باید حداقل حقوق کارگران به 9 میلیون تومان برسد!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

به نظر یک فعال کارگری مبلغ کلی سبد معیشت کارگران که 8 میلیون و 979 هزار تومان بسیار کمتر از حد واقعی است و در آن فقط افزایش قیمت سبد خوراکی لحاظ شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مازیار گیلانی نژاد، فعال کارگری، معتقد است که هزینه سبد معیشتی تعیین شده برای کارگران کمتر از حداقل خط فقر کشور بوده و در آن فقط برخی عوامل خاص به صورت ضمنی لحاظ شده است. این فعال کارگری معتقد است که به نظر می‌رسد باید حداقل حقوق کارگران به رقم 8 میلیون و 979 هزار تومان سبد معیشت برسد. در واقع افزایش پایه دستمزد برای این گروه در شرایط حاضر بسیار حائز اهمیت است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

گیلانی‌نژاد اعلام کرده که اولین خروجی شورای عالی کار در روز شانزدهم بهمن ماه 8 میلیون و 979 هزار تومان اعلام شد. حال اینگونه نرخ گذاری چقدر سندیت دارد و تا چه اندازه با موضوع بند دوم ماده 41 قانون کار منطبق است. مسئله‌ای که کار شورا است و به اعضای ان واگذار می‌شود.

در این سبد فقط قیمت خوراکی‌ها با افزایش قیمت 30 درصدی لحاظ شده است. سوال اساسی اینکه چطور طی یکسال گذشته قیمت خوراکی‌ها فقط 30 درصد بالا رفته؟

به کارگران بیشتر توجه کنید

قاعدتا کارگر هم مانند دیگر اقشار جامعه گوشت، مرغ، لبنیات و … مصرف می‌کند و ضمنا هزینه پوشاک و مواردی از این قبیل را هم دارد. بعضی از محصولات مصرفی بیشتر از صدرصد افزایش نرخ داشتند و این مقدار رشد قیمتی لحاظ شده در سبد معیشتی کارگران غیرواقعی به نظر می‌رسد.

قیمت‌ها و شرایط لحاظ شده در سبد هزینه زندگی کارگران به نوعی بیانگر این است که این قشر همواره باید در شرایط حداقلی و مضیقه زندگی کنند و نسبت به هیچ شرایطی اعتراض نداشته باشند. در صورتی که این گروه همانند دیگر اقشار جامعه باید حقوقی داشته باشند که شرایط حداقلی زندگی آن‌ها را تامین کند.

ایده سبز
دادپویان
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز