چه افرادی به ویزای عربستان نیاز دارند؟

ویزای عربستان - کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

سفر به عربستان سعودی معمولا با هدف زیارت کعبه و شهر مدینه انجام می‌شود؛ اما مدتی است با رونق صنعت گردشگری در آن، بسیاری از گردشگران برای بازدید از صحراهای شنی، سواحل خلیج فارس، آثار باستانی، باغ‌ها و موزه‌ها به عربستان سفر می‌کنند. برای سفر به عربستان باید  ویزا اخذ کنید. ویزای عربستان سند رسمی اجازه ورود فرد به صورت قانونی به کشور است که توسط سفارتخانه، کنسولگری یا اداره مرزبانی کشور روی گذرنامه فرد مهر می‌شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی افراد مستثنی در اخذ ویزای عربستان، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای عربستان، شرایط صدور ویزا برای افراد زیر ۱۸ سال و راهکار جلوگیری از جریمه شدن به جهت اتمام تاریخ انقضای ویزا می‌پردازد.

اغلب بازدیدکنندگان خارج از عربستان سعودی به ویزای عربستان نیاز دارند. تنها کسانی که پاسپورت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را دارند مستثنی هستند. اکثر ویزاهای الکترونیکی در مدت 72 ساعت صادر می‌شوند. اگر برای صدور ویزا به صورت فوری عجله داشتید، می‌توانید سرویس راش را انتخاب کنید؛ البته کمی هزینه اضافی نیز باید پرداخت کنید.

ویزای الکترونیکی چند بار ورود برای عربستان سعودی به مدت ۱ سال اعتبار دارد. مسافرانی که از ویزای الکترونیکی عربستان استفاده می‌کنند، می توانند در این کشور تا 90 روز برای تفریح، سیاحت، دیدار با خانواده و دوستان یا انجام عمره خارج از موسم حج بمانند. اگر نتوانستید برای ویزای الکترونیکی اقدام کنید، می‌توانید از طریق سفارت یا کنسولگری عربستان سعودی در کشور خود برای ویزا اقدامات لازم را انجام دهید. بسته به کشور یا نوع ویزا، پردازش ویزا از طریق سفارت یا کنسولگری ممکن است در هر نقطه بین یک و چهار هفته کاری زمان بر باشد.

عربستان

راز آسمان پایتخت

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای عربستان

مراحل درخواست و صدور ویزا عربستان به صورت الکترونیکی است. بدین جهت برای دریافت ویزای عربستان تنها به اسکن مدارک نیاز دارید. اسکن صفحه اول پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، شناسنامه، کارت ملی و عکس پرسنلی با زمینه سفید از جمله مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای عربستان هستند.

عربستان

شرایط صدور ویزا عربستان برای افراد زیر 18 سال

به طور کلی این افراد به همراه کفیل قانونی خود جهت دریافت ویزای عربستان باید اقدامات لازم را انجام دهند که کفیل یا در عربستان اقامت دارد یا قبلا ویزای عربستان را دریافت کرده است. در نتیجه افراد زیر 18 سال تنها به همراه پدر یا مادر می‌توانند برای دریافت ویزا اقدام کنند. در صورتی که پدر یا مادر در عربستان اقامت دارند یا ویزای یکی از آن‌ها قبلا دریافت شده باشد نیز می‌توانند برای اخذ ویزا اقدام کنند. لازم به ذکر است آن‌ها به هیچ عنوان امکان دریافت ویزای عربستان به تنهایی یا به همراه بستگان درجه یک خود مانند پدر بزرگ، مادر بزرگ، دایی، عمو، عمه، خاله و … را ندارند.

راهکارهای جلوگیری از جریمه شدن به دلیل انقضای تاریخ ویزای عربستان

در برخی موارد امکان تمدید ویزای شما وجود دارد که در این صورت، باید هزینه تمدید ویزا را پرداخت کنید اما در صورتی که تاریخ ویزای شما منقضی شود، امکان جریمه شدن وجود دارد. میزان جریمه معمولاً بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ریال عربستان برابر با حدودا ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار است. حتی ممکن است از سوی مقامات عربستان دستگیر شوید.

برای جلوگیری از جریمه شدن به دلیل انقضای تاریخ ویزا، باید قبل از سفر ، تاریخ انقضای ویزای خود را بررسی کرده و اگر تاریخ انقضای ویزای شما نزدیک است، برای تمدید آن اقدام کنید. همچنین اگر قصد دارید بیش از مدت اعتبار ویزا در عربستان اقامت داشته باشید، باید قبل از انقضای تاریخ آن، برای تمدید اقدام کنید.

عربستان

اخذ ویزای عربستان با “همیشه سفر”

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی همیشه سفر در دی ماه سال ۱۳۹۴ در زمینه فروش بلیط چارتری داخلی، خارجی، اخذ ویزا، رزرو هتل در سراسر جهان و فروش تور داخلی و خارجی فعالیت خود را آغاز کرد. کارشناسان این مجموعه با احترام به حقوق مشتریان و پایبندی به اصول و اخلاق حرفه‌ای بهترین سفر و خاطره‌ها را برای آنان رقم می‌زنند. هدف اصلی‌ این مجموعه همواره در جهت مدیریت همه جانبه از اولین ارتباط همسفران با مجموعه تا آخرین لحظه باتوجه به شاخص نیازهای فردی‌ آنان است. متقاضیان برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه می‌توانند با شماره تلفن‌های 09213049102، 09224001167 و 09025555124 تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://hamishehsafar.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : همیشه سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز