اعطای تسهیلات بدون نیاز به وثیقه!

لست سکند

مراجع و بانک‌های ذی ربط به منظور تامین مالی بنگاه‌ها می‌توانند از روش تامین مالی زنجیره‌ای بدون دریافت وثیقه استفاده کنند. با این روش اطیمنان به وجود خواهد آمد که تسهیلات اعطایی در زمینه تولید مصرف می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، چهار روز پیش، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، در توئیتی از انعقاد قرارداد تامین مالی زنجیره‌ای بین وزارت صمت، بانک مرکزی و هفت بانک عامل خبر داد.

پیش‌تر سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که به منظور تامین مالی بنگاه‌ها بهتر است از روش تامین مالی زنجیره‌ای استفاده کرد. این روش باعث هدایت نقدینگی لازم و کاهش هزینه‌های مالی خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

تامین مالی زنجیره‌ای یکی از روش‌های مناسب برای اعطای تسهیلات بدون نیاز به وثیقه است که باعث ایجاد اطمینان خاطر مصرف منابع مالی در زمینه تولید می‌شود. طبق اطلاعات موجود، حداقل 30 درصد از منابع بانکی موجود در زمینه تامین مالی بخش صنعتی استفاده می‌شود. این شیوه تامین مالی در بیشتر صنعت‌ها از جمله صنعت خودروسازی باعث خواهد شد تا هزینه آن بخش کاهش پیدا کرده و به روند تولیدات هم کمک می‌کند.

تامین مالی زنجیره‌ای چیست؟

تامین مالی زنجیره‌ای، مجموعه‌ای از شیوه‌ها و عملیات تامین مالی مانند تنزیل استاد دریافتنی، خرید دین، عاملیت، عاملیت معکوس و همچنین پرداخت تسهیلات و اوراق بهادارسازی اسناد دریافتنی است که در چارچوب روش‌های زنجیره‌ای منجر به بهبود مدیریت سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی می‌شود. در واقع طی این روش به جای شیوه سنتی دریافت تسهیلات مستقیم توسط بنگاه‌های اقتصادی، فرآیند تامین مالی به صورت پیوسته و در طول زنجیره‌های تامین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمت صورت می‌گیرد.

در این شیوه تامین مالی، امکان به کارگیری انواع شیوه‌های تعهدی برای تامین مالی بنگاه‌ها وجود دارد که منجر به کاهش نیاز تسهیلاتی آن‌ها خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز