افزایش حقوق ۶۰ درصدی کارگران تصویب می‌شود؟

لست سکند

مجلس تصمیم نهایی را برای افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده گرفته است؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرد که حداقل حقوق پیشنهادی دولت در لایحه بودجه از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با تصمیم این کمیسیون پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس و به نقل از تجارت نیوز، اما هنوز میزان افزایش حقوق کارگران مشخص نیست.

رحیم زارع در رابطه با حقوق کارمندان گفت: کف حقوق افزایش حدود ۲۴ درصدی نسبت به مبلغ پیشنهادی دولت در لایحه داشته است. همچنین در حقوق سایر سطوح نیز میزان افزایش حقوق کمتر از ۱۰ درصد نیست.

به نظر می‌رسد تکلیف افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 1401 مشخص شده است اما در خصوص کارگران، شورای عالی کار هنوز وارد فاز تصمیم‌گیری نشده است.

راز آسمان پایتخت

طی سال‌های گذشته بین میزان افزایش حقوق پیشنهادی گروه کارفرمایی، گروه کارگری و دولت به عنوان سه ضلع این شورا اختلاف نظرهای بسیاری بود که موجب شد تصمیم‌گیری در این خصوص تا روزهای پایانی اسفند ماه کشیده شود.

اما از آنجایی که یکی از رکن‌های اصلی در تصمیم گیری برای افزایش حقوق کارگران، نرخ تورم است، بنابراین یکی از سناریوهای محتمل برای افزایش حقوق سال آینده درصدی نزدیک به نرخ تورم اعلامی کرد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از تورم کالاها و خدمات خوراکی، تورم سالانه در دی ماه رقم ۴۲ درصد است. با افزایش ۴۲ درصدی، حداقل حقوق کارگران به پنج میلیون تومان می‌رسد. اگر قرار باشد حداقل حقوق کارگران نیز همسان با کارمندان یعنی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد، باید دو میلیون تومان به حداقل حقوق اضافه شود که در واقع میزان افزایش حقوق حدود ۵۷ درصد برآورد می‌شود.

البته این امکان وجود دارد که گروه کارفرمایی و دولت با این میزان افرایش حقوق موافقت نکنند و مبلغ کمتری به حقوق کارگران اضافه کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “افزایش حقوق ۶۰ درصدی کارگران تصویب می‌شود؟

  1. Milad گفته:

    افزایش حقوق کارمندان اونم ۶۰درصد ن حقوق اونا کم عین کارگرها پنج تا شش ملیون بعد ۶۰درصد هم اضافه شد هنوز از افزایش حقوق کارگرها خبری نیست کارگرها افزایش حقوق نمیخوان انتضار طرح تبدیل وضعیت هستن نیرو شرکتی و حجمی و پیمانکاری جم بشه همه بشن قراردادمستقیم یا پیمانی یا رسمی میخوان

  2. محمد قدوس گفته:

    سلام بیشترین زحمت را در کشور کارگران زحمتکش دارند انجام میدهند حقوقشان اگر بیشتر از کارمندان نیست حداقل با حقوق کارمندان یکسان کنند.واقعا کارگران پایین تر از خط فقرزندگی میکنند

  3. حامد گفته:

    جواب به من بدید چی جوری ۶۰ درصد رو اعلام می کنید این ۴۵۰۰ و ۵۶۰۰ بیست و یک درصد میشه و کجا همسانسازی کامل پرداخت کردن این خبرها رو از کجا پیدا می کنید امسال ۷۵ درصد همسانسازی رو پرداخت کردن ۲۵ درصد آنرا پرداخت نکردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز