آشنایی با انواع دستگاه پرکن مایعات و کاربردهای آنها

لست سکند

دستگاه پرکن مایعات برای پر کردن و بسته بندی کردن وزن یا حجم مشخصی از مایعات کاربرد دارد. تهیه مناسب‌ترین نوع این دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ وگرنه ممکن است خط تولید دچار اختلال شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از دستگاه پرکن مایعات برای مایعاتی با حالات، چگالی و ویسکوزیته متفاوت استفاده می‌شود. این دستگاه انواع مختلفی دارد که برای نوع خاصی از مایعات استفاده می‌شود. علاوه بر این، منجر به کاهش اتلاف وقت و انرژی می‌شود. هم‌چنین نیروی کار اضافی را کاهش داده و سرعت و دقت خط تولید را بالا می‌برد.

انواع دستگاه پرکن مایعات و کاربری هر کدام

دستگاه پرکن مایعات انواع متنوعی دارد. همان‌طور که گفته شد، برای هر نوع از مایعات، دستگاه‌ خاصی نیاز است. در واقع با در نظر گرفتن نوع مایعات است که دستگاه انتخاب می‌شود. دستگاه پرکن مایعات به صورت کلی در دو نوع غلیظ و رقیق تقسیم‌بندی شده است. از جمله دستگاه پرکن مایعات می‌توان به دستگاه پر کن روتاری، دستگاه پر کن خطی، دستگاه پرکن پمپی، دستگاه پرکن سیلندر پیستونی، و دستگاه پرکن ثقلی اشاره کرد.

البته دستگاه‌های پر کن وکیومی، قوطی پر کن مایعات، پرکن مایعات در ظروف پلاستیکی، پر کن ساشه مایعات، بشکه پر کن و تیوپ پر کن نیز از دیگر دستگاه‌های پرکن مایعات هستند.

راز آسمان پایتخت

گفتنی است دستگاه پر کن ثقلی، دستگاه پر کن سرریز، دستگاه پر کن تری بلوک و دستگاه پر کن منوبلوک نیز از جمله انواع دستگاه پرکن مایعات رقیق محسوب می‌شوند.

به آفرین-کاماپرس

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پر کن غلیظ برای مایعاتی با ویسکوزیته و غلظت بالا (به معنای مقاومت مایع در برابر جاری شدن) بالا مناسب است. از دستگاه پرکن غلیظ اغلب در صنایع غذایی استفاده می‌شود. مثلا برای پرکردن مایعاتی مثل خامه، شکلات، ماست، عسل و رب. البته در صنایع دیگری از این دستگاه استفاده می‌شود. مثلا برای پرکردن مایعات شوینده و دارویی.

بیشتر بخوانید:

دستگاه پرکن مایعات رقیق

دستگاه پر کن رقیق برای مایعاتی که غلظت کمی دارند، استفاده می‌شود. مثل آب، دوغ، مایعات شیمیایی و… . در این دستگاه، مایع از کف پر می‌شود و به بالا می‌رسد. با این کار ظرف به صورت کامل پر می‌شود و هیچ هوایی درون آن باقی نمی‌ماند. این دستگاه به دسته‌بندی‌های ریزتری نیز تقسیم می‌شود که با توجه به مایع مد نظر، عملکرد متفاوتی دارد. بنابراین باید با در نظر گرفتن ویسکوزیته و یا همان غلظت مایع، دستگاه پر کن مناسب را انتخاب کرد. در غیر این صورت علاوه بر اختلال در تولید، خسارات جبران‌ناپذیری وارد می‌شود.

چگونه دستگاه پرکن مایعات مناسب را انتخاب کنیم؟

در قدم اول برای انتخاب نوع دستگاه، باید ببینید غلظت مایع شما چقدر است. مایعات حالات مختلفی دارند. مانند: رقیق، گازدار، نیمه غلیظ، غلیظ و دارای ویسکوزیته بالا، چسبناک، حاوی ذرات جامد، کف کننده و اسیدی. در دستگاه پرکن مایعات رقیق پر کردن با خاصیت گرانوری و وزن مایع انجام می‌شود. اما در مایعات غلیظ پرکردن با سیلندر پیستون یا پمپ انجام می‌گردد.

قیمت دستگاه پرکن مایعات به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل بسیار متنوعی در قیمت دستگاه پرکن مایعات تاثیرگذار است. این دستگاه دو نوع اصلی رقیق و غلیظ دارد که هر کدام از آن‌ها با قیمت متفاوتی در بازار عرضه و به فروش می‌رسند. دستگاه پر کن اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نیز از نظر قیمتی با یکدیگر متفاوت‌اند و بر حسب عملکرد آن، قیمت‌گذاری می‌شود.

یکی از چالش‌هایی که بسیاری از تولیدکنندگان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، پیدا کردن تامین‌کنندگان دستگاه و تجهیزات صنعتی است. خصوصا دستگاه‌های ویژه خط تولید و بسته‌بندی. این چالش به دلیل وفور انواع تولیدکنندگان ایجاد شده است که بعضا دریافت قیمت و ارتباط بی‌واسطه با آن‌ها سخت است. بنابراین لازم است فروشندگان با تجربه شناسایی شوند تا قیمت و کیفیت مناسبی را عرضه کنند.

ماشین‌سازی به آفرین با رعایت استانداردها در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات بسته‌بندی و صنعتی قابل استفاده در صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنعت کشاورزی، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و… می‌باشد. ما این شرکت را برای تهیه دستگاه پرکن مایعات به شما پیشنهاد می‌دهیم.

انتهای پیام

مرتبط با : به آفرین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز