شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

موقعیت تجاری مطلوب عمان در منطقه و حتی سطح بین‌المللی باعث شده که توجه بسیاری از تجار برای ثبت شرکت در این کشور جلب شود. ثبات سیاسی و اقتصادی و معافیت مالیاتی عمان نیز از سایر عواملی است که باعث شده این کشور برای تجارت بین‌المللی ایده‌آل باشد. با این حال روند ثبت شرکت و اقامت عمان ساده نیست و بسیاری از متقاضیان نیاز به کمک و مشاوره‌های تخصصی دارند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به بررسی شرایط ثبت شرکت و اقامت عمان پرداخته است.

روش های ثبت شرکت و اقامت عمان

چندین روش و طرح مختلف برای ثبت شرکت و اقامت عمان وجود دارد که تجار با توجه به شرایط خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

1- یکی از این روش‌ها ثبت شرکت با مسئولیت محدود است که حداقل به یک نفر و حداکثر به پنج نفر نیاز دارد. مسئولیت‌های شرکت به صورت توافقی بین اعضا تقسیم و یک یا چند نفر به عنوان صاحب امضا مشخص می‌شود.

2- ثبت شرکت با سهامی عام، یکی دیگر از روش‌ها است که سهامی آن در عمان از طریق بازار بورس عمان قابل خرید و فروش و معاوضه است. راه‌اندازی شرکت سهامی عام در عمان حداقل به 390 هزار دلار سرمایه و تاییدیه وزارت صنعت و تجارت عمان نیاز دارد.

راز آسمان پایتخت

3- ثبت شرکت با سهامی خاص حداقل به سه سرمایه‌گذار و 130 هزار دلار سرمایه نیاز دارد. سهام چنین شرکت‌هایی برای تجارت در دسترس نیست و صرفا برای شرکت‌هایی که سهام خصوصی دارند، استفاده می‌شود. 4- ثبت شرکت با مشارکت محدود در عمان حداقل به دو عضو نیاز دارد که یکی به عنوان شریک عمومی و دیگری به عنوان شریک محدود شناخته می‌شود. شریک عمومی در قبال تعهدات و بدهی‌‌های شریک دیگر مسئولیت دارد و در مقابل، شریک محدود صرفا در قبال میزان سهم شراکت مسئولیت دارد.

5- روش دیگر برای ثبت شرکت و اقامت عمان، تاسیس شرکت یا نمایندگی بازرگانی است که با هدف تبلیغ، توزیع محصولات یا خدمات توسط یک شرکت خارجی فعالیت می‌کند. به بیان دیگر کاربرد اصلی این شرکت‌ها صادرات کالا و خدمات به وسیله یک تاجر خارجی به کشور عمان است. شرکت‌های خارجی نیز می‌توانند از طریق افتتاح شعبه و اخد تاییدیه از وزارت بازرگانی و صنعت در عمان فعالیت خود را آغاز کنند.

ثبت شرکت در عمان-کاماپرس

مزایای ثبت شرکت در عمان

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های ثبت شرکت در عمان، امکان اخذ اقامت دوساله قابل تمدید برای متقاضیان است. البته افراد باید در نظر داشته باشند که از طریق ثبت شرکت در عمان ویزا و اقامت دائم دریافت نخواهند کرد. مالکیت کامل بر شرکت و عدم نیاز به شریک عمانی یکی دیگر از بزرگ‌ترین مزیت‌هایی است که بسیاری از افراد را به سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در عمان ترغیب می‌کند. رونق داشتن کار و تجارت در این کشور و معافیت از عوارض گمرکی برای وارد کردن تجهیزات و مواد اولیه تولیدی نیز از مهم‌ترین دلایلی است که افراد به سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در عمان تشویق می‌کند. معافیت مالیاتی، ثبات سیاسی و اقتصادی عمان، برخورداری از طرح‌های حمایتی متعدد از مزیت‌های دیگری هستند که افراد با ثبت شرکت در عمان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت و اقامت عمان

متقاضیان برای ثبت شرکت در این کشور باید مدارک شناسایی مانند پاسپورت و شناسنامه، تفاهم‌نامه و اسا‌س‌نامه، گواهی ثبت مالیت و پاسپورت سایر سهام‌داران را آماده کنند. همچنین ارائه گواهی ضمیمه اتاق بازرگانی و صنعت عمان، گواهی سپرده اولیه، بیزنس پلن و فرم‌های تکمیل‌شده ثبت شرکت نیز ضروی است. در صورت لزوم ارائه صورت جلسه معرفی صاحب امضایان شرکتی نیز ضروری است.

اقامت عمان-کاماپرس

ثبت شرکت در عمان با “سفر هالیدی”

مجموعه سفر هالیدی با ارائه خدمات اینترنتی و غیرحضوری در زمینه خدمات گردشگری و مراحل اخذ ویزا، فعالیت می‌کند و باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه افراد شده است. تیم مجرب و حرفه‌ای سفر هالیدی از مجموعه‌ای برنامه‌نویسان و افراد با تجربه در زمینه‌ گردشگری تشکیل شده است که به خوبی متقاضیان را در زمینه‌های مختلف راهنمایی می‌کنند. متقاضیان با توجه به طولانی بودن فرآیند اخذ ویزا عمان و ثبت شرکت در این کشور می‌توانند از خدمات و مشاوره‌های تخصصی سفر هالیدی استفاده کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این مجموعه به آدرس https://safar.holiday مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز