افتتاح حساب کوتاه مدت ارزی چه شرایطی دارد؟

افتتاح حساب ارزی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

برای افتتاح حساب کوتاه مدت ارزی در بانک سامان اسکناس‌های دلار، یورو و درهم پذیرفته می‌شوند. در موارد دیگر فقط سپرده ارزی از محل حواله وارده قابل پذیرش است.

مشتریان می‌توانند برای نگهداری ارز خود به منظور انجام عملیات بانکی یا دریافت سود، حساب کوتاه مدت ارزی افتتاح کنند. هم‌اکنون بانک سامان تنها برای سپرده‌های ارزی کوتاه مدت سه، شش و نه ماهه سود در نظر گرفته است.

سپرده کوتاه مدت ارزی چه مزایایی دارد؟

با افتتاح این حساب امکان واریز، انتقال و برداشت نقدی از سپرده تا حداکثری که سازمان مبارزه با پول‌شویی اعلام کرده، امکان‌پذیر می‌شود. دیگر مزیتی که برای این حساب می‌توان ذکر کرد، امکان افتتاح سپرده به‌صورت مشترک است. حداقل مبلغی که برای افتتاح این نوع حساب در نظر گرفته شده صفر است. در واقع بدون واریز هیچ‌گونه وجهی می‌توان سپرده کوتاه مدت ارزی را افتتاح کرد. افرادی که این سپرده را افتتاح می‌کنند، از خدمات بانک‌داری الکترونیک و پیامک بهره‌مند می‌شوند.

شرایط افتتاح حساب

اولین شرط افتتاح حساب ارزی حداقل سن 18 سال است. افراد زیر سن قانونی نمی‌توانند اقدام به افتتاح این حساب کنند. یکی از شرایط مهم احراز برای حساب کوتاه مدت ارزی نداشتن چک برگشتی رفع سوء اثر نشده است. کارت ملی و شناسنامه تنها مدارک مورد نیاز برای تحویل دادن به بانک هستند. اتباع خارجی باید اصل پروانه اقامت خود یا گذرنامه معتبر را به بانک ارائه دهند.

افتتاح این حساب از طریق وکیل، قیم، وصی یا ولی نیز امکان‌پذیر است. برای استفاده از این روش فرد باید اصل وکالت‌نامه، قیم‌نامه و مدارک دیگری که نشان‌دهنده ارتباط با شخص اصیل هستند را تحویل بانک دهد.

راز آسمان پایتخت

نکات مهم درباره سپرده کوتاه مدت ارزی

در حال حاضر تنها سپرده‌های ویژه ارزی کوتاه‌مدت سه، شش و نه ماهه از سود بهره‌مند می‌شوند. تنها در حد اسکناس واریز شده به حساب می‌توان پرداخت ارزی از محل سپرده انجام داد. این سپرده ارزی با منشأ اسکناس و سود تعلق گرفته به آن را می‌توان به نرخ بازار آزاد به فروش رساند. سپرده کوتاه مدت ارزی با منشأ حواله داخلی یا خارجی را می‌توان به نرخ اعلامی بانک به فروش رساند.

سودی که به واریزی نقدی مشتری به حساب تعلق می‌گیرد، به‌صورت اسکناس ارزی قابل پرداخت است. مشتری در صورت تمایل می‌تواند این سود را به‌صورت ریالی دریافت کند. سودی که به حوالجات تعلق می‌گیرد، از طریق نرخ اعلامی بانک سامان قابل پرداخت است.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک سامان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز