با دو غول سامسونگ در بازار موبایل ایران آشنا شوید

تور لحظه آخری-کاماپرس

اگر دنبال کیفیت، قدرت و اصالت هستید، می‌توانید روی گوشی‌های هوشمند پرچمدار سامسونگ که به خاطر کیفیت بالای‌شان، قیمت نسبتاً زیادی هم دارند، حساب کنید.

کاماپرس در ادامه به معرفی دو غول سامسونگ در بازار تلفن همراه ایران می‌پردازد.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ – تاشو و قدرتمند

نسل سوم گوشی‌های تاشوی سامسونگ که ۲۰ مرداد سال ۱۴۰۰ معرفی شد، اکنون با قیمت حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان، بسته به حافظه داخلی و مقدار حافظه موقت، در بازار ایران موجود است. این گوشی، برخلاف پرچمداران سری S سامسونگ که از پردازنده‌ی اگزینوس ساخته‌ی خود شرکت سامسونگ استفاده می‌کنند، از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ که ساخته‌ی شرکت آمریکایی کوالکام بوده و دارای ۸ هسته‌ی نیرومند است قدرت می‌گیرد. بنا به اطلاع سازندگان، به لطف این تراشه و مقدار رم ۱۲ گیگابایتی آن به راحتی می‌توانید بازی‌های سنگین را روی آن اجرا کنید و انتظار هیچ‌گونه کندی یا هنگ نداشته باشید اما به گزارش سایت GSMArena که بررسی طولانی مدت روی این دستگاه انجام داده، اگر دنبال نهایت قدرت هستید، باید به سراغ گوشی‌های غیر تاشو بروید. این تراشه همچنین از نسل پنجم اینترنت همراه نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در این گوشی، دو نمایشگر تعبیه شده؛ یک صفحه نمایش تاشو با تکنولوژی AMOLED که در حالت باز، ۷٫۶ اینچ و یک صفحه نمایش دیگر که در حالت تا شده ۶٫۲ اینچ است. سامسونگ در این گوشی مانند تمام گوشی‌های پرچمدارش از بهترین نمایشگرهای ساخت خودش استفاده کرده که با تراکم پیکسلی 1768 در 2208 پیکسل در حالت باز و 832 در 2268 پیکسل در حالت تا شده، کیفیت تصویر بالایی را از خود نشان می‌دهد. روشنایی ۱۲۰۰ نیتی و پشتیبانی از HDR10+ این نمایشگر نیز باعث شده که نگرانی بابت کاربرد این گوشی در زیر نور آفتاب نداشته باشید. همچنین تکنولوژی کورنینگ گوریلا گلس Victus در شیشه‌های جلویی و پشت این گوشی در حالت بسته، محافظت صفحه نمایش را برعهده دارد، ولی در حالت باز تنها یک لایه پلاستیکی از صفحه نمایش شما محافظت می‌کند.

این گوشی هوشمند دارای سه ماژول دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بوده که شامل یک دوربین اصلی با فوکوس خودکار، یک دوربین تله‌فوتو با فوکوس خودکار و یک لنز فوق عریض با پوشش ۱۲۳ درجه است. همچنین دو دوربین سلفی ۴ و ۱۰ مگاپیکسلی عریض در زیر نمایشگر برای سلفی تعبیه شده است. بلندگوی این گوشی نیز از استریو پشتیبانی کرده و توسط کمپانی AKG تنظیم شده و کیفیت و حجم صدای قابل قبولی را از خود نشان می‌دهد.

باتری این گوشی نیز حجم 4400 میلی‌آمپری دارد که به گزارش سایت GSMArena شارژ کامل دستگاه از ۱۲ تا ۱۶ ساعت در روز بدون شارژ مجدد دوام می‌آورد. این باتری نیز با شارژر سریع ۲۵ واتی، به یک ساعت و ۴۶ دقیقه نیاز دارد تا کامل شارژ شود. این گوشی از شارژ بی‌سیم ۱۱ واتی نیز پشتیبانی می‌کند و حتی می‌توانید دستگاه‌های دیگر خود را با شارژ بی‌سیم معکوس ۴٫۵ واتی شارژ کنید.

این گوشی دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و نفوذ آب تا 1٫5 متر برای 30 دقیقه و پشتیبانی از قلم استایلوس نیز هست و نسخه اندروید آن در زمان عرضه، اندروید ۱۱ بوده که سامسونگ قول ۴ سال آپدیت نرم‌افزاری برای این گوشی را نیز داده است. شما می‌توانید این گوشی را با دو حافظه ۵۱۲ یا ۲۵۶ گیگابایتی تهیه کنید که هردو دارای ۱۲ گیگابایت رم هستند. همچنین سه رنگ مشکی، نقره‌ای و سبز این گوشی برای خرید موجود است. نسخه جدیدتر این سری از گوشی‌های تاشو سامسونگ که گلکسی زد فولد ۴ نام دارد نیز معرفی شده ولی هنوز در بازار ایران موجود نیست.

 

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا – غول پرچمداران

آخرین مدل از سری معروف پرچمداران سامسونگ، یعنی S22 که در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ معرفی شد، قیمتی ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومانی دارد. این گوشی با رام گلوبال در ایران دارای پردازنده‌ی پرچمدار ساخت سامسونگ، یعنی Exynos 2200 است که با تکنولوژی معماری ۴ نانومتری ساخته شده و دارای ۸ هسته‌ی قدرتمند است. پردازنده این گوشی با سیستم خنک‌کننده‌ی اختصاصی و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، می‌تواند بازی‌ها و فعالیت‌های سنگین را به خوبی اجرا و تحمل کند.

این گوشی، از پنل صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X سامسونگ بهره می‌گیرد و با رزولوشن 1440 در 3080 پیکسل، نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت و محافظت کورنینگ گوریلا گلس +Victus، که طبق بررسی‌های سایت GSMArena یکی از روشن‌ترین و باکیفیت‌ترین نمایشگرهای بازار جهانی به حساب می‌آید و تمام نیازهای کاربر را به خوبی برطرف می‌کند.

این گوشی دارای چهار دوربین بوده که شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز عریض و فوکوس خودکار، لنز ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی ۲۳۰ میلی‌متری تله‌فوتو، و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو ۷۰ میلی‌متری است که در بررسی‌های سایت GSMArena نتایخ خوبی را از خود نشان می‌دهد. همچنین دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی این گوشی نیز دارای لنز عریض ۲۶ میلی‌متری است. اسپیکرهای استریوی گلکسی اس ۲۲ اولترا که توسط AKG تنظیم شده، دارای صدای ۳۲ بیت بوده و تجربه خوبی به کاربر منتقل می‌کند.

باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی عملکرد متعادل ۱۶ تا ۱۸ ساعتی در روز از خود نشان می‌دهد. همچنین طبق آزمایش‌های سایت GSMArena شارژ این باتری غول پیکر با شارژر سریع ۴۵ واتی در حدود یک ساعت کامل می‌شود و با اینکه از برخی رقبا آهسته‌تراست، ولی نسبت به شارژ یک ساعت و ۴۶ دقیقه‌ای آیفون ۱۳ پرو مکس، زمان قابل قبولی است. این گوشی همچنین به لطف پنل پشتی شیشه‌ای، از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند و دارای شارژ معکوس بی‌سیم ۴٫۵ واتی نیز هست.

گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا 1٫5 متر برای 30 دقیقه، قلم استایلوس کنار گوشی حسگر اثر انگشت فوق سریع زیر نمایشگر، پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه، اندروید ۱۲ و ۴ سال آپدیت نرم‌افزاری از دیگر قابلیت‌های این گوشی پرچمدار است. همچنین این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، شرابی و سبز و چهار نسخه 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت با 12 گیگابایت رم برای تهیه موجود است.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز