تریل بلیزر ۲۰۰۸، هیوندا سوناتا ۲۰۰۸ یا حتی پورشه ۹۴۴ سال ۱۹۸۵ را بخرد که کیفیتی به مراتب بهتر از پراید دارند.

همین موضوع درباره خودرو سمند نیز صدق می کند به نحوی که با تقسیم قیمت ۱۹۰ میلیون تومانی سمند ساده بر دلار ۲۶ هزار تومانی به قیمت ۷۳۰۰ دلار می‌رسیم که معادل قیمت یک فورد فیوژن کلاس اس‌ای ۲۰۱۳، مزدا ۳ سال ۲۰۱۳، نیسان سنترا ۲۰۱۴،‌ میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۴ یا پورشه کاین کلاس اس ۲۰۰۶ است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز