یک گزارش حیرت انگیز دیگر از افزایش زیان سایپا  

لست سکند

گزارش های مالی شرکت خودروسازی سایپا نشان می دهد این شرکت در سال 1399 با وجود افزایش قیمت محصولات، حجم زیان این شرکت افزایش یافته است.

به گزارش کاماپرس، گزارش تازه منتشر شده از وضعیت مالی شرکت خودروسازی سایپا از تداوم وضعیت نامطلوب این شرکت خبر می دهد. سایپا در ۱۲ ماهه منتهی به پایان سال 99 توانسته به ازای هر سهم ۲۹۷ ریال زیان خالص محقق کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته وضعیت بدتری پیدا کرده و با افزایش 132 درصدی زیان همراه بوده است.

بر اساس آنچه کارگزاری توانا از گزارش مالی سایپا منعکس کرده است درآمدهای عملیاتی این شرکت در دوره ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ به مقدار ۱۵,۹۸۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصدی داشته است.

بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شرکت با37 درصد فزایش به عدد ۱۸,۲۷۷ میلیارد تومان رسیده است و هزینه‌های فروش، اداری و عمومی نیز با افزایش همراه بوده است و به ۱,۵۰۸ میلیارد تومان رسیده است و ۲,۱۲۸ میلیارد تومان هم سایر درآمدهای شرکت در طول دوره بوده است و سایر هزینه‌های عملیاتی نیز ۱,۱۲۵ میلیارد تومان بوده است که با کسر بهای تمام شده و هزینه‌های فروش زیان عملیاتی شرکت ۲,۸۰۱ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال به زیان عملیاتی رسیده است.

47 هزار دستگاه خودرو در انبار سایپا

راز آسمان پایتخت

در دوره ۱۲ ماهه درآمدهای غیرعملیاتی از محل اقلام متفرقه ۹۹۲ میلیارد تومان بوده است و ۱۱۲ میلیارد از محل سرمایه‌گذاری‌ها درآمد داشته است و هزینه‌های مالی دوره ۴,۱۰۸ میلیارد تومان بوده است. در نهایت زیان عملیات در حال تداوم قبل از مالیات ۵,۸۰۴ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 132 درصدی زیان همراه بوده است.

سایپا با سرمایه ثبتی ۱۹,۵۵۱ میلیارد تومانی در پایان دوره زیان انباشته ۱۵,۰۲۶ میلیارد تومانی را ثبت نموده است.

شایان ذکر است در پایان دوره مذکور، ۴۷,۰۰۰ دستگاه انواع خودرو سواری موجودی انبار شرکت هست که در کل نزدیک ۳,۴۴۵ میلیارد تومان ارزش دارد که نسبت به ابتدای دوره افزایشی بوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز