دستگاه بالابر پودری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه بالابر پودری یا همان دستگاه انتقال پودر برای جا به جایی موادی پودری و گرانول مانند ادویه‌جات، آرد، شکر و… در کارخانجات استفاده می‌شود. در واقع، هنگامی که نیاز باشد تا اینگونه مواد بین دستگاه‌های میکسر پودر، ریبون بلند یا کیسه پرکن یا سیلوی ذخیره مواد انتقال داده شود ، استفاده از بالابر پودری بهترین گزینه است.

به گزارش کاماپرس، دستگاه بالابر پودری با نام دستگاه اسکرو پودر نیز شناخته می‌شود. کاربرد این دستگاه در ورودی یا خروجی میکسرهای پودر یا دیگر ماشین‌آلات صنعتی باعث افزایش بازدهی در تولید محصول خواهد شد. این مطلب به بررسی بیشتر دستگاه بالابر پودری می‌پردازد.

بالابر پودری-کاماپرس

اجزای دستگاه اسکرو پودر و طرز کار آن

این دستگاه از یک لوله خارجی و یک لوله داخلی که دارای پره‌های ماردون مانند ساخته شده است. پره‌های دستگاه توسط موتور و گیربکس حول یک محور به حرکت در می‌آید. بنابراین، اجزای تشکیل‌دهنده دستگاه بالابر پودری شامل لوله، پره‌های ماردونی، قیف یا مخزن ورودی مواد، موتور و گیربکس است.

مواد پودری مانند شکر یا آرد به قسمت مخزن دستگاه ریخته می‌شود. زمانی که این دستگاه به کار می‌افتد، پره‌های ماردون شکل داخل لوله می‌چرخد و مواد را در امتداد قسمت خروجی بالابر جلو می‌برد و از لوله خارج می‌شود.

آریاک سفر

این دستگاه می‌تواند مواد پودری را به صورت عمودی و افقی جا به جا کند. قطر لوله به کار رفته در دستگاه بالابر پودری می‌تواند بر میزان قدرت و کارایی آن تاثیرگذار باشد. حداکثر ارتفاع دستگاه اسکرو پودر 6 متر است. در صورتی که نیاز باشد تا مواد در ارتفاع بالاتری جا به جا شوند، باید انتقال در دو مرحله صورت بگیرد.

مزایای استفاده از دستگاه بالابر پودری

اولین و مهم‌ترین ویژگی استفاده از ماشین‌آلات انتقال مواد، استفاده کمتر از نیروی انسانی است. این مسئله علاوه بر کاهش هزینه‌های جانبی، باعث افزایش استانداردهای بهداشتی نیز می‌شود. در صنایع مرتبط با مواد غذایی و دارویی استفاده از این دستگاه به دلیل رعایت اصول بهداشتی بسیار پرکاربرد است. به عنوان مثال، انتقال مواد به روش وکیوم به دلیل عدم دخالت دست، بسیار پرطرفدار است. بنابراین، با تهیه دستگاه بالابر پودری می‌توان در هر بخش از کارگاه یا کارخانه، مواد پودری را به راحتی بسته‌بندی کرد.

به علاوه، با استفاده از دستگاه بالابر پودری می‌توان جا به جایی مواد را در هر جهت و زاویه‌ای انجام داد. این دستگاه می‌تواند انواع پودرها با چسبندگی پایین را منتقل کند. صرفه‌جویی در زمان، افزایش بازدهی در تولید و جلوگیری از هدر رفتن مواد از جمله دیگر مزایای به کارگیری دستگاه بالابر پودری است. لازم به ذکر است که نصب این دستگاه بسیار راحت و بدون دردسر است.

خرید از ماشین‌سازی به آفرین؛ سریع و به صرفه!

مجموعه ماشین‌سازی به آفرین فعالیت خود را از سال 1380 در زمینه ساخت ماشین‌آلات بسته‌بندی و صنعتی آغاز کرده است. صاحبان کارخانه‌های بزرگ و حتی کسب و کارهای کوچک می‌توانند با تهیه دستگاه بالابر پودری از این مجموعه، در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنند. محصولات ماشین‌سازی به آفرین در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی، آرایشی و بهداشتی و همچنین در صنعت نفت، گاز و… کاربرد دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : به آفرین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز