آشنایی با کاربرد ورق سیاه

تور لحظه آخری-کاماپرس

تقاضای زیاد و گسترش استفاده در صنایع مختلف باعث شده است تا فرآیند تولید ورق فلزی در طول زمان پیشرفت و بهبود یابد. ورق‌های فولادی سیاه نوعی ماده با محتوای کربن بالا هستند و نام خود را از رنگ سیاه مایل به آبی گرفته‌اند. ساخت ورق فلزی به دلیل استفاده از تکنیک‌های متمایز به نوعی هنر تبدیل شده است که به بالاترین سطح مهارت نیاز دارد. لازم به ذکر است که قیمت ورق سیاه متناسب با تکنیک استفاده شده و بسیاری از موارد دیگر، تغییر می‌کند. این محصول دارای کاربردهای فراوانی در صنایع گوناگون است.

کاماپرس در ادامه به معرفی این محصول فولادی، کاربرد آن و قیمت ورق سیاه می‌پردازد.

ورق سیاه چه کاربردی دارد؟

ساخت ورق فلزی یک جزء حیاتی در بازار آهن محسوب می‌شود. این محصول به طور کلی در صنایعی به کار می‌رود که به تحمل دمای بالایی نیاز ندارند و منظر زیبایی شناسی برای آن‌ها خیلی مطرح نیست. اغراق نیست اگر بگوییم ساختمان سازی یکی از زمینه‌هایی است که بیشترین استفاده از ورق سیاه را به خود دیده است. ساخت استادیوم‌های ورزشی، فرودگاه‌ها، آسانسور، در، پنجره، سقف و ناودان به وجود ورق سیاه در فرآیند تولید بستگی دارد. با این حال، این محصول در زمینه‌هایی مانند کشتی سازی و تولید کیس فولادی نیز به طور گسترده استفاده می‌شود. در برخی موارد، میزان ضخامت ورق سیاه کاربرد آن را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، درصورتی که ورق با ضخامت 5.1 و 8.1 میلی متر تولید شود در تولید لوله و پروفیل مورد مصرف قرار می‌گیرد. ورق در هر چیزی از پروژه‌های ساختاری عظیم و ماشین آلات ساختمانی گرفته تا تلفن‌های پیچیده و الکترونیک کاربرد دارد. پیشرفت‌های فنی و متعددی که در صنایعی مانند هواپیما، الکترونیک، پزشکی، حمل‌ونقل، لوازم الکترونیکی مصرفی و غیره شاهد هستیم، همه به تولید ورق سیاه بستگی دارد. استفاده از ورق سیاه در ساخت ریل‌های راه آهن، بدنه خودرو، سد سازی، تولید سیلندرهای گازی و پل‌ها نشان از اهمیت این محصول فولادی در صنعت حمل‌ونقل دارد. این ورق در تجهیزات کشاورزی نیز کاربرد گسترده خود را اثبات کرده است. ساخت سیلوها، بیل، چنگک، هود و کابینت به واسطه حضور ورق سیاه صورت می‌گیرد. صنایع نظامی نیز بی‌بهره از این محصول فولادی پرکاربرد نیست. ساخت تانک‌ها، جیپ‌ها، کامیون‌ها، جت‌ها و هلی‌کوپترها به ورق سیاه بستگی دارد.

ورق سیاه-کاماپرس

آشنایی با ساخت و ویژگی‌های ورق سیاه

ورق سیاه محصولی است که به روش ریخته گری تولید می‌شود. به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، محدوده استفاده آن بسیار گسترده است. اصولا روش‌های تولید ورق سیاه تحمل بسیار پایینی در برابر خطا دارند درنتیجه دقت بالایی را از کارگران متخصص می‌طلبد. در ساخت این محصول، استانداردهای ضخامت فولاد نرم بین 1.5 تا 20 میلی متر متغیر است. بنابراین، امکان تولید گزینه‌های بسیار نازک و همچنین گزینه‌های بسیار ضخیم وجود دارد. مسلما این موارد بر قیمت ورق سیاه تاثیر خاص خود را می‌گذارد. مواد مورد استفاده برای ساخت ورق فلزی شامل تنوع زیادی می‌شود. این ورق از مزایا و قابلیت‌های بسیاری برخوردار است. بخشی از این ویژگی‌های مثبت شامل استحکام، رسانایی، سختی، انعطاف پذیری، سازگاری با محیط زیست، قابلیت پردازش و مقاومت در برابر خوردگی می‌شود. این محصول به جهت فرآیند نورد گرم به صورت سفارشی در ابعاد و ضخامت مورد نظر تولید می‌شود. ورق سیاه به راحتی شکل می‌گیرد و جوش پذیری خوبی دارد. عدم تاخیر در مرحله شکل پذیری از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا زمانی که دمای ورق کاهش می‌یابد کمی شروع به جمع شدن می‌کند و بر این اساس کنترل شکل آن دشوارتر خواهد بود. بنابراین در صورت تاخیر ممکن است نتوان شکل مورد نظر را به دست آورد. چین و هند در جهان دو تولید کننده عمده ورق سیاه هستند. ورق سیاه در ایران توسط کارخانه‌های بسیاری از جمله فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خرم آباد، کاویان اهواز و… تولید می‌شود.

راز آسمان پایتخت

قیمت ورق سیاه در مهدفولاد

قیمت ورق سیاه بسته به کیفیت و سایر ویژگی‌های محصول متفاوت است. مسلما محصولات با کیفیت همیشه هزینه بالاتری دارند. البته نباید فراموش کرد که در کنار کیفیت، عواملی مانند ضخامت و ابعاد محصول نیز مهم است. شرکت بازرگانی مهدفولاد با کسب سال‌ها تجربه سعی در جلب رضایت، پشتیبانی و ارائه انواع خدمات را به مشتریان خود دارد. کارشناسان این مجموعه با ارائه مشاوره تخصصی به مشتریان در انتخاب بهترین ورق و سفارش مقرون به صرفه ترین قیمت ورق سیاه کمک می‌کند. مهدفولاد انواع محصولات بازار آهن نظیر میلگرد، ورق سرد، ورق گرم، پروفیل، تیرآهن، نبشی، ناودانی و… را به فروش می‌رساند. این مجموعه آخرین قیمت ورق سیاه و سایر محصولات را به صورت روزانه در وبسایت خود اطلاع رسانی می‌کند. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ورق سیاه به وبسایت و شبکه‌های اجتماعی مهدفولاد مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : مهدفولاد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “آشنایی با کاربرد ورق سیاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز