باج کرونوس ریسرچ به هکر!

کرونوس ریسرچ -کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

کرونوس ریسرچ، شرکت تجارت و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال مستقر در تایپه، مذاکراتی را با هکر مسئول سرقت 25 میلیون دلاری خزانه این شرکت آغاز کرده است. طبق اطلاعات موجود، این مجموعه به هکر پیشنهاد داده تا 10 درصد از دارایی به سرقت رفته را برای خود نگه دارد!

به گزارش کاماپرس، کرونوس ریسرچ به هکر پیشنهاد داده تا 90 درصد از وجود در اختیارش را برگرداند تا پرونده این اتفاق برای همیشه بسته شود. شرکت کرونوس در صفحه پلتفرم ایکس خود اعلام کرده که این مجموعه علی‌رغم کلاهبرداری و اتفاق رخ داده در وضعیت خوبی قرار دارد و همه زیان‌های ناشی از هک به صورت داخلی پوشش داده شده است. طبق این گفته، شرکت تضمین داده که دارایی هیچ شریکی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

به هر حال اتفاق رخ داده نشان دهنده نقض امنیت مجموعه مذکور است. همچنین طبق این گزارش، اقدام و پیشنهاد ارائه شده به هکر، یک نقص غیرمجاز کلیدهای ای پی آی شرکت کرونوس است که به وی اجازه دسترسی به منابع مالی شرکت را می‌دهد.

درباره کرونوس و هک رخ داده

کرونوس ریسرچ یک شرکت معاملات یا همان صرافی کریپتویی مستقر در تاپیه است که پیش از این با نام کریپتو دات کام شناخته می‌شد. این مجموعه طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها و محصولات مرتبط با بلاک چین را پوشش می‌دهد.

مجموعه مذکور نوزدهم نوامبر سال جاری از یک هک 26 میلیون دلاری خبر داد. مجموعه مذکور نقض امنیتی رخ داده را تایید کرد و به مشتریان و فعالان خود اطمینان داد که تمام تحقیقات برای شناسایی هکر ادامه دارد. این مجموعه بعد از اعلام خبر هک، تمام عملیات تجاری را برای رسیدگی به نقض امنیتی و رفع آن، متوقف کرد.

راز آسمان پایتخت

کرونوس ریسرچ -کاماپرس

چه مقدار رمزارز به سرقت رفت؟

کرونوس همواره به تعهد خود بر بازیابی خدمات برای صرافی‌های رمزارزی و پروژه‌های توکنی که در حمایت آن قرار داد، تاکید می‌کند، اما اکنون در حال باج دادن برای باز پس گیری اموال به سرقت رفته است.

کرونوس ابعاد و جزئیات این هک را منتشر نکرد. اما طبق اطلاعات منتشر شده از سمت بازرس رمزارز زاچ ایکس بی تی، طی ان هک 128 هزار اتریوم به ارزش تقریبی 25 میلیون دلار به پنج آدرس جدید مرتبط با این حادثه منتقل شده است.

قبل از شروع معامله به چه چیزی باید توجه داشت؟

سرقت، هک و کلاهبرداری رمزارزی از صرافی‌ها و مراکز معتبر یادآور این نکته است که قبل از توجه به شهرت و محبوبیت این مجموعه‌ها باید به مسئله امنیت آن‌ها توجه داشت.

ایرانیان باید بیش از پیش به مسئله امنیت صرافی‌ها توجه داشته باشند و با در نظر گرفتن این موضوع به معامله و نگهداری ارز دیجیتال مورد نظر خود اقدام کنند. صرافی، یک درگاه معتبر و امن در ایران است که تاکنون بالغ بر 100 هزار ایرانی از خدمات معاملاتی و دیگر خدمت‌های مرتبط رمزارزی این مجموعه استفاده کرده‌اند.

افرادی که مایل به انجام معامله در این درگاه هستند، ابتدا باید ثبت نام کرده و احراز هویت چند مرحله‌ای آن را پشت سربگذارند تا امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را داشته باشند. مراحل احراز هویت به منظور تامین امنیت مشتریان حقیقی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز