طرح افزایش حقوق به ضرر حداقلی بگیران است؟!

لست سکند

پیشنهاد دولت در بودجه 1401 درباره حقوق کارکنان دولت، افزایش متوسط 10 درصدی و حداقل 4 میلیون و 500 هزار تومان بود. اما مجلس با این پیشنهاد مخالفت کرده و طبق تصویب کمیسیون تلفیق حداقل حقوق باید به 5 میلیون و 600 هزار تومان برسد و 10 درصد هم اعمال شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این مصوبه کمیسیون تلفیق برای دولت چندان خوشایند نبوده و حتی سیدحسین رضوی‌پور، مشاور سازمان اداری و استخدامی، معتقد است که این مسئله فرمول پیشنهادی دولت را در راستای کاهش شکاف پرداخت حقوق کارکنان بهم زده است. مصوبه مجلس به منابع مالی کافی نیاز دارد، اینکه آن‌ها این منابع را چگونه پیش بینی کرده‌اند، مشخص نیست.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تفاوت طرح دولت با مصوبه کمیسیون تلفیق برای حقوق

به گفته رضوی‌پور، برای رفع اختلاف حقوق زیاد کارکنان، دولت پیش بینی کرده بود که مبلغ ثابت 533 هزار و 800 تومانی به ضریب حقوقی آن‌ها اضافه شود. این موضوع تا حدی شکاف حقوقی را تعدیل می‌کرد. البته طرح مذکور در سال 1398 هم تصویب شد و به اجرا درآمد. در آن زمان به همه حقوق‌ها 400 هزار تومان اضافه شد و ضریب سالیانه ریالی هم معادل 10 درصد بالا رفت.

اما براساس روش کمیسیون تلفیق که باید 10 درصد به حکم اضافه شود، اگر کسی معادل 7 میلیون تومان حقوق بگیرد، اکنون 700 هزار تومان دیگر هم دریافتی وی بالا خواهد رفت. اما اگر کسی ماهیانه 16 میلیون تومان دریافتی دارد، حقوق وی یک میلیون و 600 هزار تومان دیگر نیز افزایش پیدا خواهد کرد و به 17 میلیون و 600 هزار تومان می‌رسد. این مسئله شکاف حقوق کارکنان را بالا خواهد برد و کمک چندانی به اقشار حداقلی بگیر جامعه نخواهد کرد. بنابراین در این شرایط تورمی و فشار معیشتی، این موضوع هم مشکل به دیگر مشکلات اضافه می‌کند.

مرتبط با : مجلس شورای اسلامی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز