آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان می شود؟

کامپوزیت-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر می خواهید که با کامپوزیت کردن دندانتان طرح لبخند زیبایی داشته باشید باید تمام جوانب آن را در نظر بگیریید و به این فکر کنید که آیا این کامپوزیت کردن باعث پوسیدگی دندان می شود؟ آیا پوسیده شدن دندانتان ارزش یک لبخند هالیوودی را دارد یا خیر؟

به گزارش کاماپرس، به نقل از رایکا، اما خبر خوش این است که کامپوزیت کردن دندان هایتان هیچ ارتباطی به پوسیده شدن آن ها ندارد بلکه مراقبت هایی که در حین استفاده از کامپوزیت باید برای دندان ها  انجام شود برای پوسیده نشدن دندان ها کافی است! دانستن مراقبت هایی که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان انجام می شود برای هر کسی الزامی است؛ بنابراین در ادامه توضیحی بسیار کوتاه درباره کامپوزیت و روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان ها را می دهیم که هر دو راز داشتن لبخندی زیبا است.

کامپوزیت یا طراحی یک لبخند زیبا

کامپوزیت یکی از روش های لمینیت است که برای اصلاح طرح لبخند به کار می رود و طرفدارن زیادی پیدا کرده است. این کامپوزیت ها از ماده ای به نام رزین درست شده و در اصل همان ماده ای است که برای پر کردن دندان استفاده می شود. این مواد بر روی دندان قرار داده می شود و دندان پزشک مانند یک مجسمه ساز به آن شکل می دهد و هر لایه از کامپوزیت را با استفاده از نور روی دندان محکم می کند. در کامپوزیت کردن دندان ها یکی از نکاتی که باعث طبیعی بودن دندان ها می شود رنگ کامپوزیت، خطوط و ضخامت آن است. بعضی از کامپوزیت ها تنوع رنگ بیشتری دارند مانند کامپوزیت سارمکو که با استفاده از تنوع رنگ آن می توانید لبخندی طبیعی تر داشته باشید. تا اینجا مشخص شد که کامپوزیت کار ظریف و دقیقی است که نیاز به دستانی هنرمند دارد؛ همچنین با این تفاسیر هزینه های متفاوتی که برای کامپوزیت کردن دندان در نظر گرفته می شود وابسته به این موارد است. کامپوزیت دندان در قیاس با لمینیت کردن چند مزییت دارد که یکی از آنها تمام شدن جراحی زیبایی در یک جلسه است در صورتی که لمینیت دندان طی چند جلسه انجام می گیرد. یکی  دیگر از تفاوت های این دو روش چگونگی ساخت مواد آن است؛ لمینیت در آزمایشگاه دندان پزشکی ساخته شده و سپس توسط دندان پزشک بر روی دندان گذاشته می شود در حالی که کامپوزیت در لحظه بر روی دندان گذاشته می شود که نیاز به مهارت و ظرافت بیشتری دارد.

کامپوزیت های موجود در بازار  به صورت درشت دانه، ریز دانه ، میکروهیبرید و نانو کامپوزیت ها بر روی دندان ها کار می شود. اولین کامپوزیتی  که وارد بازار شد ماکروفیل ها بود که به مرور جای خود را به کامپوزیت های جدید تر داد؛ برای مثال نانو کامپوزیت ها در برابر ساییدگی، قابلییت پولیش و استحکام از دیگر کامپوزیت های نام برده بهتر هستند که همگی باید در کامپوزیت دندان رعایت شوند.

کامپوزیت-کاماپرس

جلوگیری از پوسیدگی دندان در زمان کامپوزیت

مراقبت از دندان های پوسیده کاری است که باید تا آخر عمرتان انجام دهید بنابراین باید دائم به آن توجه کنید و به خوبی این مهارت را از بر باشید. اولین کاری که باید برای جلوگیری از پوسیده شدن دندانتان انجام دهید شستشو دادن با فلوراید است که می تواند مینای دندان را باز گرداند. البته این کار زمانی جواب می دهد که حفره ها کوچک باشند و بتوان با یک خمیر دندان حاوی فلوراید از آسیب جلوگیر کرد.

راز آسمان پایتخت

و اما پر کردن دندان که یکی از مواردی است که به عنوان ترمیم کننده برای پوسیدگی دندان به کار می رود. پر کردن دندان ها باید با استفاده از مواد یا مواد های مرغوب صورت گیرد برای مثال یکی مواد مرغوبی که دندان پزشکان خوب از آن استفاده می کنند آمالکپ سپهر است که دندان پزشکان به صورت کپسول از آن استفاده می کنند.

در مرحله بعد اگر پوسیدگی شدید باشد از تاج برای دندان استفاده می شود تا  دندان های ضعیف ترمیمم شوند. اما نکته اینجاست که پر کردن دندان و تاج آن به عهده دندان پزشک می باشد پس نقش شما در این موارد چیست؟ جواب این است که شما باید هوشیار باشید تا به محض آسیب دیدن دندان هایتان شروع به ترمیمم آن کنید و از مواد خوبی برای ترمیمم دندان هایتان استفاده کنید. حساسیت، دندان درد و سوراخ های دندان نشانه از پوسیدگی است که باید به پزشک متخصص مراجعه شود. در پایان باید گفت که  رعایت همین نکات کافی است تا دندان های کامپوزییت شده تان سالم بمانند و یک بهانه بیشتر برای لبخند زدن داشته باشید!

انتهای پیام

مرتبط با : رایکا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز