دستگاه میکسر پودری در چه صنایعی کاربرد دارد؟

لست سکند

امروزه در صنایع مختلف و به منظور سرعت کار بیشتر، برای تلفیق درست و به اندازه انواع مواد جامد و پودری پایه تولیدات از انواع دستگاه میکسر پودری استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها برای مخلوط کردن انواع مواد پودری در صنایع دارویی، غذایی و … کاربرد دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بیشتر صنایع و کسب و کارها در ابعاد مختلف، به ترکیب مواد به شکل یکنواخت نیاز دارند و باید از میکسر پودر استفاده کنند تا در توازن ماده‌های مورد نیاز تولیدات آن مشکلی ایجاد نشود. در واقع برای ساخت برخی از محصولات دقت و یکنواختی چگالی حائز اهمیت است و بدون توجه به این موضوع و با اندکی کم و زیاد شدن اندازه مواد، امکان تولید این محصولات وجود ندارد.

در کل میکسر پودر برای مخلوط کردن موادی مانند فلفل، قهوه، جوش شیرین، دارچین، زردچوبه و انواع مواد پودری غذایی و دارویی مناسب هستند.

میکسر پودر-کاماپرس

به عنوان مثال برای تولید برخی مواد غذایی آماده، لازم است که تمامی ترکیبات و ادویه‌ها به اندازه میکس شوند تا طعم مناسب همه ذائقه‌ها به وجود آید. به منظور تولید انواع دارو یا مواد شیمیایی، ترکیب به اندازه انواع پودرهای مورد نیاز اهمیت بیشتری دارد. زیرا این ترکیبات با سلامت مصرف کنندگان سر و کار دارند و توجه به میزان مواد به کار رفته در آن‌ها بسیار مهم است. البته امکان اندازه گیری مواد پایه تولید این محصولات با دست وجود ندارد و به همین دلیل است که تولیدکنندگان این محصولات از دستگاه‌های میکسر پودری مخصوص و دقیق استفاده می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

میکسر پودر یا ریبون بلندر با توجه به محصولات تولیدی، به انواع میکسر های عمودی و افقی و روتاری یا درام میکسر جهت پودرهای همگون، و پودرهای ناهمگون تقسیم می‌شوند.

آشنایی کلی با نحوه کارکرد دستگاه میکسر پودری

افرادی که برای هر فعالیتی مایل به استفاده از دستگاه میکسر پودری هستند، بهتر است ابتدا طرز کار این وسیله را بشناسند.

معمولا دستگاه میکسر پودر در درون مخزن خود دو گروه پره یا تیغه دارد که به یک شفت محکم وصل شده‌اند. نیروی موتور دستگاه به شفت انتقال داده می‌شود و این شفت‌ها باعث گردش پره‌های کوچک و بزرگ دستگاه می‌شوند. در مرحله اول پودر به وسیله پره‌های کوچک به کناره‌ها انتقال پیدا کرده و پس از آن مجدد پودرها به وسیله پره‌های بزرگ در میانه دستگاه قرار می‌گیرند. دقت میکس مواد، تحت تاثیر حرکت همین پره‌ها قرار دارد.

افرادی که به این نوع دستگاه‌ها احتیاج دارند باید با توجه به نوع فعالیت و تولیدات خود، دستگاه میکسر پودری با ظرفیت مناسب را خریداری کنند. مبنای محاسبه ظرفیت میکسر پودر، دانسیته و چگالی جامدات، لیتر است.

قیمت دستگاه‌های میکسر پودر مجموعه به آفرین چقدر است؟

فعالان حوزه مختلف صنعت که به این دستگاه‌ها احتیاج دارند باید به تولیدکنندگان معتبر آن مراجعه کنند. ماشین سازی به آفرین یکی از تولیدکنندگان شناخته شده این نوع دستگاه‌ها است که انواع میکسر پودر را با امکانات جانبی و ظرفیت‌های گوناگون برای مشتریان تولید می‌کند. وسیله انتقال پودر جهت شارژ مواد پودری به داخل دستگاه یا تخلیه مستقیم پودر از ریبون بلندر به داخل کیسه یا انتقال مواد به صورت اتومات از میکسر پودری به دستگاه سیلو، کیسه پرکن، پرکن پودری از جمله امکانات جانبی این دستگاه‌ها هستند که شرکت به آفرین به درخواست مشتریان این دستگاهها را روی دستگاه اصلی نصب می‌کند.

قیمت دستگاه میکس پودری با توجه به مواردی مثل ظرفیت میکسر پودر، جنس بدنه دستگاه‌ها، توان الکتروموتور، نوع گیربکس و… متفاوت است. همچنین نصب انواع متعلقات مانند تابلو برق، دستگاه انتقال پودر جهت بارگیری و تخلیه پودر به داخل میکسر و مواردی از این قبیل بر روی قیمت دستگاه میکسر پودری موثر هستند.

تعمیر دستگاه میکسر با به آفرین

ماشین سازی به آفرین علاوه بر طراحی و تولید انواع دستگاه میکسر مورد نظر مشتریان و ارائه مشاوره در راستای تولید یک دستگاه مناسب برای گذران امور مشتری، در زمینه تعمیر دستگاه‌ها نیز خدماتی ارائه می‌دهد. در صورتی که دستگاه میکسر پودر دارید و این محصول دچار مشکل شده، کافی است با کارشناسان مجموعه به آفرین تماس بگیرید و از چگونگی انجام تعمیرات، هزینه و اجرت تعمیر دستگاه خود آگاه شوید.

ماشین سازی به آفرین سال 1380 فعالیت خود را با هدف ساخت انواع ماشین آلات به روز و جدید بسته بندی صنعتی آغاز کرد. این مجموعه همواره به دنبال تولید ماشین آلات و ملزومات به روز مربوط بسته بندی و … برای کمک به تولیدکنندگان مواد غذایی، دارویی، کشاورزی و نفت و گاز و پتروشیمی است.

انتهای پیام

مرتبط با : به آفرین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز