با برنده شدن در لاتاری به آمریکا مهاجرت کنید

لست سکند

ایالات متحده آمریکا قدرتمندترین و مبتکرترین اقتصاد دنیا را به لحاظ فناوری دارد. همچنین، این کشور از لحاظ برابری قدرت خرید، پس از چین و در جایگاه دوم جهان قرار دارد. اقتصاد قدرتمند، سیستم دانشگاهی قوی و داشتن سیستم مالیاتی مناسب از جمله دلایل مهم برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، تنوع راه‌های مهاجرت به آمریکا یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در این کشور است. در حال حاضر، برنده شدن در لاتاری آمریکا ارزان‌ترین روش مهاجرت به این سرزمین شناخته می‌شود. لاتاری در واقع یک قرعه‌کشی است که هر ساله توسط دولت آمریکا برگزار می‌شود. در طی این قرعه‌کشی، 55 هزار سهم ویزای مهاجرتی آمریکا به برندگان اختصاص پیدا می‌کند. در ادامه، جزئیات این قرعه‌کشی بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چرا لاتاری آمریکا؟

از سال 1990 میلادی، دولت آمریکا اقدام به برگزاری لاتاری جهت اعطای ویزا و گرین کارت آمریکا به مهاجران کرده است. هر ساله نیز تعداد زیادی از افراد در این قرعه‌کشی ثبت نام می‌کنند و روند قرعه‌کشی به صورت تصادفی و با کامپیوتر انجام می‌شود. کسانی که در لاتاری برنده می‌شوند، می‌توانند برای همیشه مانند شهروندان آمریکایی در این کشور اقامت داشته باشند و به تحصیل یا کار بپردازند.

افرادی که در این قرعه‌کشی ثبت‌نام می‌کنند نیازی به داشتن شرایط ویژه و تمکن مالی بالا ندارند. برندگان این قرعه‌کشی می‌توانند پس از دریافت ویزا همراه با خانواده خود (همسر و فرزندان زیر 21 سال مجرد) وارد خاک آمریکا شوند. به همین دلیل، ثبت‌نام در لاتاری به عنوان ارزان‌ترین روش مهاجرت به آمریکا شناخته می‌شود. این افراد از تمامی امتیازات شهروندی آمریکا مانند افتتاح حساب بانکی، اخذ شماره تامین اجتماعی آمریکا، تحصیل و… بهره‌مند خواهند شد.

راز آسمان پایتخت

از دیگر مزایای ثبت‌نام در لاتاری آمریکا می‌توان به سهمیه ویزای لاتاری این کشور در ایران اشاره کرد. در واقع، هر کشوری سهمیه خاص خود را برای ثبت‌نام دارد و هر کشور حداکثر 7 درصد از کل سهمیه ویزاهای لاتاری را دریافت می‌کند. ایران جزء معدود کشورهایی است که تقریباً بیش از 6 درصد این ویزاها را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین، هر ساله حدود 4 هزار ویزای لاتاری آمریکا برای ایرانی‌ها صادر می‌شود. این ثبت‌نام در ماه اکتبر یا نوامبر انجام شده و نتیجه آن در ماه می سال بعد اعلام خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در لاتاری

همانطور که قبلاً اشاره شد، ثبت‌نام در لاتاری به شرایط و مدارک ویژه‌ای نیاز ندارد و تمام افراد می‌توانند شانس خود را حداقل برای یکبار امتحان کنند. متقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته و دارای حداقل مدرک دیپلم باشند. البته کسانی که مدرک دیپلم ندارند می‌توانند با داشتن حداقل دو سال سابقه کار در یکی از مشاغلی که دولت آمریکا برای لاتاری در نظر گرفته، در این قرعه‌کشی ثبت‌نام کنند. داشتن یک قطعه عکس 3*4 مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط دولت آمریکا از دیگر الزامات ثبت‌نام در لاتاری است.

آیا داشتن جاب آفر یا اسپانسر الزامی است؟

تمامی محدودیت‌های مهاجرتی پس از اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ لغو شد. به همین دلیل، افرادی که تمایل دارند تا در لاتاری آمریکا ثبت‌نام کنند، هیچ نیازی به داشتن جاب آفر یا اسپانسر ندارند.

آیا ثبت‌نام در لاتاری به مدرک زبان نیاز دارد؟

خوشبختانه، ثبت‌نام در لاتاری نیازی به داشتن مدرک زبان با بلد بودن زبان انگلیسی ندارد. حتی متقاضیان می‌توانند پس از برنده شدن در این قرعه‌کشی با زبان فارسی در مصاحبه لاتاری شرکت کنند. با این حال، زندگی در این کشور نیازمند برقراری ارتباط با مردم بوده و بهتر است در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی، فوراً برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام کرد.

راهنمایی‌های لازم را از کجا بگیریم؟

انجام پروسه مهاجرت و ثبت‌نام در لاتاری نیازمند مشورت با یک کارشناس خبره در این زمینه است. کارشناسان با تجربه موسسه مهاجرتی قصران گروپ همواره آماده ارائه خدمات و مشاوره‌های موثر به مشتریان است. متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی می‌توانند سوالات خود را در زمینه هزینه زندگی، سختی کار، هزینه تحصیلات، آب و هوا و… با مشاوران قصران گروپ در میان بگذارند. لازم به ذکر است که اولین مشاوره تلفنی با این مجموعه، رایگان بوده و برگزاری جلسات تخصصی نیز با هزینه بسیار منصفانه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز