الو استاد؛ دغدغه‌مند و فعال در حوزه آموزش

لست سکند

ویروس کرونا شرایط زندگی همه مردم دنیا را تحت الشعاع قرار داد. سیستم آموزشی سراسر دنیا نیز مانند سایر بخش‌ها از این امر مستثنی نبوده و به منظور تدوام فعالیت خود، مانند سایر فعالیت‌ها به حوزه آموزش آنلاین روی آورده است. در ایران گروه‌هایی در تلاش هستند که خدمات را با کیفیت مناسب در دسترس تمام مردم قرار دهند.

مجموعه الو استاد یکی از مجموعه‌های فعال و دغدغه‌مند در حوزه آموزشی بوده که به منظور معرفی خدمات و دستاوردهای خود در دهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس حضور دارد. به همین منظور کاماپرس در ادامه گفت و گویی با سید محمود میرعلوی، مدیرعامل الو استاد، ترتیب داده است.

الو استاد: مجموعه فعال در حوزه آموزش

در ابتدا مهندس میرعلوی به سابقه فعالیت این مجموعه اشاره کرد و گفت: «پیشینه الو استاد به مجتمع آموزشی میر علوی باز می‌گردد. این مجموعه از سال 1384 فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. در سال 1386 به صورت رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مجوز دریافت کرده و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را آموزش داد».

وی در ادامه اشاره کرد: «الو استاد از سال 1397 نیز به تولید فیلم و محتوای آموزشی و طراحی زیرساخت‌های سرویس آنلاین ارائه معلم خصوصی به متقاضیان پرداخت. از اواخر 1398 و اوایل سال 1399، این مجموعه اقدام به فراخوان جذب اساتید و معلمان کرده و در حال حاضر در سیستم این مجموعه 4 هزار استاد گزینش شده، مشغول به فعالیت هستند. همچنین تعداد زیادی فیلم و محتوای آموزشی از این مجموعه در سایت قرار گرفته که بخش زیادی از آن به صورت رایگان و تعدادی از آن با دریافت هزینه به متقاضیان ارائه می‌شود.

راز آسمان پایتخت

امکانات جدید الو استاد

مهندس میرعلوی از ارائه سرویس برگزاری آنلاین کلاس‌های الو استاد، به صورت آنلاین چهره به چهره و زنده، به عنوان محصول جدید این شرکت در دهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس خبر داد. حضور یک استاد با چندین دانش آموز در فضای مجازی، ارائه تکالیف و مطالب درسی به صورت زنده و برخط، رصد پیشرفت تحصیلی دانش آموزان توسط اساتید یا مدیران مدارس، امکان مشاهده حضور و غیاب محصلان و سایر امکانات جانبی مرتبط دیگر برای استادان، شاگردان و حتی اولیا از ویژگی‌های این سرویس است.

دغدغه اصلی الو استاد

مهندس میرعلوی استفاده تمام مردم ایران، در هر نقطه‌ای از کشور، از خدمات آموزشی آنلاین را به عنوان هدف الو استاد بیان کرد. هدف دیگر این مجموعه امکان ارائه محصول تولید شده با کیفیت، توسط استادهای مناطق دور افتاده در سامانه این مجموعه است. این محتواها یا به صورت فروشی یا رایگان در سامانه الو استاد قرار داده می‌شود. در واقع مجموعه الو استاد پنل مناسبی را در اختیار اساتید برای ارائه انواع خدمات مرتبط آموزشی قرار داده که امکان استفاده همگان موجود است. به گفته مهندس میرعلوی، معلم خصوصی، فیلم‌های آموزشی، پادکست‌ها و فایل‌های صوتی آموزشی، کتاب، مقالات و جزوه‌ها همگی در سامانه آموزشی الو استاد وجود داشته و امکان استفاده تمامی کاربران از آن‌ها فراهم است.

تاثیر مثبت کرونا بر آموزش آنلاین

مهندس میرعلوی، در خصوص انتشار بیماری کرونا و اثر گذاری آن روی مجموعه الو استاد گفت: با انتشار بیماری کرونا، فرهنگ استفاده از سرویس‌ها و آموزش آنلاین و همچنین استفاده از کامپیوتر و اینترنت به شدت افزایش داشت. در حالت عادی امکان داشت این فرهنگ در جامعه ما ، در شهرها و روستاهای دور افتاده‌تر نسبت به شهرهای بزرگی مثل تهران، دو، پنج یا ده ساله اتفاق بیفتد. اما این مسئله اکنون یکساله به وقوع پیوست. وی در ادامه بیان کرد: پیش بینی می‌کنم در ادامه سرویس‌های آنلاینی مانند الو استاد پیشرفت بسیار زیادی داشته باشند و در همه زمینه‌ها سرویس‌های آنلاین تبیین شود تا جامعه از آن استفاده کند. بعلاوه در صورت بروز اتفاقات ناگوار دیگری مانند کرونا سرویس‌های کنونی آمادگی ارائه خدمات را دارند و مردم با این سیستم‌ها آشنا هستند. اکنون در حوزه آموزش نوجوانان و جوانان در حال تحصیل، آشنایی بیشتری با این سرویس آموزشی داشته و خدمات مرتبط را دریافت می‌کنند. به نظر می‌رسد با فروکش کردن بیماری کرونا باز هم مدارس و دانش آموزان و اولیا از سرویس کنونی استفاده کنند.

چالش اصلی الو استاد

در ادامه مهندس میرعلوی به بیان چالش‌های این مجموعه اشاره کرد و گفت: 90 درصد چالش‌ها به مسائل مالی باز می‌گردد. این مجموعه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذار نداشته و اکنون نیز متخصص یا آموزش‌های لازم در تیم الو استاد برای جذب سرمایه‌گذار وجود ندارد. البته در حوزه آموزشی نیز متاسفانه تمایل چندانی به جذب سرمایه گذار نیست.

به گفته مهندس میرعلوی، آموزشگاه میرعلوی از درآمدی که به صورت ماهیانه و عادی داشته همیشه روی الو استاد سرمایه گذاری انجام داده است؛ اما در دوران کرونا آموزشگاه میرعلوی وضعیتی مناسبی نداشته و نتوانسته سرمایه گذاری چندانی خصوصاً در حوزه‌های توسعه، یوایکس و یوآی سایت و بازاریابی، بر روی الو استاد داشته باشد. بنابراین در شرایط کنونی بزرگترین دغدغه این مجموعه جذب سرمایه گذار بوده و برای این مهم، و همچنین افزایش سرعت در پیشرفت روند کارهای خود امیدوار است.

مرتبط با : الو استاد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز