آموزش ضبط فیلم در تلویزیون ال جی ، سامسونگ و سونی

لست سکند

این روزها با وجود امکاناتی که لوازم صوتی و تصویری دیجیتال دارند، ضبط فیلم در تلویزیون یکی از دردسترس‌ترین کارها به حساب می‌آید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فن آوری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از افرالند، این کار در تلویزیون‌های برندهای مختلف مراحل متفاوتی دارد و همین موضوع می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما در کل، با استفاده از حافظه داخلی PVR یا اتصال دستگاه خارجی می‌توان فیلم را در تلویزیون هوشمند ضبط کرد. در ادامه نحوه آموزش ضبط فیلم در تلویزیون ال‌جی ، سامسونگ و سونی بررسی می‌شود؛

نحوه ضبط فیلم در تلویزیون ال جی

با استفاده از برنامهtime machine  این امکان وجود دارد تا فیلم در حال مشاهده را ضبط کرد یا اینکه برای آن زمان‌بندی در نظرگرفت تا تلویزیون بطور خودکار شروع به ضبط برنامه مورد نظر کند.

هنگام مشاهده برنامه مورد علاقه، دکمه Q.menu (1 2 3) را از روی کنترل انتخاب کرده تا «ریموت اسکرین» بر روی تلویزیون ظاهر شود. حالا با انتخاب progress bar,Rec  این برنامه شروع به ضبط می‌شود. هنگام ضبط برنامه می‌توان در Progress Bar دکمه REC را فشار داد و با انتخاب Recordingstop   ضبط برنامه را متوقف کرد.

راز آسمان پایتخت

البته هیچ نگرانی از بابت تداخل برنامه‌های تلویزیونی و همزمانی آنها وجود ندارد؛ چراکه مشاهده یک برنامه و ضبط برنامه دیگر هم بر روی تلویزیون‌های ال جی امکان‌پذیر است. همچنین، منوی Recorded tv برنامه‌های ذخیره ‌شده در  «تایم ماشین» را نشان می‌دهد.

از میان روش‌های ضبط‌‌ فیلم، ضبط با Usb  رایج‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش به شمار می‌رود. روش ضبط فیلم به وسیله usb  درتلویزیون ال‌جی بدین نحو است که ابتدا usb را به پورت یو‌اس‌بی تلویزیون‌خود وصل کرده و پس از نمایش پیام شناسایی، دکمه record را فشار داده تا تلویزیون شروع به ضبط کند. همچنین از طریق آپشن ‌موجود در تلویزیون ال‌جی Internal record می‌توان به برنامه ضبط شده در حافظه داخلی تلویزیون دسترسی پیدا کرد.

در مدل‌های دوربین‌دار تلویزیون‌های ال‌جی هنگامی که بیننده برای چند دقیقه از پای تلویزیون ‌خود بلند می‌شود، تلویزیون بطور خودکار قسمت‌های از دست داده را ضبط می‌کند تا در زمان برگشت به مشاهده آن‌ها بپردازد.

ضبط فیلم در تلویزیون سامسونگ

تلویزیون‌های سامسونگ دارای نرم‌افزار سیستم ضبط‌کننده دیجیتال هستند. اما برای ذخیره فیلم به یک دستگاه فلش مموری یا USB  و هارد دیسک نیاز است‌. در ابتدا باید بررسی شود که تلویزیون سامسونگ مورد نظر دارای حافظه داخلی هست یا خیر. اگر حافظه داخلی ندارد، باید با استفاده از هارد اکسترنال فیلم ها را ضبط کرد. البته نحوه ضبط ‌فیلم ممکن است با توجه به مدل تلویزیون متفاوت باشد‌.

ابتدا هارد اکسترنال را از پشت به تلویزیون وصل کرده و در کانالی که قصد ضبط فیلم‌ دلخواه‌تان را دارید، دکمه Guide  کنترل را فشار دهید و سپس گزینه Recording schedule  را انتخاب کنید. در این قسمت برنامه مورد علاقه‌ را می‌توان به راحتی ضبط کرد.

همچنین برای ضبط فیلم با استفاده از فلش مموری در تلویزیون سامسونگ باید دکمه Rec کنترل را هنگام پخش فیلم و برنامه دلخواه فشار داد. در این هنگام، تلویزیون اجازه اسکن درایو usb  متصل شده را می‌خواهد و باید دکمه proceed را فشار داد. با توجه به مدل تلویزیون سامسونگ، حدوداً ۳۰ تا ۴۵ ثانیه برای طی این مراحل زمان لازم است. در آخر، هنگامی کهUsb  مورد پشتیبانی قرار گرفت و مشکلی رخ نداد، ضبط فیلم به طور خودکار آغاز می‌شود.

همچنین، امکان برنامه‌ریزی برای ضبط هفتگی فیلم‌ها ویا برنامه‌ها در تلویزیون سامسونگ وجود دارد.

نحوه ضبط فیلم در تلویزیون سونی

در این تلویزیون هم مانند تلویزیون‌های ذکر شده می‌توان با استفاده از USB فیلم مورد نظر را ضبط کرد. پس از وصل‌کردنUSB ، به تنظیمات رجوع کرده‌ و د‌ر آن جا گزینه  System Settingsرا انتخاب کنید.

در ادامه، باید گزینهRecording Set-up  و سپس HDD Registration انتخاب شود. درنهایت هم با زدن دکمه record، ‌تلویزیون شروع به ضبط فیلم می‌کند. این دکمه معمولاً با یک دایره قرمز رنگ بر روی کنترل مشخص شده است. کاربران تلویزیون می‌توانند زمان ضبط فیلم را با استفاده از دکمه‌های جهت‌نمای کنترل و دکمه OK مشخص کنند.

همچنین در منوی ‌رسیور می‌توان با انتخاب گزینهprogram recording  به ضبط فیلم پرداخت. در اینجا می‌توان با انتخاب زمان‌بندی برای ضبط ‌فیلم، برنامه کانال‌های دیگر تلویزیون را نیز مشاهده کرد.

خرید تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی از افرالند

برای تجربه یک خرید آنلاین رضایت‌بخش، مطمئن و سریع، فروشگاه اینترنتی افرالند یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. این مجموعه با بیش از 5 سال سابقه فعالیت موفقیت آمیز در زمینه عرضه محصولات صوتی و تصویری و همچنین کالای دیجیتال و انواع لوازم خانگی، نه تنها مشاوره تخصصی پیش از خرید به مشتریان خود ارائه می‌دهد، که با خدمات و پشتیبانی بعد از فروش، خریداران را از برای تهیه محصولات اورجینال با قیمتی منصفانه همراهی می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : افرالند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز