با دانشگاه میلان بیشتر آشنا شوید

لست سکند

دانشگاه میلان از بزرگترین و مطرح‌ترین دانشگاه‌های اروپاست. در این مطلب سعی داریم اطلاعات مختصر و مفیدی در خصوص تاریخچه این دانشگاه و امکانات آن ارائه دهیم.

به گزارش کاماپرس، دانشگاه میلان در سال 1924 تاسیس شد که متشکل از دو مؤسسه بود که پیشینه خوبی از مطالعات پزشکی، علمی و انسانی داشت: Academademia Scientifico-Letteraria (آکادمی علمی-ادبی)، فعال از سال 1861، و موسسه Clinici di Perfezionamento (تخصص بالینی)، تاسیس در سال 1906 . هم اکنون دانشگاه میلان در استان لومباردی ایتالیا از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ایتالیا است . شهر میلان ایتالیا از نظر اعطای بورسیه استانی ایتالیا یکی از بهترین شهر ها در ایتالیا است .

در زمان تأسیس دانشگاه میلان چهار دانشکده «سنتی» – قانون، علوم انسانی، پزشکی و ریاضیات، علوم فیزیکی و طبیعی وجود داشت؛ سپس، در دهه 1930، پس از جمع آوری مدارس قدیمی دامپزشکی (تاسیس 1792) و کشاورزی (تاسیس 1871)، دانشکده های دامپزشکی و کشاورزی معرفی شد.

اصلاحات سال 1960

در دهه 1960، به علت گسترش مشارکت مدنی اجباری و آزاد شدن دسترسی به تحصیلات دانشگاهی، شمار افرادی که به دانشگاه های ایتالیایی وارد شدند، به طور مداوم افزایش یافت و دانشگاه میلان بیش از 60000 دانش آموز را ثبت نام کرد.
در سال 1989، 22 دوره تحصیلی و 75 هزار دانشجوی ثبت نامی وجود داشت که تعداد آنها تا سال 1993 به 90 هزار نفر میرسید. با توجه به این افزایش، دانشگاه شروع به فرایند تسهیل و گسترش امکانات خود کرد .از سال 1986، مراکز جدید در مناطق دیگر میلان، به ویژه در منطقه بیکوکا، و همچنین در سایر نقاط مانند ، در کومو، وارز و … افتتاح شد. در نتیجه این روند، علیرغم کاهش تعداد دانشجویان، دانشگاه میلان هنوز بزرگترین موسسه در منطقه لومباردی بود و هنوز هم یکی از بزرگترین در کشور ایتالیا است.
همچنین تعهد دانشگاه به ارائه خدمات دانشجویی (جهت گیری، کارآموزی و آموزش، آموزش آنلاین) افزایش پیدا کرد و سرمایه گذاری برای تأسیسات آموزشی جدید و تحقیقاتی (شامل حدود 80 هزار متر مربع) بیشتر شد.

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر

دانشگاه میلان بزرگترین دانشگاه در منطقه است و یک نهاد مهم برای جامعه ایی است که آن را احاطه کرده است. میلان در واقع پایتخت لمباردی، یکی از پویا ترین و بین المللی مناطق در اتحادیه اروپا و یک رهبر در اقتصاد ملی است که در خط مقدم سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه و تعهد به نوآوری های تکنولوژیکی قرار دارد.
در حال حاضر دانشگاه دارای 8 دانشکده و 2 مدرسه، 138 برنامه تحصیلی (بین دوره های کارشناسی و فارغ التحصیل)، 31 مدرسه دکتری (scuole di dottorato) و 76 مدرسه تخصصی (scuole di specializzazione) است.
تقریبا 64000 دانشجو در دانشگاه ثبت نام کرده اند. اساتید حدود 200 نفر و 500 نفر هم به عنوان استاد مهمان در دانشگاه میلان حضور دارند و بیش از 1947 نفر در بخش فنی و اداری کار می کنند.

دلایل اصلی برای انتخاب دانشگاه میلان برای ادامه تحصیل :
آموزش با کیفیت بالا در طیف وسیعی از رشته ها
رنکینگ بالا در رتبه بندی های بهترین دانشگاه های جهان
تقویت استعداد خود از طریق برنامه های مختلف تحصیلی
برنامه بورس تحصیلی بین المللی
وجود بورسیه استانی ایتالیا

کتابخانه

دانشگاه میلان دارای یک شبکه 47 متشکل از کتابخانه است. بعضی از آنها به حوزه های عمومی اختصاص یافته است، در حالی که تعدادی از کتابخانه های تخصصی تر در درجه اول برای اهداف تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرند.
تمام کتابخانه ها OPAC (کاتالوگ دسترسی عمومی آنلاین) را در اختیار دارند – 24 ساعته در روز، 7 روز در هفته از هر کامپیوتری کهبه اینترنت وصل شده است قابل دسترسی است که حاوی حدود یک میلیون رکورد کتابشناسی است که شامل کتابهای قدیمی و مدرن، نشریات چاپی و الکترونیکی و مواد سمعی و بصری .کتاب ها بر اساس موضوع طبقه بندی شده و با استفاده از DDC دقیق تر (طبقه بندی دَه از دَه) طبقه بندی می شوند. بسیاری از کتابخانه ها از طریق یک شبکه مبادله ای که مهمترین کتابخانه های ایتالیا و سایر نقاط اروپا را پوشش می دهد به هم مرتبط هستند و انواع خدمات را ارائه می کنند.
کتابخانه همچنین سیستم APICE را اداره می کند که کتاب ها و بایگانی های ارزشمند و نادر را جمع آوری و نگهداری می کند.
شبکه کتابخانه همچنین تعداد زیادی از مجلات الکترونیکی علمی را برای کابران قابل دسترس می نماید.

فعالیت های ورزشی و سرگرمی دانشگاه میلان 

CUS مرکز ورزشی دانشگاه میلان، یک انجمن ورزشی است که طی 60 سال گذشته، فعالیت های تربیت بدنی و ورزش توسط دانش آموزان و همکاران دانشگاه را ترویج کرده است. هر ساله این مرکز مجموعه وسیعی از دوره های ورزشی را تشکیل می دهد که همه چیز را از رشته های سنتی نظیر شنا و بدن سازی تا فعالیت های مدرن تر مانند دوچرخه سواری و یوگا پوشش می دهد.
CUS، مجموعه ای از سالن های ورزشی و امکانات ورزشی را دارد که دانش آموزان و همکاران دانشگاهی که کارت سبز یا آبی دارند، می توانند از قیمت های پایین تر لذت ببرند.
دانش آموزان دانشگاه میلان همچنین می توانند در برنامه های موسیقی و تئاتر دانشگاه، که شامل ارکستر، کر و مرکز تئاتر دانشگاه است، شرکت کنند. ارکستر دانشگاه میلان به دانش آموزان اجازه می دهد تا با همکاری کنسرواتور “جوزپه وردی” میلان یک گروه موسیقی کلاسیک داشته باشند.
Centro Universitario Teatreale (CUT) : مرکز تئاتر دانشگاه، در حال حاضر توسط پروفسور آلبرتو بنتوگلی کارگردانی شده و با گروهی از دانش آموزان دانشگاهی که در چندین سال در تولید محصولات تئاتر شرکت داشته اند، فعالیت می کند.

رشته هایی که در دانشگاه میلان برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می شوند :
بیو تکنولوژی سلولی و مولکولی پزشکی و جراحی
گیاه شناسی مدیریت منابع انسانی
بیو تکنولوژی و بیواکونومی شیمی صنعتی
بیو تکنولوژی پزشکی اقتصاد غذا و محیط زیست
مالی و اقتصاد مدیریت نوآوری و کارآفرینی
توسعه پایدار علوم داده و اقتصاد

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز