اولین نیروگاه با سوخت هیدروژنی در تهران نصب می‌شود

لست سکند

مدیرعامل مپنا از عرضه توربین‌هایی با مصرف سوخت هیدروژن خبر داد و گفت: در این راستا اولین نیروگاه با سوخت هیدروژنی در تهران نصب می‌شود.

راز آسمان پایتخت
عباس علی آبادی  با اشاره به اینکه با ساخت این توربین‌ها در لبه دانش دنیا قرار گرفتیم افزود: ما هیدروژن را که یک سوخت پاک است از نیروگاه‌های تجدید‌پذیر گرفته و در این توربین مصرف می‌کنیم و خروجی آن بجای دود، آب است.
وی با بیان اینکه این توربین‌ها سال آینده به نیروگاه‌های کشور عرضه می‌شود گفت: این توربین‌ها متناسب با شبکه برق کشور طراحی و ساخته شده و می‌تواند جایگزین توربین‌های قدیمی شده و قدرت اسمی آن‌ها را تا ۷۰ مگاوات افزایش می‌دهد.
مدیرعامل مپنا راندمان نیروگاه‌های ساده فعلی را در کشور ۳۳ درصد و سیکل ترکیبی را ۴۹ درصد دانست و ادامه داد: این توربین‌ها می‌توانند راندمان نیروگاه‌های ساده را تا ۴۰ درصد و سیکل ترکیبی را تا ۶۰ درصد افزایش دهد.
علی آبادی با اشاره به اینکه مدرن‌ترین توربین‌های جهان هنوز قادر به مصرف کامل هیدروژن در نیروگاه‌ها نیستند افزود: ما درحال حاضر می‌توانیم تا ۶۰ درصد هیدروژن را جایگزین متان کنیم.
وی گفت: اولین نیروگاه با سوخت هیدروژن در تهران نصب خواهد شد تا علاوه برصرفه جویی سوخت بجای گاز co ۲ و دیگر گاز‌های آلاینده آب تولید کنیم.
مدیرعامل مپنا برقی سازی کشور را با توجه به ظرفیت ۸۳ مگاواتی نیروگاهی نصب شده در کشور به عنوان یک فرصت افزود: مپنا در این بخش فعالیت گسترده‌ای را آغاز کرده است، تاسیس زیرساخت‌های لازم برای شارژ سریع وسایل برق در استان‌های مختلف کشور با کمک وزارت نیرو و ساخت خودرو‌های برقی که تاکنون در فهرست تولید شرکت‌های خودرو ساز کشور قرار نداشتند از جمله فعالیت‌های انجام شده مپنا است.
علی آبادی برقی سازی اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و موتور را از توانمندی‌های قابل اجرای مپنا دانست وگفت: خودرو‌های تولید شده در مپنا هوشمند هستند و به زودی رونمایی می‌شوند.
مرتبط با : مپنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز