آشنایی با کلاهبرداری هانی پات در ارزهای دیجیتال

کلاهبرداری هانی پات-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

انواع روش‌های کلاهبرداری در بازار رمزارزها وجود دارد و یکی از آن‌ها هانی ­پات است که از طریق آن معامله­‌گران فریب وعده‌های دروغین و تقلبی را می‌خورند. نام این روش کلاهبرداری به خوبی بیان می­ کند که این روش‌ها از بیرون جذاب به نظر می‌رسد، اما در واقع نوعی کلاهبرداری بیش نیستند.

به گزارش کاماپرس، معامله‌­گرانی در دام کلاهبرداران هانی ­پات می‌افتند که فریب سودهای کلان را می‌خورند و جذب این ظرف عسل بزرگ توخالی می‌شوند، اما در واقعیت، یا این ظرف عسل خالی است یا بسیار دور از دسترس قرار دارد. یک تفاوت عمده کلاهبرداری هانی پات  با دیگر روش‌های تقلبی این است که کلاهبرداران روش‌های دیگر معمولا افرادی را هدف قرار می‌دهند که اطلاعات چندانی ندارند و کاملا بی‌گناه به نظر می‌رسند، اما در هانی پات، کلاهبرداری از افرادی اتفاق می‌افتاد که به اصطلاح زرنگ بازار تلقی می‌شوند و خودشان مهارتی در دور زدن بازار دارند. زمانی که حمله هانی ­پات اتفاق می‌افتد، پول نقد فرد قربانی محبوس شده و فقط خالق این حمله می‌تواند آن را بازیابی کند.

روش کلاهبرداری هانی ­پات

مهاجم هانی­ پات از قراردادی که به نظر حساس است، استفاده می‌کند و سپس با واسطه کردن مقداری پول، آن را جذاب کرده تا معامله­‌گران را جذب و سپس کلاهبرداری کند. فرد قربانی که جذب این قرارداد شده، تصور می‌کند با انتقال حداقل پول، سود به دست خواهد آورد و از مزایای این قرارداد بهره‌­مند خواهد شد، اما مهاجم بعد از دریافت پول از قربانی، هم این مقدار سرمایه و هم طعمه را در اختیار گرفته و از آن بهره می‌برد.

مهاجمان هانی ­پات، افراد با دانش یا سیستم خاصی نیستند. در واقع برای فراهم کردن زمینه این کلاهبرداری در بستر اتریوم، به هیچ مهارت خاصی نیاز نیست و مهاجمان برای تله ­گذاری فقط به پول احتیاج دارند. در واقع عملیات هانی­پات با یک کامپیوتر، برنامه و داده‌های مرتبط قابل انجام است.

هانی پات-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

چگونه حملات هانی­ پات را خنثی کنیم؟

در صورتی که به فعالیت در بازار رمزارزها علاقه دارید و دغدغه شناسایی هانی ­پات دارید، بهتر است به بررسی تاریخچه تجارت بپردازید. اگر با بررسی تجارت رمزارزها به موردی برخورد کردید که تمایل مردم برای خرید یک کوین زیاد است و خریدهای زیادی برای آن اتفاق افتاده، اما امکان فروش آن وجود نداشته و با مشکل همراه است، نباید به معامله آن مورد بپردازید.

در صورتی که به بازار رمزارزها ورود پیدا کرده و تمایل دارید با روش‌هایی از کلاهبرداری هانی­پات در امان بمانید، بهتر است که روش‌های مربوط به شناسایی این کلاهبرداری را بشناسید. این روزها در بازار رمزارزها ابزارهایی برای کمک به معامله­ گران برای اجتناب از هانی پات وجود دارد. به عنوان مثال در صورتی که کوینی در شبکه اتریوم خریداری می‌کنید، به منظور در امان ماندن از کلاهبرداری مذکور، بهتر است از اتر اسکن استفاده کنید. اگر کوین مورد نظرتان در زنجیره بایننس قرار دارد، امکان استفاده از اسکن بایننس کوین دارید.

یکی دیگر از روش‌ها برای در امان ماندن از کلاهبرداری هانی پات ، پیدا کردن شناسه توکن و وارد کردن آن در وبسایت مناسب و مطمئن است.

ارتباط هانی ­پات با امنیت رمز ارز

در صورتی که هانی ­پات‌ و انواع آن به درستی شناسایی شود، امکان افزایش امنیت شبکه ارزهای دیجیتال و انجام معاملات در بستری امن و مطمئن وجود خواهد داشت. در واقع یادگیری روش‌های هانی ­پات و شیوه شناسایی آن‌ها باعث خواهد شد که به طور مستمر امکان انجام معاملات رمزارزی در بستری مناسب وجود داشته باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : کوینینو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز