افت قیمت آپارتمان در 8 منطقه تهران طی دی ماه 99 + نمودار مناطق و قیمت‌ها

لست سکند

بررسی تازه ترین گزارش های  منتشر شده از بازار مسکن توسط بانک مرکزی نشان می دهد طی دی ماه 99 قیمت آپارتمان در 8 منطقه تهران بین 1 تا 5 درصد کاهش داشته است.

به گزارش کاماپرس، بر اساس آمارهای مراجع رسمی اقتصادی، بازار مسکن در دی ماه 99 یک چرخش نسبتا کوچک نسبت به آذرماه داشته است. طبق این آمارها روند نزولی تعداد معاملات در تهران متوقف شده و تعداد کل معاملات در دی ماه حدود 1000 فقره افزایش داشته است.

از سوی دیگر قیمت ها نیز در برخی مناطق با افزایش مواجه شده و این وضعیت موجب شده است که تورم کلی مسکن در تهران 2 درصد رشد کند. با این حال افزایش قیمت و گرانی ملک به همه مناطق تهران تسری پیدا نکرده و در 8 منطقه تهران قیمت آپارتمان طی دی ماه 99 نیز کماکان نزولی بوده است.

کدام مناطق تهران چقدر افت قیمت داشته اند؟

برای این که تصویر دقیق تری از مناطقی که قیمت آپارتمان در آنها کاهش یافته به دست آوریم باید به گزارش بانک مرکزی استناد کنیم که بر اساس آن قیمت آپارتمان در منطقه 5 تهران با کاهش یک درصدی به طور میانگین مواجه شده، قیمت املاک در منطقه ۳ تهران با افت 3 درصدی روبرو شده ، منطقه 9 شاهد کاهش ۲ درصدی قیمت آپارتمان های فایل شده بوده ، منطقه 14 پایتخت افت ۴ درصدی قیمت ملک را تجربه کرده و منطقه ۱۹ با 5 درصد سقوط قیمت بیشترین کاهش قیمت را در دی ماه به ثبت رسانده است. مناطق 7 ، 8  نیز با افت 1 تا 3 درصدی قیمت آپارتمان مواجه شده اند که نشان دهنده حبابی بودن قیمت ها در این مناطق و ادامه حرکت بازار به سوی تخلیه حباب است.

راز آسمان پایتخت

کدام مناطق تهران چقدر افزایش قیمت داشته اند؟

آمارها و نمودار ارائه شده توسط بانک مرکزی حکایت از آن دارد که مناطق 13 و 18 با بیش از 10 درصد رشد قیمت رکورددار گرانی مسکن در دی ماه بوده اند. مناطق 12، 21 و 22 نیز در دی ماه بین 6 تا 7 درصد گرانی قیمت آپارتمان را تجربه کرده اند. مناطق یک، 6 ، و 20 نیز حدود 5 درصد افزایش قیمت داشته اند. افزایش قیمت زیر 5 درصدی نیز در مناطق 4 ، 10، 15، 16 ، 17و 20 مشاهده می شود.

رکود بازار مسکن ادامه دارد

نمودار ارائه شده از وضعیت بازار مسکن و قیمت ها در دی ماه در روزنامه دنیای اقتصاد نشان می دهد با وجود آن که تنور معاملات مسکن شهر تهران در این ماه کمی داغ شده اما افزایش تعداد معاملات و رشد قیمت در برخی مناطق را نمی توان خروج بازار مسکن از رکود نامید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز