انتخاب بهترین کامپیوتر کوچک

فضای کاری در سازمان ها، ادارات و حتی بسیاری از منازل از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که ایجاد فضای بیشتر در محیط کاری باعث افزایش تمرکز و راحتی کاربران می شود. به دلیل وجود این حساسیت و میزان اهمیت آن بسیاری از تولید کنندگان کامپیوتر و لپ تاپ ها به فکر حل کردن این مسئله افتادند، چرا که نیاز همه ما روز به روز به وجود یک سیستم کامپیوتری در منزل و محیط کاری بیشتر می شود. کامپیوتر کوچک برای حل این مشکل وارد بازار کامپیوترها شدند و توانستند در مدت زمان کمی به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کنند.

کامپیوتر کوچک

کامپیوتر کوچک در ابعادی چیزی حدود اندازه یک کف دست هستند و می توانند همان کارایی لپ تاپ و کامپیوتر شما را با استفاده از فضایی بسیار کمتر، داشته باشند. امنیت، صرفه جویی در مصرف برق، هزینه مقرون به صرفه، امکان ارتقا آسان و ابعاد بسیار کوچک، ۵ مزیتی هستند که توانسته اند جایگاه کامپیوتر های کوچک را روز به روز بالاتر ببرند.

وجود این ۵ اصل باعث شده تا طیف بزرگی از کاربران کامپیوتری به فکر استفاده از کامپیوتر های کوچک باشند. انواع و مدل های مختلف مینی پی سی یا همان کامپیوتر کوچک می تواند نیاز هر کاربری را به خوبی پاسخ دهد و دیگر نگرانی بابت فضای اشغال شده در محیط کاری نباشند.

کامپیوتر کوچک-کاماپرس

بدون شک این دسته از کامپیوتر ها هستند که جدیدترین مدل در تاریخ پردازش داده ها هستند و افراد بیشتری را به خود جذب می کنند. ابعاد بسیار کوچک، مصرف انرژی بسیار پایین، ویژگی های کلیدی آن ها است. در واقع، انتخاب مینی پی سی اغلب بهترین راه استفاده از دستگاهی است که برای پخش فایل های ویدیویی یا صوتی اختصاص داده شده است. این نوع دستگاه به راحتی پشت صفحه نمایش یا تلویزیون پنهان می شود و حتی می توان آن را به راحتی در جیب خود بگذارید و حمل کنید. کوچک سازی قطعات در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است، به طوری که می توان از یک محیط محاسباتی کامل در کف دست خود لذت برد.

راز آسمان پایتخت

نکات کلیدی کامپیوتر کوچک

کوچک متراکم و بسیار قوی ( فلفل نبین چه ریزه )

مینی پی سی لزوماً به معنای کوچکترین فرمت و کمترین قدرت ممکن است؟ امروزه، کامپیوتر کوچک اینتل نوع NUC در اینتل به اندازه یک کف دست انسان هستند و از قدرت کافی برای پخش هر فیلم و انجام برخی اتوماسیون‌ های اداری اولیه بهره می‌ برند. بنابراین، نیازی به جستجوی قدرت به هر قیمتی به ضرر اندازه نیست.

مصرف کامپیوتر کوچک

یک کامپیوتر کوچک مزیت قابل توجهی در مصرف انرژی کم دارد اغلب بر اساس اجزای آنها مانند لپ تاپ ها و پیشرفت های این بخش بهره می برند تا مصرف بسیار کمتری نسبت به رایانه های رومیزی معمولی ارائه دهند.

کامپیوتر کوچک-کاماپرس

راهنمای خرید کامپیوتر کوچک

فرآیند یافتن و خرید بهترین کامپیوتر کوچک به این بستگی دارد که مشخص کنید چرا به جای دسکتاپ یا لپ‌تاپ سنتی یک مینی پی‌ سی می‌ خواهید، به چه چیزی در آن نیاز دارید و در کجا قصد استفاده از آن را دارید.

اندازه درست را پیدا کنید

سپس مسئله شکل و اندازه فاکتور وجود دارد. بهترین مینی پی سی های شخصی برای کار همه کوچک هستند، با این حال، گزینه‌ های مختلفی وجود دارد، از مینی پی سی شخصی با اندازه‌ای کوچک برای قرار دادن در جیب شما گرفته تا برج‌ های رومیزی که هنوز به اندازه کافی جمع و جور هستند تا از دید پنهان شوند. شما یک کامپیوتر رومیزی توانا خواهید داشت که به اندازه کافی کوچک است که می توانید در کوله پشتی خود به راحتی حمل کنید، حتی اگر به دنبال عملکرد گیمینگ یا ورک استیشن هستید.

ارتقای کامپیوتر کوچک

بسیاری از مینی پی سی های کوچکتر جایی برای تغییرات سخت افزاری در آینده باقی نمی گذارند، اما برخی دیگر به گونه ای طراحی شده اند که به شما امکان می دهند حافظه یا فضای ذخیره سازی را اضافه کنید. یا حتی مجهز به درگاه هایی هستند که به یک GPU خارجی اجازه می دهد ظرفیت را افزایش دهد و برخی مواقع شما می توانید از کارت گرافیک اکسترنال با پورت Thunderbolt یا type-c استفاده کنید.

مزیت کامپیوتر کوچک

قبل از ادامه، درک این نکته مهم است که Mini PC صرفاً یک رایانه شخصی (PC) است که به طور قابل توجهی اندازه ای کوچکتر از کامپیوترهای معمولی می‌ توانند به‌ عنوان جایگزین‌ های کامل دسکتاپ و لپ تاپ های گیمینگ قدرتمند عمل کنند، سیستم‌ های سطح ابتدایی که در پخش رسانه‌ ها عالی هستند، و رایانه‌ های جیبی کم‌ مصرف که می توانند همان عملکرد کامپیوترهای قدرتمند را در ابعادی بسیار کوچکتر ارائه بدهند.

کامپیوتر کوچک-کاماپرس

در حالی که مینی پی سی های مقرون به صرفه زیادی در بازار وجود دارد، معمولاً می توانید انتظار داشته باشید که برای یک مینی پی سی در مقایسه با یک کامپیوتر تمام اندازه با همان مشخصات، کمتر هزینه می کنید.

اگر به قابلیت حمل مینی پی سی نیاز دارید، یا فضای موجود شما محدود است، مینی رایانه های شخصی تقریباً برای هر نیازی در دسترس هستند. اکثر مینی پی سی های شخصی سیستم عامل های ویندوز یا لینوکس را اجرا می‌ کنند و برخی از آنها سیستم‌ عامل کروم دارند، اما Apple Mac Mini که macOS را اجرا می‌ کند نیز به خوبی در این دسته از بهترین کامپیوتر های شخصی کوچک برای کار قرار می‌ گیرد.

چرا باید یک کامپیوتر کوچک بخریم؟

قبل از اینکه بتوانید بهترین Mini PC را برای خود انتخاب کنید، مهم است که به این فکر کنید که چرا واقعاً به یک Mini PC نیاز دارید. این پرسش مهم است زیرا اگر دقیقا ندانید که چه نیازهایی دارید انتخاب در تنوع بالای مدل ها مهم است.

کلام آخر

در خرید یک کامپیوتر کوچک مهم است که بدانید دقیقا به دنبال چه مواردی هستید و چه نیازهایی در طول روز خواهید داشت. یک کامپیوتر کوچک علاوه بر صرفه جویی در فضا صرفه جویی در هزینه ها را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. در خرید آن شک نکنید. یکی از بهترین وب سایت هایی که برای مشاهده قیمت به روز مینی پی سی ها می توانید به آن مراجعه کنید وب سایت سبز سنتر sabzcenter.com است که در کنار قیمت به روز امکان مقایسه محصولات را به صورت تخصصی ارائه داده است تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین مدل را انتخاب کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سبز سنتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “انتخاب بهترین کامپیوتر کوچک

  1. رضا گفته:

    کامپیوتر کوچک از نظر قدرت و کارایی چیزی از کامپیوتر یا pc معمولی کم ندارند و عالی عمل می کنند من که راضی هستم .

  2. مهرداد گفته:

    آقا اینتل بهتره یا ایسوس مک مینی خیلی گرون تره ولی بهتر هم هست ؟
    این و پاسخ بدید ممنون میشم.

    با تشکر

    • میثم گفته:

      با توجه به تجربه ای که داشتم کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی NUC فوق العادست خیلی خیلی قویه و استیبل تره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز