آشنایی با کنتاکتور هیوندای و بهترین نوع آن

کنتاکتور هیوندای
لست سکند

یکی از اجزای مهم و جدایی‌ناپذیر تابلو برق‌ها، کنتاکتور است که انواع و اقسام مختلفی دارد. این محصولات باعث تغییر جهت جریان برق و قطع و وصل آن در مدارهای تابلو برق می‌شوند. یکی از کنتاکتورهای شناخته شده بازار، کنتاکور هیوندای است که مورد استفاده بسیاری از برقکاران و فعالان صنعت برق قرار می‌گیرد.

کاماپرس در این گزارش ضمن بررسی عملکرد کنتاکتور و کارکردهای آن، کنتاکتور هیوندای را نیز معرفی کرده است.

کنتاکتور چیست؟

کنتاکتور، یکی از اجزای اصلی مدارهای تابلو برق است و باعث کنترل جریان آن می‌شود؛ اما به صورت تخصصی، کنتاکتور یک وسیله الکترومکانیکی است که به منظور ایجاد یا قطع ارتباط بین بار و منبع تغذیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از کنتاکتور پیچیدگی خاصی ندارد. کنتاکتور توسط یک مدار کنترل می‌شود که انرژی به مراتب کمتری از سوئیچینگ دارد. کنتاکتور هیوندای از بهترین نوع این دستگاه است که از لحاظ ساختار، مشابه دیگر کنتاکتورها است، اما یک مزیت اصلی دارد که مورد توجه فعالان صنعت برق قرار گرفته است.

ساختار کنتاکتور

به لحاظ ساختار، کنتاکتور هیوندای شامل سه بخش بوبین یا الکترومگنت، محفظه یا قاب و کنتاکت‌ است که در ادامه بیشتر به آنها پرداخته شده است.

الکترومگنت: بوبین یا الکترومگنت روی هسته الکترومغناطیسی پیچیده می­شود و مانند آهنربای الکتریکی رفتار می‌کند. این بخش عموما از دو قسمت ثابت و متحرک تشکیل شده که یک فنر هر دو قسمت مذکور را به هم وصل می‌کند.

راز آسمان پایتخت

محفظه: قاب یا محفظه دیگر اجزای کنتاکتورها هستند که برای محافظت از قسمت‌های داخلی این قطعه استفاده می‌شوند. این بخش در واقع وظیفه عایق کردن کنتاکت‌ها و محافظت از آن‌ها را برعهده دارند و مانع از تماس مستقیم کنتاکت برق دار می‌شوند.

کنتاکت‌: کنتاکت­ بخشی است که کل جریان بار از آن عبور کرده و برای کنتاکتورها بسیار موثر است. کنتاکت‌ها را می‌توان به سه بخش قدرت، کمکی و فنر تقسیم کرد.

کنتاکتور هیوندای-کاماپرس

کاربرد کنتاکتور

رایج‌ترین کاربرد کنتاکتور، راه‌­اندازی موتور است که به همراه حفاظت‌های اضافه بار و اتصال کوتاه موتورهای صنعتی استفاده می‌شود. مورد دیگر استفاده کنتاکتورها، اتوماسیون کردن چراغ‌ها برای مصارف روشنایی صنعتی، تجاری و مسکونی است که این کار با رله انجام می‌شود. دیگر استفاده کنتاکتورها، مربوط به خودرو است که برای این مورد نوع مخصوص تک پل با بار 12 ولت دی سی در خودرو به کار می‌رود. استفاده از کنتاکتورها با مدارشکن برای ایمنی عملکرد بار در صنایع نیز رایج است. مورد دیگر کاربرد کنتاکتور، در رله جیوه‌ای و رله تر شده در جیوه و همچنین کار با بار ولتاژ 240 است.

برتری کنتاکتور هیوندای نسبت به دیگر مدل‌ها

انواع کنتاکتور در بازار وجود دارد، اما از میان آن‌ها، کنتاکتور هیوندای بیشتر مورد توجه است. محصولات این برند بسیار قوی بوده و در سایز و محدوده جریانی 9 تا 800 آمپر تولید و روانه بازار می‌شود. به طور کلی کنتاکتور هیوندای کاملا مهندسی طراحی شده و به همین دلیل تجهیزاتی مانند کنتاکت‌های کمکی، تایمرها و قفل مکانیکی به راحتی روی آن‌ها قابل نصب است. معمولا در صنایع مختلف که به نوعی به کنتاکتورها نیاز دارند، کنتاکتور هیوندای سرآمد است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کنتاکتور هیوندای از کجا بخریم؟

صنایعی که به کنتاکتور هیوندای اصل کره احتیاج دارند، باید این محصول را از یک مرکز معتبر و فعال در این حوزه خریداری کنند. “تسلا کالا” در این باره بهترین خدمات را ارائه می‌دهد. تسلاکالا، یک فروشگاه اینترنتی فعال در صنعت برق است که همواره تمام محصولات مرتبط با حوزه برق را با اتکا به سه اصل قیمت منصفانه، مشاوره فنی و تضمین اصل بودن به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این مجموعه سعی کرده که انواع وسایل مرتبط با حوزه برق از برندهای فراکو آلمان، لیفاسا اسپانیا، پی کا سی، زیمنس، هیوندای، ال اس، اشنایدر و یونلک را عرضه کند.

کنتاکتورهای برند هیوندای مدل قدرت اچ جی سی و بیمتال مدل اچ جی تی با گارانتی مناسب و ضمانت اصل بودن از تسلاکالا قابل خریداری است. همچنین از طریق تسلاکالا امکان مشاهده قیمت کنتاکتور و نمایندگی ال اس سایر تجهیزات فوق به صورت روزانه و کاملا معتبر وجود دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : تسلاکالا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز