اثرات ماس وال بر بهینه‌سازی انرژی در ساختمان

دیوار خزه ای-کاماپرس

پژوهش‌های متعددی تاثیر دیوار سبز یا ماس وال بر کاهش مصرف و بهبود راندمان انرژی در ساختمان‌ها را ثابت کرده است. در اغلب این تحقیقات، طراحی و اجرای دیوار سبز خزه ای در فضاهای داخلی یا حتی نمای بیرونی ساختمان‌ها به عنوان راه حلی برای رفع مشکلات اکولوژیکی و عاملی موثر در کاهش مصرف انرژی ساختمان معرفی شده است.

به گزارش کاماپرس، دمای هوا، سرعت جریان هوا، رطوبت نسبی و کیفیت هوا، آلودگی‌های صوتی و طراحی بیوفیلیک، یعنی برقراری ارتباط ساکنان با طبیعت و اثرات مثبت ناشی از آن به عنوان برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها و در پی آن آسایش ساکنان مطرح شده است. در این میان دیوار سبز خزه ای به عنوان راهکاری برای این منظور، مدنظر طراحان و معماران قرار گرفته که با توجه به قیمت دیوار خزه ای یا همان قیمت ماس وال، اجرای آن در ساختمان‌ها و منازل ایده‌ای بهینه و به صرفه محسوب می‌شود.

 اجرای ماس وال-کاماپرس

بنابراین اگر خواهان اجرای دکوراسیونی متمایز و در عین حال موثر در ارتقای سلامت، آرامش و بهره‌وری هستید، مزایای پانل‌های دیوار خزه‌ای در منزل، دفترکار، لابی ساختمان و سایر محیط‌ها را نادیده نگیرید. ماس وال (دیوار خزه ای) به راحتی می‌تواند فضایی معمولی را به محیطی با قابلیت انرژی پایدار و بهینه تبدیل کند.

ایده استفاده از دیوار سبز در طراحی داخلی با توجه به قیمت ماس وال، رویکردی تازه در طراحی پایدار و بیوفیلیک محسوب شده که در عین حال می‌تواند جانی تازه به فضاهای داخلی ببخشد.

راز آسمان پایتخت

اثرات ماس وال بر بهینه­ سازی انرژی‌ ساختمان و آسایش ساکنان

1- ارتباط با طبیعت و اثرات مثبت آن بر بهبود عملکرد و روحیات ساکنان

کیفیت محیط کار و زندگی تأثیر فیزیولوژیکی و عاطفی مستقیمی بر رفاه کلی ساکنان و کارکنان آن محیط دارد. در این رابطه، طراحی‌های بیوفیلیک و بکارگیری دیوار سبز خزه‌ای یا ماس وال، می‌تواند به افزایش بهره‌وری و سلامت شخصی افراد و همچنین بهبود ارتباط افراد با دنیای طبیعی کمک کند. ارتباط با طبیعت ضمن کمک به کاهش استرس و افزایش انرژی افراد، در ارتقای بهره‌­وری و برآورده‌سازی نیاز مشتریان اثرگذار است.

 اجرای ماس وال-کاماپرس

2- کاهش آلودگی‌های صوتی و محیطی با دیوار خزه ای

پانل‌های خزه ای می‌توانند تا 90 درصد از جذب و ورود فرکانس‌های صوتی متوسط و بلند پیشگیری کنند؛ بنابراین ماس وال ها با ویژگی‌ میرایی آکوستیک می‌توانند برای اتاق‌های کنفرانس، کلاس‌های آموزشی، آموزشگاه‌های موسیقی و سایر فضاهای نیازمند سکوت، گزینه‌ای ایده ال باشند.

3-بهینه سازی و کاهش هزینه انرژی با  ماس وال

دیوارهای خزه ای از طریق تبخیر و تعرق، به خنک شدن هوای ساختمان طی ماه­های گرم تابستان کمک کرده و در زمستان نیز به عنوان یک لایه اضافی و محافظ به تعدیل هوای داخل ساختمان و در نهایت کاهش و بهینه­سازی هزینه کلی انرژی کمک می‌کنند. خزه‌های تثبیت شده، همچنین ضمن کاهش تدریجی اثرات کربن، در ایجاد فضاهای پایدار تاثیر به­سزایی دارند؛ بنابراین با توجه به قیمت دیوار خزه ای و به عبارتی قیمت ماس وال، دیوار خزه ای گزینه‌ای کاملا طبیعی، پایدار و قابل تنظیم در طراحی یا بازسازی ساختمان به حساب می‌آید.

4-تاثیر دیوار خزه‌ای بر تصفیه هوا

خزه ها از بهترین تصفیه کننده­‌های هوا در طبیعت به شمار می‌روند؛ به گونه‌ای که چهار مترمربع از دیوار خزه‌ ای به اندازه 250 درخت بالغ، آلودگی‌ هوا را جذب می‌کند. بافت متخلخل خزه، بهترین جاذب ترکیبات آلی فرار است. اگرچه ماس وال ها اکسیژن تولید نمی‌کنند، اما به صورت مداوم ترکیبات آلی فرار را همراه با گرد و غبار داخل بافت خود جذب و ذخیره می‌کنند.

 اجرای ماس وال-کاماپرس

طراحی نوآورانه فضای سبز با ماس وال

قیمت ماس وال و هزینه تمام شده برای اجرای انواع پروژه‌‌های دیوار خزه ای از جمله خزه‌ها و گیاهان تثبیت شده، به عوامل متعددی بستگی دارد که متراژ فضا، ترکیبات خزه و سایر عناصر به کار رفته در طراحی، بستر اجرای پروژه و نحوه‌ اجرای آن و سفارش ارایه شده از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه نهایی پروژه است.

شرکت دیوار سبز خزه‌ای با برند “بست‌ماس”، به عنوان اولین تولیدکننده محصولات گرین‌ وال (دیوار سبز) در کشور، از سال 1395 فعالیت خود در حوزه طراحی و اجرای دیوار خزه‌ ای را آغاز کرده است؛ بنابراین برای اطلاع از شرایط و قیمت دیوار خزه ای یا همان قیمت ماس وال و آفر‌های قیمتی متناسب با نیاز و خواسته خود می­توانید ضمن تماس با بست ماس با شماره تلفن 91304023-021از نوع نصب و اجرای آن نیز آگاه شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : بست ماس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز