افزایش حقوق شامل کارمندان و کارگران مجرد نمی‌شود؟!

در راستای اجرای سیاست‌های تشویقی برای ازدواج و فرزندآوری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیشنهاد داده است در بودجه کشور و برنامه ۵ ساله، افزایش حقوق فقط شامل حال کارمندان و کارگران متاهل و به نسبت تعداد فرزندان‌شان افزایش یابد؛ به این ترتیب کارمندان و کارگران مجرد در این طرح، افزایش حقوقی شامل حال‌شان نخواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اما در واکنش به این پیشنهاد گفت: با اینکه چنین نقطه نظری را مطالعه نکرده‌ایم، اما در حال حاضر چنین نگاهی را نسبت به افراد مجرد قبول نداریم؛ به هر شکل، شخص مجرد هم حق حیات و حق زندگی دارد. اگر مقاله و سخنرانی خاصی در این باره مطرح شده ، باید قبل و بعد از آن را هم مشاهده کنیم تا به صورت قطعی بتوان اظهار نظر کرد.

راز آسمان پایتخت

غلامرضا منتظری در ادامه افزود: به هرشکل نمی توان در این موارد و در تصمیم گیری ها قائده افراط و تفریط را در پیش بگیریم، در واقع باید متناسب با شرایط به صورت معقول و منطقی تصمیم گیری کرد، همچنین باید توجه کنیم هر موضوعی که به این صورت در فضای مجازی و رسانه ها مطرح می‌شود اگر قرار است تعمیم پیدا کند باید صرفا از مسیر تقنینی مجلس عبور کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا همچنین اظهار کرد: چنین نگاهی را نسبت به افراد مجرد قبول نداریم؛ به هر شکل شخص مجرد هم حق حیات و حق زندگی دارد؛ ما نمی‌توانیم چنین تصمیمی را برای این شخص اتخاذ کنیم، برای تسهیل امر ازدواج و ترغیب به فرزندآوری باید دامنه مشوق ها را تقویت کنیم نه اینکه صرفا یک مسیر را قطع کنیم چرا که این رویکرد نتیجه نخواهد داد، به هر شکل شخص مجرد هم نیازمند امکانات معیشتی بوده و باید به آینده خود فکر کند و برای آن برنامه ریزی کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز