افزایش حقوق بازنشستگان قبل از شب عید 1400 قطعی شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

با اعلام رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تا شب عید ۱۴۰۰ حقوق بازنشستگان به صورت علی الحساب همسان سازی می‌شود.

به گزارش کاماپرس، تکلیف مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز مشخص نشده است، به همین دلیل قرار است افزایش حقوق به صورت علی الحساب پرداخت شود.

همسان سازی یا همان متناسب سازی حقوق بازنشستگان از چند ماه پیش شروع شد. تصمیم دولت این بود که با اختصاص منابعی به صندوق‌های بازنشستگی ، حقوق بازنشستگان متناسب با نرخ تورم و وضعیت معیشت افراد بیشتر شود.

اما روش متناسب سازی حقوق چندان به نفع بازنشستگان تامین اجتماعی نبود. در حال حاضر مجموع بازنشستگان تامین‌اجتماعی ۶ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر و مجموع بازنشستگان کشوری یک میلیون ‌و ۴۹۰هزار نفر است .

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

یعنی تعداد بازنشستگان تامین‌اجتماعی حداقل ۳ برابر بیشتر از بازنشستگان کشوری است. با این اوصاف سهم اختصاص یافته به صندوق لشکری و کشوری خیلی بیشتر از صندوق تامین ‌اجتماعی بود. همین موضوع باعث شد سهم بازنشستگان تامین اجتماعی از همسان سازی حقوق خیلی ناچیز باشد.

به همین دلیل و البته بعد از تجمعهای بازنشسته ها در اعتراض به همسان سازی حقوق، دولتی ها تصمیم گرفتند مرحله دوم متناسب سازی حقوق را هم به جریان بیندازند.

حقوق بازنشستگان قبل از پایان سال بیشتر می شود

به گفته علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران، در حال حاضر فرمول‌های متناسب سازی برای مرحله دوم هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

به گفته دهقان کیا مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی وعده داده است تا آماده شدن فرمول متناسب سازی، علی الحساب حقوق بازنشستگان افزایش یابد و این طور به نظر می‌رسد که این وعده عملی می‌شود و قبل از پایان سال حقوق بازنشستگان به صورت علی الحساب همسان سازی می‌شود.

دولت قول داده بود که بخشی از آن ۹۰ هزار میلیارد تومانی که قرار شد بابت رد دیون به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند را تا پایان سال پرداخت کند، اما هنوز مشخص نیست که این اتفاق می‌افتد یا نه.

همچنین دهقان کیا در پاسخ به این سوال که بعد از اعلام رقم افزایش دستمزد، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر سازمان تامین اجتماعی هم ۳۹ درصد افزایش می‌یابد، یا نه به باشگاه خبرنگاران گفته: هنوز به ما اعلام نشده که بازنشستگان تامین اجتماعی مشمول ۳۹ درصد افزایش مانند کارگران حداقل بگیر هستند و یا شامل افزایش ۲۶ درصد به اضافه ۲۴۱ تومان می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز