چرا تلویزیون روی استندبای گیر کرده است؟

استند بای تلویزیون - کاماپرس

در برخی از ایرادهای تلویزیون‌های LED شاهد گیر کردن تلویزیون روی استندبای و عدم تغییر وضعیت و روشن شدن آن هستیم. در این حالت معمولا چراغ قرمز یا سفید جلوی تلویزیون به طور دائمی روشن بوده و با روشن و خاموش کردن تلویزیون، این چراغ تغییر رنگ و وضعیت نمی‌دهد.

کاماپرس در این گزارش به دلایل ایجاد و رفع مشکل گیر کردن تلویزیون روی استندبای که باعث می‌شود دستگاه روشن نشود، پرداخته است.

ایراد گیر کردن تلویزیون روی استندبای چیست؟

این ایراد یکی از شایع‌ترین ایرادها در تلویزیون‌های LED و LCD است و بیشترین مراجعه برای تعمیر تلویزیون بر اساس این مشکل صورت می‌گیرد. این ایراد باعث می‌شود که دستگاه روشن نشده و نتواند از حالت استندبای به حالت روشن منتقل شود.

در واقع در این مشکل، چراغ قرمز یا سفید جلوی تلویزیون که نشان دهنده حالت استندبای است به طور دائمی روشن می‌ماند و زدن کلیدهای کنترل و کلیدهای تعبیه شده فیزیکی روی تلویزیون نیز باعث تغییر وضعیت دستگاه نمی‌شوند.

این مشکل معمولا با قطع کامل و وصل دوباره برق دستگاه نیز رفع نمی‌شود و با اتصال دوباره برق دستگاه، تلویزیون همچنان در حالت استندبای باقی می‌ماند.

راز آسمان پایتخت

مشکل از کجاست؟

بسیاری از مردم به دلیل ارتباط این حالت با سیستم برق تلویزیون، ایراد را از برد پاور دستگاه می‌دانند. در صورت وجود ایراد در برد پاور دستگاه، معمولا بعد از چند بار روشن و خاموش کردن کامل تلویزیون، ایراد به صورت موقت رفع شده و تلویزیون روشن می‌شود.

اما اگر با این کار ایراد رفع نشد، بدون شک مشکل از برد اصلی دستگاه تلویزیون است و باید برای رفع ایراد، نسبت به تست و تعمیر برد اصلی اقدام کنید. در برد اصلی نیز ممکن است ایراد از برخی از آی سی‌های معیوب و یا از پردازنده دستگاه باشد. یافتن مورد ایراد توسط تعمیرکاران مجرب به آسانی انجام می‌گیرد.

چه باید کرد؟

اصلی‌ترین روش حل این ایراد تعمیر برد اصلی تلویزیون است. تعمیرکاران ماهر تلویزیون معمولا با انجام چندین تست به صورت سریع، آی سی‌های معیوب و سوخته را تشخیص داده و آن‌ها را با آی‌سی‌های جدید تعویض می‌کنند. در این حالت بهتر است که از آی‌سی‌های اورجینال استفاده کرده و از خرید آی‌سی‌های متفرقه خودداری کنید.

از مهم‌ترین آی‌سی‌هایی که باعث این ایراد می‌شوند، آی‌سی برنامه است که با تعویض آن و به روز رسانی می‌توان تلویزیون را به وضعیت کارخانه برگرداند تا مشکل حل شود. در این حالت مشکل تلویزیون به صورت دائمی و با هزینه بسیار کمی حل می‌شود.

همچنین ممکن است ایراد از خرابی رگلاتورهای تبدیل ولتاژ روی برد اصلی و یا خازن‌های اطراف پردازنده اصلی نیز باشد. در این حالت نیز روش تعمیر آسان است و تعمیرکار باید رگلاتورهای ولتاژ را تعویض کرده و با جایگزینی آن‌ها با قطعات سالم و نو، تلویزیون را به صورت تعمیر شده در اختیار مشتری قرار دهد.

در برخی دیگر از حالات نیز ممکن است پردازنده مرکزی برد اصلی آسیب دیده و یا سوخته باشد. این حالت زمانی مشاهده می‌شود که با تعویض آی سی‌ها و سایر قطعات نتیجه نهایی و رفع مشکل میسر نمی‌شود. تعمیر این نوع از بردها و پردازنده‌هایشان کار آسانی نیست و معمولا شما نیاز به خرید برد جدید و تعویض کامل برد دارید. هرچند این کار نیز برای دارنده دستگاه هزینه بالایی خواهد داشت.

بازگشت به تنظیمات کارخانه با تعویض آی‌سی برنامه

تعویض آی‌سی برنامه به معنی از بین رفتن برنامه‌ها و تنظیمات قبلی است که روی تلویزیون انجام و ذخیره شده است. در این حالت تلویزیون به حالت تنظیمات کارخانه برگشته و پس از رفع ایراد و روشن شدن کامپیوتر باید در اولین اقدام نسبت به تنظیم دوباره آن اقدام کنید.

این کار می‌تواند توسط تعمیرکار یا مشتری انجام شود و معمولا پروسه تنظیمات در بیشتر تلویزیون‌ها ساده و آسان است.

تعمیر انواع تلویزیون ال سی دی و ال ای دی در  «تی وی بهرامی سرویس»

«تی وی بهرامی سرویس» از جمله بهترین و مطمئن‌ترین مجموعه‌های سرویس و تعمیر انواع تلوزیون و بردهای الکترونیکی سایر وسایل خانگی و صنعتی است. این مجموعه با داشتن کادر مجرب و متخصص، رفع عیب لازم را به صورت فوری در محل یا در کارگاه انجام می‌دهد.

دسترسی به اطلاعات «تی وی بهرامی سرویس» و دریافت مشاوره رایگان از طریق سایت رسمی این مجموعه به آدرس tvbahramiservice.com و یا از طریق تماس با شماره 02144597512 امکانپذیر است.

انتهای پیام

مرتبط با : تی وی بهرامی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز