اپلیکیشن “دید” نسخه مشابه پینترست در ایران

اپلیکیشن دید-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

وجود اپلیکیشنی برای ارایه تصاویر با کیفیت و منطبق با سلیقه کاربر و همچنین تسهیل و تسریع پروسه خرید یکی از نیازهای کاربران ایرانی در فضای مجازی بود. در همین راستا اپلیکیشن دید با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، تصاویر با کیفیت در حوزه‌های مختلف هنر، معماری، مد و فشن، گل و گیاه، طراحی، مسافرت و غیره را بر اساس سلیقه مخاطب نمایش می‌دهد. این پلتفرم همچنین برای رفاه و رفع دغدغه کاربر قابلیت اتصال به فروشگا‌ه‌های دارنده محصول را نیز ایجاد کرده است.

دکتر ولی‌الله فاطمی بنیانگذار هلدینگ توسن در حاشیه نخستین همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال در گفت و گو با کاماپرس، با اشاره به آخرین برنامه‌های این مجموعه، اظهار کرد: مجموعه توسن در فضای سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های نوآور، پروژه‌های متعددی آغاز کرده است که پروژه “دید” یکی از آنهاست و مجموعه توسن بزرگترین سرمایه گذار آن است.

وی ادامه داد: پروژه “دید”، تجربه‌ای جدید برای ایجاد رفاه و لذت در خرید را برای کاربر فراهم می‌کند. در این فضا همچنین با ترکیب هوش مصنوعی، آفرینینگ و پیشنهاد بهتری برای تامین کننده و تولید کننده ایجاد شده که مطمئنا تحول خوبی در فضای تجارت کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه به حمایت از استارت آپ‌های دیگری در حوزه سلامت و فیتنس اشاره کرد و گفت: استفاده از هوش مصنوعی در مباحث مرتبط با سلامت و همچنین حوزه ژنتیک از موضوعاتی است که با هدف ایجاد رفاه و رفع دغدغه کاربر، در توسن دنبال می‌شود.

“دید” پلتفرمی مبتنی بر محتوای تصویری و هوش مصنوعی

در همین رابطه معین کلوشانی مدیر بازاریابی پلتفرم دید (DEED)، در رابطه با جزییات این اپلیکیشن، به کاماپرس گفت: دید یک پلتفرم مبتنی بر محتوای تصویری و هوش مصنوعی است. به این صورت که که ایده‌های تصویری با کیفیت در حوزه‌های مختلف مثل لایف استایل، دکوراسیون، مد و فشن و گل و گیاه، در این پلتفرم بارگذاری شده است.

راز آسمان پایتخت

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون ایده در این فضا بارگذاری شده است، گفت: در این اپلیکیشن با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، تصاویر بر اساس سلیقه مخاطب نمایش داده می‌شود که نوعی سیستم ری‌کامندیشن یا سیستم پیشنهادی پیشرفته است.

کلوشانی با بیان اینکه در این پلتفرم از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است، ادامه داد: کاربر با اتصال به این فضا می‌تواند به دریایی از ایده‌های تصویری با کیفیت دسترسی داشته باشد.

پروسه راه اندازی اپلیکیشن دید

مدیر بازاریابی پلتفرم دید در خصوص پروسه راه اندازی اپلیکیشن دید توضیح داد: توسعه محصول این پروژه با همکاری یک تیم متخصص هوش مصنوعی از بهترین دانشگاه‌های کشور، حدود 2 سال و نیم زمان برد و از 9 ماه پیش وارد بازار شد.

وی با بیان اینکه  نسخه اپلیکیشن دید هم اکنون بر روی اپ استورها در دسترس است، گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار کاربر از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

این فعال حوزه فناوری، دید را تا حدودی نسخه ایرانی اپلیکیشن پینترست دانست و ادامه داد: اپلیکیشن دید، قابلیت اتصال به شاپ‌های ایرانی را دارد. به عنوان نمونه اگر شما به دنبال یک ایده یا لباس خاص  باشید، دید می‌تواند شما را به شاپ های دارنده این لباس یا مشابه آن متصل کند. این موضوع به عنوان سوشال کامرس در اکثر کشورهای پیشرفته در حال رشد و ارتقاست.

چگونه تولید محتوا می‌کنیم؟

کلوشانی در رابطه با پروسه تولید محتوا در این اپلیکیشن، عنوان کرد: در ابتدا از طریق وب کراولینگ از محتوای با کیفیت مرتبط با مخاطب ایرانی مانند مد و سایت‌های دارای محتوای پروداکت و لایف استایل استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه برای ارایه محتوای با کیفیت از اسفند ماه سیستم UGC یا محتوای کاربرساخت را وارد پروسه کردیم، گفت: در این راستا حدود 2000 کاربر خلاق در حوزه تولید محتوا را شناسایی کرده و برای تولید محتوا در اپلیکیشن به آنان دسترسی دادیم. در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر از این طریق در پلتفرم دید فعال شده‌اند.

وی آینده اپلیکیشن دید را روشن پیش بینی کرد و ادامه داد: با توجه به سیگنال‌های دریافتی، تحلیل فضای رقابتی و همچنین عدم برنامه ریزی پینترست برای حضور در بازار ایران و کشورهای مشابه، آینده خوبی برای DEED پیش بینی می‌کنیم.

مدیر بازاریابی پلتفرم دید با اشاره به وجه تمایز این اپلیکیشن نسبت به موارد مشابه خاطرنشان کرد: مدل کار ما الهام بخشی و بعد خرید است، نه جستجو که این موضوع یک نکته تحول و تمایز است.

کلوشانی در خاتمه با بیان اینکه اپلیکیشن دید به صورت رایگان در اپ استورها قابل دسترسی و دانلود است، گفت: همچنین کاربران می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی deed.ir یا اینستاگرام و لینکدین ما را دنبال کنند.

گفتنی است پروژه دید به عنوان یکی از محصولات هلدینگ توسن در نمایشگاه حاشیه نخستین همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال به نمایش گذاشته شده بود.

انتهای پیام

مرتبط با : توسن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “اپلیکیشن “دید” نسخه مشابه پینترست در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز