با مزایای بی‌ شمار تراس سبز آشنا هستید؟

تراس سبز-کاماپرس
لست سکند

یکی از مهم‌ترین معضلات زندگی شهری و افزایش آپارتمان نشینی، کمبود فضای سبز و دوری از طبیعت است؛ در این شرایط می‌توان با مقداری خلاقیت، بالکن آپارتمان را به تراس سبز تبدیل کرد و طبیعت را به دل زندگی شهری آورد.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایده سبز، تبدیل بالکن یا بهارخواب خانه به تراس سبز، امکان ایجاد یک فضای سبز دوست داشتنی برای استراحت و به دور از شلوغی‌های زندگی شهری را به شما می‌دهد. ضمن این‌که تراس سبز بخشی از دکوراسیون خانه محسوب شده و همچنین می‌توانید از آن به عنوان محلی برای نگهداری گل و گیاهان مورد علاقه خود استفاده کنید. ساخت تراس سبز با توجه به ابعاد و نوع بالکن هر آپارتمان صورت می‌گیرد. کاماپرس در ادامه به معرفی تراس سبز و مزایای بی‌شمار آن می‌پردازد.

تراس سبز چیست؟ چرا باید تراس‌های خود را سبز کنیم؟

امروزه بسیاری از خانه‌ها و آپارتمان‌های مسکونی حتی از داشتن یک حیاط و باغچه کوچک نیز محروم هستند. این در حالی است که طبیعت و فضای سبز همواره یکی از مهم‌ترین عناصر در تغییر روحیه افراد و ایجاد آرامش محسوب می‌شود. طراحی و سبز کردن تراس‌ و بالکن‌ خانه به شیوه‌های مختلف می‌تواند تا حد زیادی در رفع معضل کمبود فضای سبز در زندگی شهری و ماشینی موثر باشد. طراحی تراس سبز از مزایای بی‌شماری برخوردار است، برخی از این مزیت‌ها در ادامه آمده است:

  • تراس سبز؛ محلی برای گذران اوقات فراغت

مهم‌ترین کارکرد تراس سبز یا تراس گاردن (Green terrace) در خانه، تبدیل آن به محلی برای گذران اوقات فراغت با خانواده و دوستان است. تراس سبز با آوردن طبیعت به خانه‌های شما، عاملی موثر در آرامش و تسکین روحی است.

  • لبخند خانه‌ها به روی شهر با تراس سبز

تراس سبز-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

با سبز شدن تراس خانه‌ و آپارتمان‌، رفته رفته ظاهر خشک و جدی شهر که در اثر حضور ساختمان‌های بتنی و بی روح ایجاد شده است به چهره‌ای خندان و شاداب مبدل می‌شود. زیباسازی و تغییر چهره سطح شهر در کاهش خستگی‌ و افسردگی بسیار موثر است.

  • تراس گاردن و تنفس در هوایی پاک و سالم

یکی دیگر از مزیت‌های مهم ساخت تراس سبز، نقش موثر گل و گیاهان در کاهش آلاینده‌های شهری است. در واقع ساخت تراس سبز می‌تواند در ایجاد هوایی سالم و جلوگیری از بروز بیماری‌ها نقش داشته باشد.

در طراحی تراس سبز از چه المان‌هایی استفاده کنیم؟

طراحی تراس سبز با توجه به ابعاد بالکن، فضای خانه و شرایط اقلیمی و به وسیله ابزارهای متعددی صورت می‌گیرد. بهترین راه برای طراحی تراس سبز زیبا و مناسب، مشورت با معماران سبز و متخصصان فضای سبز است. برخی از المان‌های قابل استفاده در طراحی تراس سبز در ادامه آمده است.

  • فلاور باکس یا گلدان

تعبیه باغچه و خاک در فضای تراس و بام خانه‌ معمولا مشکل است. با وجود این، افراد می‌توانند از انواع فلاور باکس (Flower Box)، پلنتر یا گلدان در وزن، ابعاد و طرح‌های مختلف برای پروش گل‌وگیاه مورد علاقه خود در تراس سبز یا تراس گاردن استفاده کنند.

  • مبلمان و سایبان

طراحی تراس سبز بدون در نظر گرفتن مکانی برای نشستن و استفاده از فضای آن بی معنی است. تعبیه انواع مبلمان باغی و سایبان مانند آلاچیق و پرگولا با توجه به ابعاد تراس و دیگر ویژگی‌ها علاوه بر کاربردی بودن آن، می‌تواند به عنوان یک وسیله تزئینی در تراس گاردن نیز محسوب شود.

  • دیوار سبز

یکی از المان‌های جذاب که به هرچه زیباتر شدن تراس سبز می‌کند، پیاده سازی دیوار سبز یا گرین وال بر روی دیوارهای تراس است. با ساخت دیوار سبز یا یک دیوار گیاهی پرتابل در تراس سبز می‌توانید از این فضا نیز برای کاشت گیاه و ایجاد فضایی با هوای خنک و سالم بهره بگیرید.

  • نورپردازی

کمک گرفتن از نورپردازی تراس سبز و بستن ریسه‌های ال ای دی یا لامپ‌های رنگی می‌تواند فضای تراس سبز شما را برای استفاده در غروب و شب نیز بسیار رویایی و زیبا کند.

در طراحی فضای سبز می‌توانید از المان‌های بسیار دیگری از جمله باربیکیو و آتشدان، چمن مصنوعی، کفپوش چوبی، سیستم صوتی فضای سبز و حتی صخره و آبنما استفاده کنید.

تراس سبز-کاماپرس

چگونه یک تراس سبز زیبا و کاربردی داشته باشیم؟

طراحی انواع فضای سبز در زندگی شهری مانند تراس سبز یا تراس گاردن، نیاز به تخصص و مهارت دارد. از این رو بهترین گزینه برای داشتن یک تراس سبز زیبا و کاربردی که با شرایط خانه، آپارتمان، شرایط آب و هوایی محل و مواردی از این قبیل تناسب داشته باشد، مراجعه به کارشناسان و معماران حرفه‌ای است. این افراد معمولا پس از بررسی دقیق تراس خانه، بهترین طراحی را به شکل اختصاصی در اختیار شما قرار داده و نهایتا یک تیم اجرایی کاربلد آن را پیاده سازی می‌کند.

تراس سبز را از حرفه‌ای‌ها بخواهید

مجموعه ایده سبز به عنوان یک مجموعه تخصصی و فعال در زمینه طراحی و ایجاد انواع فضای سبز، پروژه‌های موفق بسیاری را در راستای افزایش سرانه فضای سبز کشور، طراحی و اجرا کرده است. شرکت ایده سبز با برخورداری از یک تیم متخصص و حرفه‌ای از بهترین معماران و طراحان فضای سبز، از ابتدا تا انتهای پروژه فضای سبز و محوطه سازی و ساخت تراس سبز همراه شما خواهد بود.

خدمات مجموعه ایده سبز شامل طراحی روف گاردن، طراحی سه بعدی فضای سبز، طراحی دیوار سبز یا گرین وال، نصب انواع سایبان و آلاچیق، محوطه سازی ویلا و باغ، طراحی فضای سبز شهری، انواع زمین بازی و ورزشی، انواع سازه‌های گابیونی، باغچه زیر راه‌پله، معماری داخلی سبز و غیره است.

ثبت سفارش و بهره‌مندی از خدمات مجموعه ایده سبز با مراجعه به وبسایت این مجموعه و با امکان مشاهده تمامی محصولات و خدمات آن امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز