ارزان ترین کولر گازی ها در بازار چند؟

لست سکند

کولر گازی تا چند سال قبل در تهران و بسیاری دیگر از مناطق کشور یک خنک کننده برای فضاهای اداری محسوب می‌شد اما با تغییرات آب و هوایی و گرم‌تر شدن هوا، خرید این نوع کولرها – خصوصا ارزان ترین انواع آن –  برای خانه ها در بسیاری از شهرها باب شده است.

به گزارش کاماپرس، استفاده از کولر گازی در خانه ها تا چند سال پیش – به جز مناطق گرمسیر و شرجی کشور – چندان باب نبود و این نوع کولرها از سوی عموم لوکس و پرمصرف تلقی می شدند. در مورد فضاهای اداری و تجاری البته وضعیت متفاوت بود و کولرهای گازی همواره جزو وسایل پرتقاضا برای این امکان به شمار می رفت.

در سال های اخیر این وضعیت اقلیمی در بسیاری از مناطق ایران تغییر کرده و از نظر طیف قابل توجهی از مردم کولرهای آبی دیگر جوابگوی گرمای هوا نیست، به همین دلیل تقاضا برای خرید این کولرها افزایش قابل توجهی داشته است.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که با پیشرفت فناوری، کاهش مصرف برق کولرهای گازی عامل افزایش استقبال از این وسایل خنک کننده شده اما از سوی دیگر تورم و افزایش قیمت مانع افزایش خرید کولر گازی شده و متقاضیان را به خرید ارزان ترین انواع این وسایل سوق داده است.

در ادامه ارزان ترین مدل های کولر گازی موجود در بازار را مرور می کنیم با این توضیح که قیمت این کالا در مبادی مرزی و شهرهایی همچون بانه به دلایلی که شرح آنها خارج از هدف این گزارش است، با دیگر مناطق کشور تفاوت های قابل توجهی دارد.

راز آسمان پایتخت

کولر گازی جنرال گلد مدل GG-S12000 PLATINIUM

برند جنرال گلد یکی از برندهای قدیمی تولیدکننده سیستم‌های برودتی است. این شرکت با محصولات ارزان قیمت خود حتی با برندهای مطرحی مثل سامسونگ،اجنرال، ال جی و گری رقابت می کند. این کولر گازی که جوابگوی آپارتمان های متراژ پایین است در بازار به قیمت 6 میلیون و 950 هزار تومان به فروش می رسد.

کولر گازی آکس مدل AX-H12A4/FV

این برند نیز در بازار کولر گازی ایران تا حدودی خود را جا انداخته است و جزو برندهای ارزان قیمت و پرفروش است. کولر گازی آکس مدل AX-H12A4/FV فاقد اینورتر است اما به سیستم تمیز کنندگی خودکار برای جلوگیری از تولید باکتری مجهز است و قدرت سرمایش آن هم مطلوب است. قیمت این کولر گازی در بازار 7 میلیون و 450 هزار تومان است.

کولر گازی مایدیا مدل easy 12H11 12000

مایدیا برندی است که در صنعت لوازم خانگی شناخته شده و کولر گازی های این برند نیز  طی سال های اخیر در کشور به وفور وارد بازار شده است. این کولر گازی در رده قیمتی خود از دستگاه‌های دومنظوره با کیفیت بالا محسوب می شود که  دو قابلیت سرمایش و گرمایش  را ارائه می دهد و می‌تواند بسته به منطقه و فصل، هوای مطبوعی را ایجاد کند. قیمت این کولر گازی در بازار 7 میلیون و 800 هزار تومان است.

کولر گازی ماتسو پلاس مدل RX13HW / FH410

آخرین کولر گازی که در بررسی های ما در بازار زیر قیمت 8 میلیون تومان فروخته می شود این کولر گازی است. این کولرگازی محصولی از برند «ماتسو پلاس» (Matsu Plus) است و همچون کولر گازی قبلی در دو حالت سرمایش و گرمایش عمل می ‌کند. قیمت این محصول در بازار 7 میلیون و 900 هزار تومان است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز