استخدام پرستار سالمند در منزل، به جای خانه سالمندان

سالمندان به دلیل ابتلا به عارضه‌های مختلف و ناتوانی‌های جسمی به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند. با این حال، گاهی اوقات اعضای خانواده به دلیل مشغله‌های روزمره، فرصت نگهداری مداوم از سالمندان عزیز خود را ندارند. اما سهل‌انگاری و بی‌توجهی ممکن است مشکلات جبران‌ناپذیری را برای سالمند و دیگر اعضای خانواده ایجاد کند. در چنین شرایطی، استخدام پرستار سالمند در منزل گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، پرستار سالمند در منزل می‌تواند نیازهای بهداشتی و درمانی سالمند را برطرف کند، به او در انجام امور روزمره کمک کند، هم‌صحبت و همراه دلسوزی برای او باشد و در مواقع بیماری از او مراقبت تخصصی کند. اما وظایف و انواع پرستار سالمند چیست؟

 پرستار سالمند در منزل چه وظایفی دارد؟

مراقبت از بهداشت فیزیکی سالمند، بخش مهمی از وظایف پرستار سالمند در منزل را شامل می‌شود. کمک در حمام، مراقبت از پوست و مو، تعویض لباس، شست و شوی سالمند، تعویض باند و پانسمان، مراقبت از زخم‌ها و… تنها بخشی از مراقبت‌های بهداشتی پرستار محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

به علاوه، پرستار باید در دادن دارو و غذا به سالمند کمک کند. در صورتی که پرستار سالمند در منزل از تخصص لازم برخوردار باشد، می‌تواند رژیم‌های خاص غذایی را نیز تجویز کند. نظارت بر وضعیت سلامت و ارائه مراقبت‌های تخصصی پرستاری از دیگر وظایف این افراد است. آنها می‌توانند با اندازه‌گیری منظم فشار خون، ضربان قلب و انجام آزمایش‌های مختلف، وضعیت جسمی سالمند را دائماً رصد کنند.

حمایت‌های روانی اجتماعی مانند صحبت کردن، شنیدن مشکلات، ارائه راهنمایی، انجام فعالیت‌های مفرح و… از دیگر وظایف پرستار سالمند در منزل است. در صورت درخواست و نیاز، این افراد در امور خانه نیز به شما کمک خواهند کرد.

انواع پرستار سالمند در منزل

بر اساس یک دسته‌بندی کلی می‌توان پرستاران در منزل را به دو نوع تمام وقت و نیمه وقت تقسیم کرد. برخی از پرستاران با عنوان پرستار تخصصی سالمند شناخته می‌شوند. این افراد علاوه بر ارائه خدمات معمول مانند مراقبت‌های بهداشتی، نظارت بر سلامت جسمی و روحی و… می‌توانند خدمات درمانی را به صورت تخصصی به سالمند ارائه بدهند. برخی از این خدمات شامل پرستاری زخم، پرستاری پالیاتیو، فیزیوتراپی، پرستاری دیابت و… می‌شود.

برخی دیگر با عنوان پرستار مراقبت‌گر سالمند شناخته می‌شود. این پرستاران در واقع، همراه و مراقب سالمند هستند و برای انجام کارهای روزمره مثل استحمام و تعویض لباس به آنها کمک می‌کنند. چنانچه نیاز به حضور مداوم پرستار سالمند در منزل نباشد، می‌توان از خدمات پرستار ویزیتور استفاده کرد. این افراد به صورت منظم به منزل سالمند می‌روند و وضعیت سلامت او را بررسی می‌کنند. در نهایت، اگر سالمندان بیشتر به مراقبت‌های عاطفی و روحی نیاز داشته باشند، پرستار سالمند سالم کمک بهتری برایشان خواهد بود. این پرستاران، بیشتر بر مشکلات و نیازهای روحی سالمندان تمرکز کرده و با گردش، بازی و هم‌صحبتی، اوقات فراغت سالمند را پر می‌کنند.

مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل

اغلب افراد، نگاه خوبی به خانه سالمندان و مراکز مشابه ندارند. به همین دلیل، سعی می‌کنند با وجود تمام مشکلات و دغدغه‌ها از سالمند خود در منزل مراقبت کنند. پرستار می‌تواند بخش بزرگی از این وظیفه سنگین را از دوش شما بردارد. با بهره‌مندی از خدمات پرستاری در منزل، تمام اعضای خانواده از جمله خود سالمند، احساس راحتی و آرامش بیشتری می‌کنند. کاهش خطرات و عوارض ناشی از بیماری‌ها، حفظ ارتباط صمیمی، بهبود کیفیت زندگی سالمند و کاهش هزینه‌ها در مقایسه با خانه سالمندان از دیگر مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل است.

پرستار سالمند در منزل-کاماپرس

توانبخش؛ تحولی شگرف در حوزه خدمات پرستاری

مجموعه توانبخش، یکی از موسسات موفقی است که توانسته با ارائه خدمات ارزنده در حوزه خدمات پرستاری به ترویج صنعت سلامت در منزل، کمک کند. توانبخش، اغلب مجوزها و پیش‌نیازهای قانونی را در این زمینه دارد. این موسسه، عضو رسمی مراکز همیاری و انجمن موسسات و مراکز مراقبت از سالمند، بیمار و کودک است. تمام شهروندان تهرانی می‌توانند خدمات توانبخش را در بیمارستان یا منزل به صورت تمام وقت یا پاره وقت دریافت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت موسسه توانبخش مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : توانبخش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز