آشنایی با انواع ویزای شینگن و مدارک لازم برای اخذ آن

ویزای شینگن-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

توافق‌نامه شینگن در سال 1985 منجر به برداشته شدن مرز بین 6 کشور اروپایی شد. این مسئله، امکان مسافرت بدون ویزا را بین این کشورها میسر کرد. هم‌اکنون، 27 کشور اروپایی مانند اتریش، هلند، سوئیس، سوئد، ایتالیا، پرتغال و… عضو اتحادیه شینگن هستند. مسافران می‌توانند با اخذ ویزای شینگن به این کشورها سفر کنند. این سفرها اغلب با اهداف تفریحی، تجاری، کاری و تحصیلی انجام می‌شود.

به گزارش کاماپرس، ویزای شینگن مشتمل بر سه نوع اصلی بوده که رایج‌ترین آن ویزای اتحادیه شینگن است. ویزای اعتباری منطقه محدود و ویزای ملی نیز از دیگر انواع ویزای شینگن به حساب می­‌آید.

در این گزارش، انواع ویزای شینگن و مدارک لازم برای اخذ آنها بررسی شده است.

ویزای اتحادیه شینگن

این ویزا با نام ویزای شینگن یونیفورم یا USV نیز شناخته می‌شود و دارای سه زیر مجموعه A، B و C است. ویزای اتحادیه شینگن در واقع همان ویزای توریستی شینگن است. دارندگان این ویزا می‌توانند در هر بازه زمانی شش ماهه به مدت 90 روز در منطقه شینگن اقامت داشته باشند. همچنین افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند، مجوز ترانزیت فرودگاهی نیز دارند.

ویزای شینگن-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

در ادامه، هر یک از زیر مجموعه‌های ویزای شینگن یونیفورم معرفی شده است.

ویزای نوع A شینگن: این ویزا در واقع ویزای ترانزیت فرودگاهی است. دارنده ویزای نوع A شینگن می‌تواند از طریق یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی عضو شینگن به کشورهای دیگر سفر کند، اما اجازه خروج از فرودگاه را ندارد. به معنای دیگر، کسانی که این ویزا را دریافت می‌کنند، کشور مبدا و مقصد سفرشان خارج از منطقه شینگن است و فقط برای تعویض پرواز باید در منطقه شینگن توقف کنند.

ویزای نوع B شینگن: این ویزا نیز نوعی ویزای ترانزیت است؛ با این تفاوت که دارنده آن اجازه دارد حداکثر ظرف مدت پنج روز کشور حوزه شینگن را ترک کند.

ویزای نوع C شینگن: ویزای نوع C یک ویزای کوتاه‌مدت است که به دارندگان آن اجازه می‌دهد برای مدت مشخصی در منطقه شینگن اقامت داشته باشند. این ویزا به سه شکل یک بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود صادر می‌شود.

ویزای اعتباری منطقه محدود

این ویزا در شرایط خاص مانند پناهندگی صادر می‌شود و به دارنده آن اجازه می‌دهد که فقط به کشوری که ویزا برای او صادر شده یا محدوده‌های مشخصی از منطقه شینگن سفر کند؛ بنابراین با اخذ این ویزا نمی‌توان وارد خاک تمام 27 کشور عضو شینگن شد یا از آنها عبور کرد.

ویزای ملی

ویزای ملی یا نوع D معمولاً برای افرادی صادر می‌شود که قصد کار یا تحصیل در حوزه شینگن دارند. صاحبان این ویزا برای زمان مشخص و با هدف معینی می­توانند به این کشورها سفر کنند و ویزای آنان بلند مدت به شمار می‌آید. ویزای ملی به صورت یک بار ورود یا چند بار ورود صادر می‌شود و دارنده آن باید پس از پایان اعتبار ویزا به کشور خود بازگردد.

چه کسانی می‌توانند ویزای ملی دریافت کنند؟

ویزای ملی حداکثر به مدت یک سال اعتبار دارد و تحت شرایط خاصی صادر می‌شود. متقاضیان ویزای ملی معمولاً شامل افراد زیر می‌شوند:

  • دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند برای مدت کمتر از یک سال برای پروژه‌های علمی به حوزه شینگن سفر کنند.
  • دانشجویانی که قصد دارند دوره‌های آموزشی یا پژوهشی را در یکی از کشورهای عضو شینگن سپری کنند.
  • کسانی که قصد کار کردن یا انجام پژوهش در موسسات معتبر دارند.
  • هنرمندان، ورزشکاران و متخصصانی که قصد به اشتراک‌گذاری مهارت‌های خود در سفر به کشورهای عضو شینگن دارند.
  • افرادی که به دلایل پزشکی نمی‌توانند منطقه شینگن را ترک کنند.

ویزای شینگن-کاماپرس

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن

مدارک و شرایط دریافت ویزای شینگن تا حدودی به کشوری که از طریق آن برای اخذ ویزا اقدام می‌کنید، بستگی دارد، اما به طور کلی برای اخذ ویزای شینگن باید مدارک زیر را ارائه داد:

  • اصل گذرنامه فعلی و گذرنامه‌های قبلی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس 3.5*4.5 با پس­زمینه سفید
  • مدارک شغلی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی (گردش حساب، اسناد ملکی و…)
  • بیمه مسافرتی
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما و واچر هتل

اخذ فوری و مطمئن ویزای شینگن

چنانچه در هر یک از مراحل اخذ ویزای شینگن به مشاوره یا راهنمایی نیاز داشته باشید، می‌توانید از مشاوران خبره و با تجربه “ویزالند” کمک بگیرید. ویزالند، معتبرترین مرجع فارسی ویزا است که از به‌روزترین تغییرات و اطلاعات کشورها درباره صدور انواع ویزا آگاهی دارد. مشاوره تلفنی و حضوری، تکمیل مدارک، گرفتن وقت سفارت، پیگیری اخذ ویزا و نظایر آن از جمله خدمات این گروه به شمار می‌رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید به وبسایت ویزالند به آدرس www.visaland.org مراجعه کنید یا با شماره 1836-026 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : ویزالند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز