سرمایه گذاران طلا 46 درصد زیان کردند

لست سکند

یک کارشناس اقتصادی با ارائه تحلیلی اظهار کرد: خریداران طلا که از اواخر مهرماه 1399 در طلا سرمایه گذاری کردند تاکنون 46 درصد زیان کرده اند.

به گزارش کاماپرس، دکتر حسین ادیب در کانال شبکه اجتماعی خود با ارائه تحلیلی درباره سود و زیان و ریسک بازارهای مختلف نوشت: اگر در یک بخش اقتصاد ریسک رو به افزایش باشد و آن بخش موفق به فروش ریسک رو به افزایش نباشد ، رکود تشدید می‌شود.

وی در ادامه تحلیل خود با بیان این که در حال حاضر سه دسته از افراد نمی توانند یا نمی خواهند ریسک یا زیان آتی دیگران را  بخرند، توضیح داده است: 90 درصد معاملات مسکن در ده درصد محلات تهران است و ١٠ درصد معاملات مسکن در ٩٠ درصد محلات ، لذا مالکین ٩٠ درصد واحد های مسکونی تقریبا نمی توانند ریسک بخرند. علاوه بر این 90 درصد معاملات سهام در بورس به خرید سهام ١٠ درصد از شرکت‌ها تخصیص دارد و ١٠ درصد از معاملات سهام شامل ٩٠ درصد شرکت‌ها است، لذا ٩٠ درصد از سهامداران تقریبا  نمی توانند ریسک بخرند.

ادیب ادامه داد: 90 درصد از سپرده گذاران ( مشروط بر اینکه سپرده آنها سرمایه در گردش فعالین اقتصادی نباشد ) انتظارات تورمی منفی دارند لذا با سپرده خود ریسک نمی خرند یا به بیان صریح تر ٩٠ درصد سپرده ها با این ویژگی، گردش ندارند و قفل شده اند.

راز آسمان پایتخت

این کارشناس اقتصادی در ادامه با طرح این پرسش که اگر ٩٠ درصد از واحد های مسکونی ، ٩٠ درصد از سهامداران و ٩٠ درصد از سپرده گذاران نمی توانند یا نمی خواهند ریسک یا زیان های آتی بقیه را بخرند پس ریسک های موجود در اقتصاد را چه کسانی باید بخرند، نوشت: اولین خریدار ریسک، دارندگان طلا هستند چرا که  قیمت یک اونس طلا نسبت به ٢٧ مهر ١٠ درصد کاهش یافته و دلار در داخل نیز با نرخ خرید صرافی بانک ملی ٣۶ درصد کاهش داشته  است پس مالکین طلا ۴۶ درصد ضرر کرده اند.

مطالب پربازدید امروز:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز