آشنایی با انواع چراغ حیاطی و پارکی به سبک مدرن و امروزی

چراغ حیاطی و پارکی-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

چراغ حیاطی و پارکی از انواع نورپردازی برای ایجاد روشنایی در محیط‌های بیرونی مانند حیاط خانه‌ها و ویلاها، پارک‌ها و فضای باز اطراف ساختمان‌ها است. این چراغ‌‌ها علاوه بر ایجاد روشنایی در زیبایی محیط نیز نقش دارند.

به گزارش کاماپرس به نقل از لایت هوم، تامین روشنایی در فضاهای باز و گسترده ساختمانی و شهری توسط چراغ حیاطی و پارکی صورت می‌‌گیرد؛ این چراغ‌ها علاوه بر نورپردازی حرفه‌ای، جلوه‌ای زیبا و چشم‌نواز به محیط می‌بخشند. این تجهیزات مدرن از نظر طراحی بدنه، جنس بدنه، نوع چراغ و مواردی مانند این با یک‌دیگر تفاوت داشته و درحال حاضر در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. کاماپرس در ادامه به بررسی این شیوه نورپردازی و معرفی انواع مدرن آن می‎پردازد.

چراغ حیاطی و پارکی

روشنایی و تامین نور، یکی از عناصر کلیدی و مهم در هر فضایی است. نورپردازی در محیط‌ها و فضاهای باز مانند حیاط‌ها و پارک‌ها باید متناسب با ابعاد و گستردگی فضا صورت بگیرد. ضمن این‌که این نورپردازی باید به گونه‌ای باشد که سبب زیبایی و تزئین محیط شود.

انواع چراغ‌ حیاطی و پارکی یکی از تجهیزات مدرن و امروزی برای ایجاد نورپردازی هستند؛ این چراغ‌ها به شیوه‌ای طراحی می‌شوند که با توجه به گستردگی محیط‌های باز، قابلیت تامین نور بیشتری را داشته باشند. همچنین این چراغ‌ها معمولا عمر بیشتری داشته و در برابر شرایط جوی و محیطی مقاوم هستند. در طراحی چراغ‌های پارکی و حیاطی به عناصر زیبایی و تزئینی نیز توجه شده و سعی طراحان بر ایجاد فضایی دلنشین از طریق نورپردازی است.

انواع چراغ حیاطی و پارکی

انتخاب چراغ مناسب برای نورپردازی فضای باز باید با توجه به ویژگی‌های هر محیطی صورت بگیرد. چراغ‌های حیاطی و پارکی در انواع و اشکال مختلفی طراحی و تولید می‌شوند؛ برخی از انواع مدرن و امروزی آن در ادامه معرفی شده است؛

راز آسمان پایتخت

چراغ حیاطی و پارکی-کاماپرس

چراغ حیاطی و پارکی سرلوله

چراغ های حیاطی و پارکی سرلوله برخلاف انواع ایستاده این چراغ‌ها، با خرید و تهیه یک لوله یا پایه در ابعاد دلخواه در فضای باز ساختمان‌ها، اطراف مسیر ویلاها یا در باغ‌ها و مانند آن نصب می‌شود. مزیت این نوع چراغ‌ها در قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ به میزان دلخواه است.

چراغ حیاطی و پارکی آویز

مدل آویز یکی از انواع جدید چراغ‌ حیاطی و پارکی است که با سه بخش اصلی پایه نگهدارنده، زنجیر آویز و حباب تولید می‌شود. این نوع از چراغ‌ها در فضاهای باز ساختمانی، جلوی درب خانه‌ها و ویلاها نصب شده و محیطی زیبا و دلنشین را ایجاد می‌کنند.

در هنگام خرید چراغ حیاطی و پارکی آویز حتما باید از کیفیت و محکم بودن زنجیر چراغ اطمینان حاصل کنید تا از این طریق مشکلی از نظر ایمنی محصول ایجاد نشود.

چراغ حیاطی و پارکی ایستاده

جنس این نوع از چراغ‌های حیاطی و پارکی از نوع فلزی(آلومینیوم یا آهن) بوده و برخلاف مدل سرلوله، پایه یا میله نگهدارنده به شکل ثابت به آن‌ها متصل است. از این مدل در نورپردازی فضای باغ‌های بزرگ، رستوران، ویلا، فضای سبز ساختمان‌ها و معابر شهری استفاده می‌شود. ضمن این‌که این محصولات از نظر جنس بدنه در برابر انواع شرایط جوی و رطوبت مقاومت بالایی دارند.

چراغ حیاطی و پارکی دیواری

این نوع از چراغ‌ حیاطی و پارکی بر روی دیوار ساختمان، حیاط، پارک و سایر فضاهای باز نصب و پیاده‌سازی می‌شود. چراغ‌ دیواری حیاط پس از نصب، با ایجاد سایه روشن‌ بر روی دیوار، علاوه بر تامین روشنایی، منظره بسیار جذاب و چشم‌نوازی را ایجاد می‌کنند. ضمن این‌که استفاده از نوع دیواری این چراغ‌ها می‌تواند توجه افراد را به سایر تزئینات دیوار از جمله نقاشی‌های دیواری در پارک‌ها جلب کند.

چراغ حیاطی و پارکی سردری

چراغ سردری همانطور که از نام آن پیدا است، در سردر منازل و محوطه‌ها نصب و برای ایجاد روشنایی در ورودی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این نوع چراغ نیز باید کیفیت و مقاومت بالایی در برابر گرد و غبار، نفوذ حشرات و بارندگی داشته باشد.

از چراغ سردری بر روی بخش‌های صاف و ستون مانند از جمله نورپردازی دو طرف درب ورودی یک ساختمان یا دو طرف پلکان ورودی استفاده می‌شود. این نوع چراغ علاوه بر ایجاد روشنایی، نوعی عنصر تزئینی در بخش ورودی ساختمان‌ها و ویلاها محسوب می‌شود.

چراغ حیاطی و پارکی-کاماپرس

خرید انوع چراغ حیاطی و پارکی از لایت هوم

شرکت لایت هوم یکی از مجموعه‌های معتبر در ارائه انواع کالاها و تجهیزات برق و روشنایی ساختمان و فضای است. این مجموعه با بیش از 20 سال سابقه، دارای مجموعه کامل و جامعی از این کالاها از جمله چراغ حیاطی و پارکی است. مهم‌ترین مزیت خرید از از مجموعه لایت هوم ، بهره‌مندی از تخصص و حرفه دپارتمان تخصصی نورپردازی و طراحی این مجموعه و همچنین دریافت انواع مشاوره تخصصی در این زمینه است. با استفاده از خدمات لایت هوم ، علاوه بر اطمینان از دریافت محصولی به صرفه و باکیفیت، با بهره‌مندی از این مزایا تجربه خوب و آسانی برایتان رقم می‌خورد.

انتهای پیام

مرتبط با : لایت هوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز