بازنشستگی پیش از موعد و تبعیض دیگری بین کارمندان و کارگران

گویا طرح بازنشستگی پیش از موعد فقط مخصوص کارمندان دولت است و کارگران نمی توانند از این طرح بهره مند شوند.

به گزارش کاماپرس، کلیات طرح بازنشستگی پیش از موعد در مجلس تصویب شده است. در این طرح شرط سنی برای بازنشسته شدن مطرح نیست . در قانون بازنشستگی کار کردن چندین ساله مردان و زنان برای بازنشستگی کافی نیست و باید به حد مشخص سنی برسند تا بازنشسته شوند ولی در این طرح این بند حذف شده است. بر همین اساس، کارگران درباره جزئیات این طرح ابهاماتی دارند و می‌خواهند بدانند آیا در صورت تصویب طرح فوق‌الذکر، با بیست سال سابقه می‌توانند بازنشست شوند.

اما متن طرح تصویبی نشان می‌دهد که این طرح مختص کارمندان دولت و بازنشستگان صندوق کشوری است و ربطی به کارگران و سازمان تامین اجتماعی ندارد. این طرح قرار است در طول بودجه سال آینده به اجرا دربیاید.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به گزارش ایلنا، متن کامل طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به امضای بیش از ۳۵ تن از نمایندگان رسیده، به شرح زیر است:

راز آسمان پایتخت

با عنایت به عدم پیش‌بینی شرایط بازنشستگی پیش از موعد در قوانین و مقررات حاکم و تقاضاهای زیاد از سوی برخی کارکنان دولت و به منظور کمک به بازار کار و اشتغال جوانان و کاهش هزینه‌های جاری دستگاه‌ها، پیشنهاد ذیل برای ایجاد زمینه بازنشستگی پیش از موعد کارکنان در طول اجرای قانون بودجه سال ۹۹ تقدیم می‌گردد.
عنوان طرح: بازنشستگی پیش از موعد

ماده‌واحده- کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، می‌توانند با رعایت شرایط ذیل نسبت به بازنشستگی کارمندان خود اقدام نمایند و صندوق‌های بازنشستگی ذیربط مکلف به اجرای آن هستند.

۱-حداقل ۲۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه برای کارمندان مرد
۲- حداقل ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه برای کارمندان زن
۳- رعایت شرط سنی الزامی نیست
۴- بازنشستگی طبق شرایط مذکور، بدون سنوات ارفاقی و با پرداخت حقوق بازنشستگی براساس سوابق پرداخت حق بیمه است.
۵- ارائه درخواست از سوی کارمند و موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه الزامی است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بازنشستگی پیش از موعد و تبعیض دیگری بین کارمندان و کارگران

  1. bahram گفته:

    سلام در خصوص طرح بازنشستگی پیش از موعد جهت اجرای آن دلایلی دارم که باعث شادابی جامعه خواهد شد تقاضا دارم نمایندگان محترم این طرح را اجراکنند سلامتی روحی و روانی به جامعه بر میگردد . تا حالا سر قبرستانها رفتند ببینند کسانی که مرده اند در طی این چند سال ۶۰% تو سن ۷۰و ۶۵و،۶۰ بوده‌اند که فوت کرده اند . قشر کارمندی و کارگری که طی این سی سال اخیر فشار سنگینی وارد شد که شما نتیجه آن را کم بیش مشاهده میکنید با دست کی ای بنا گذاشته و تحولات انجام شد با دست همین قشری که شما مثل برده ها زنجیر به دست و پای آنها بسته اید که نه راه پس دارند و نه راه پیش . برادر عزیز بزارید مردم زندگی کردن را لمس کنند نمیشود که صبح ساعت ۷رفت سر کار بعدظهر ساعت ۷برگشت ۲۵یا۳۰ سال کم نیست عمری است بعدش مریضی و درد بلا نتیجه کارشان میشود . این چه زندگی است حالا که این طرح آمده حمایت کنید زحمات کسانی که سختی کشیده اند جبران کنید حال نوبت شما وزیر و وکیل و نماینده هستید که باید حامی این قشر باشید و زنجیر اسارت کار را باز و به نظر افراد احترام بگزارید ‌برادر ۲۵سال خدمت کرده دیگر نمی‌تواند باید چه کرد به جای یک نیروی جوان که تلاشگر هست جایگزین کنید در مطلبی از نماینده ای نوشته بود بیمه پرداز ما کم میشود این چه حرف بچگانه‌ای است شما یک نفر را بازنشسته میکنید در کنار او یک جوان وارد بازار کار و تلاش میشود و او حق بیمه پرداخت میکند ‌ . از طرف دیگر به تمام سازمانها و ادارات دولتی و خصوصی از به کارگیری بازنشسته جلوگیری کنند این خود مزیت دارد که آن بازنشسته می‌تواند یک کار آفرین باشد . سن ۲۵سال خدمت کرده در ازای آن ۲۵روز حقوق دهید همه راهها را نبندید مردم را افسرده نکنید مگر چقدر عمر میکنیم. ، با شرایط حال زیر۶۵سال پیر مرد شده اند خیلی ها را دیده ام . من به شما قول میدهم با این طرح جامعه شگفته می‌شود شاد میشود برادر من هر کس دوست داشت ۳۰سال خدمت کند مانعی نیست ولی توان دارد می‌تواند سنگی بردارد آنکه نمی‌تواند چه کند هم خود را عذاب میدهد و هم دیگران را .شما با مردمانی ابرومند روبرو هستید به خاطر اینکه در برابر اعراب و شرق و غرب سر بلند باشند هر سختی را تحمل کرده اند و حرفی نزدند فقط به خاطر ایران و نظام ، به همین خاطر از هیچ کاری جهت رفاه حال مردم دریغ نکنید ممنون با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز