با انواع میلگرد آشنا شوید + جدول قیمت روز بازار آهن آلات 20 خرداد 1402

میلگرد-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

میلگردهای فولادی به عنوان ابتدایی‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات صنعت فولاد انواع مختلفی دارند. این میلگردها به سه نوع میلگرد فولادی ساده، فولادی آجدار و نوع فولادی کلاف تقسیم می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، اولین مشخصه و تفاوت در میلگردهای فولادی اندازه آن‌ها است. میلگرد به طورکلی، پروفیلی با مقطع دایره‌ای شکل است و انواع مختلفی در بازار دارد. کاماپرس در ادامه به معرفی این محصول پرکاربرد فولادی می‌پردازد.

طبقه بندی انواع میلگرد

میلگرد A1، محصول ساده‌ای است که در خمش و جوش استفاده می‌شود. میلگردهای شماره 8 تا 10 از این نوع هستند. میلگرد آرماتور یا A2 معروف به میلگرد مارپیچ یا فنری است. آج این میلگرد از ابتدا تا انتهای آن به صورت مارپیچ پیوسته ساخته می‌شود و در هیچ نقطه‌ای شکستگی ندارد. میلگرد تقویتی یا A3 نوعی میلگرد فولادی آجدار است که بیشترین کاربرد را در عملیات ساختمانی دارد. میلگرد A3 در بازار با نام AJ-400 شناخته می‌شود. این میلگرد دارای سطح آجدار و آج سینه‌ای شکل است. از کاربرد میلگردهای فولادی A3 می‌توان به ساخت تیرهای سفالی، تیرهای بتنی، اسکلت فلزی، ساخت پی، ستون و غیره اشاره کرد. وجود آج در سطح این نوع میلگرد باعث افزایش چسبندگی به سیمان می‌شود. از دیگر انواع میلگرد می‌توان به نوع A4 اشاره کرد. این محصول به دلیل استحکام بالا برای جلوگیری از اتلاف منابع و صرفه جویی، در پروژه‌های مهندسی مناسب است. 

دلیل استفاده از میلگرد در بتن چیست؟

از میلگردهای تقویت کننده، در بتن برای افزایش مقاومت کششی بتن استفاده می‌شود. بتن دارای مقاومت کششی ضعیف، اما مقاومت فشاری بالا است. بنابراین میلگردهای فولادی به دلیل استحکام کششی در دماهای بالا به عنوان میله فولادی در بتن کاربرد دارند. اهمیت استفاده از میلگرد در ساخت و ساز به دلیل اثر تقویتی در بتن است. میلگرد از شکسته شدن آن تحت نیروهای کششی به خصوص در هنگام زلزله جلوگیری می‌کند. کارخانه‌ فولاد کاوه ساوه از جمله تولیدکنندگان میلگرد فولادی A3 در ایران است. وبسایت آهن ملل انواع محصولات فولادی به ویژه میلگرد را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند.

جدول زیر شامل قیمت روز تعدادی از محصولات فولادی در بازار آهن آلات می‌شود:

راز آسمان پایتخت

منبع: https://ahanmelal.com/rebar/ribbed-rebar-price/foolad-kaveh-saveh-rebar

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز