ارزیپتو؛ بهترین صرافی برای خرید و فروش رمزارز

صرافی آنلاین-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

خرید و فروش رمزارزها از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر دارای مزایای متعددی همچون امنیت بالای معاملات، وجود نقدینگی بالا، برخورداری از پنل شخصی، سرعت بالا، امکان دسترسی به تمام ارزها و آلت‌کوین‌های بازار، برخورداری از فضای ذخیره سازی ایمن و امثال آن است؛ از این رو بهتر است که پیش از اقدام برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، با انواع صرافی و نحوه کار آن آشنا شده تا بهترین صرافی را برای معاملات خود انتخاب کنید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام بانکی، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

کاماپرس در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال می‌پردازد.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

خرید و فروش رمزارزها از طریق صرافی ارز دیجیتال صورت می‌گیرد. صرافی ارز دیجیتال یا اکسچنج (Exchange)، بستری برای معامله ارزهای دیجیتال با ارزهای دیگر یا فیات و پول‌های ملی است. صرافی‌ها معمولا در قالب یک سایت، اپلیکیشن یا به هر دو شیوه فعالیت می‌کنند. در حال حاضر صرافی‌های ارز دیجیتال در دو قالب متمرکز و غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند که در ادامه بررسی شده است.

صرافی متمرکز: این نوع صرافی ارز دیجیتال توسط نهاد یا شرکت خاصی کنترل شده و صرافی و دارایی‌های داخلی آن در دست یک سازمان یا نهاد متمرکز است. از جمله معروف‌ترین صرافی ارز دیجیتال متمرکز می‌توان به بایننس کوین یا کوین بیس اشاره کرد. ماهیت متمرکز این صرافی‌ها برای کاربران ایرانی که به‌علت تحریم‌ها با خطر مسدودی مواجه هستند، تاحدی چالش برانگیز است.

راز آسمان پایتخت

صرافی غیرمتمرکز: صرافی‌های غیرمتمرکز تحت کنترل هیچ نهادی نبوده و حتی مدیران صرافی نیز کنترلی روی دارایی دیجیتال کاربران ندارند. دارایی‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز به‌صورت مستقیم و از طریق شبکه بلاکچین، قراردادهای هوشمند و امثال آن مبادله می‌شود. مهم‌ترین نقطه ضعف این صرافی‌ها داشتن اشکالات فنی و ساختاری و دشواری اتصال بین بلاک‌چین‌های مختلف است.

صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

نحوه کارکرد صرافی ارز دیجیتال به نوع صرافی بستگی دارد؛ با این حال دو شیوه اصلی کارکرد این صرافی‌ها در ادامه بررسی شده است.

روش اول: در این روش، کاربران و تریدرها به‌صورت مستقیم با خود صرافی وارد معامله می‌شوند؛ به این معنا که ارز دیجیتال را از خود صرافی خریداری کرده و با تغییر شرایط بازار مجددا به خود صرافی می‌فروشند. در حال حاضر تعداد محدودی از صرافی‌ها به این شکل عمل می‌کنند.

روش دوم: در این شیوه، صرافی تنها به‌عنوان واسطه‌ای میان خریدار و فروشنده عمل کرده و خودش طرف معامله واقع نمی‌شود؛ یعنی افراد از طریق ثبت­نام در صرافی‌های ارز دیجیتال با یکدیگر مرتبط شده و اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند. صرافی در این روش از معاملات میان کاربران کارمزد دریافت می‌کند. اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان به این شیوه فعالیت می‌کنند.

صرافی آنلاین-کاماپرس

چطور بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

مشکلات ناشی از چالش‌های فعالیت در بازار کریپتوکارنسی که ارزهای دیجیتال در آن خرید و فروش می‌شود، برای کاربران ایرانی از طریق انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال داخلی قابل حل است. با این حال معتبر بودن صرافی در تامین امنیت دارایی‌های دیجیتالی کاربران و خرید و فروش در بستری امن بسیار اهمیت دارد. برخی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال در ادامه آمده است.

پیشینه صرافی: در هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال سعی کنید پیشینه و شهرت آن صرافی را مدنظر قرار داده و مطمئن شوید که صرافی موردنظر علاوه بر اعتبار، از مجوزهای قانونی نیز برخوردار است. همچنین مواردی همچون نرخ کارمزد در آن صرافی را نیز بررسی کنید.

رابط کاربری آسان: صرافی ارز دیجیتال معمولا روی پلتفرم‌های وبسایت یا به‌صورت اپلیکیشن قابل دسترسی است. رابط کاربری پلتفرم صرافی باید به‌نحوی باشد که افراد مبتدی نیز بتوانند به‌راحتی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این فضا اقدام کنند.

امنیت: صرافی ارز دیجیتال باید از امنیت بالایی برخودار بوده تا کاربران بتوانند با خیال راحت، دارایی‌های دیجیتال خود را در آن معامله کنند.

پشتیبانی: حتما دقت کنید که صرافی موردنظر خدمات پشتیبانی خوب و قابل اتکایی داشته باشد. یک صرافی ارز دیجیتال معتبر باید در موارد بروز مشکل، قابل دسترس بوده و به کاربران خود کمک کند.

تنوع ارزهای دیجیتال: در هنگام انتخاب صرافی حتما لیست ارزهای دیجیتالی قابل معامله در آن را بررسی کرده و مطئن شوید که صرافی موردنظر از رمزارزهای متنوع موجود در بازار پشتیبانی می‌کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال-کاماپرس

خرید و فروش راحت با صرافی ارزیپتو

“ارزیپتو” ( https://academy.arzypto.com) به ‌عنوان صرافی معتبر و آنلاین مبادله ارز دیجیتال، خدمات ویژه‌ای را در حوزه خرید و فروش رمزارزها برای کاربران خود فراهم کرده است. با انتخاب صرافی ارزیپتو، می‌توانید علاوه بر خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال، از کیف پول دیجیتالی برای ذخیره و انتقال آسان توکن‌های خود نیز برخوردار شوید.

دیگر خدمات ارزیپتو شامل برخورداری از کاملترین لیست ارز در پلتفرم‌های خرید و فروش ارز دیجیتال، بالاترین درجه امنیت، سرعت بالای انتقال و معاملات، پشتیبانی 24 ساعته و همچنین امکان بهره‌مندی از آموزش‌های لازم برای فعالیت در بازار کریپتوکارنسی است.

انتهای پیام

مرتبط با : ارزیپتو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز