خرید پژو 206 و تیبا با قرعه کشی و خرید جدیدترین مدل تسلا با بیت کوین!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خودروسازی ایران بعد از بیش از نیم قرن فعالیت در جایگاهی ایستاده که حتی نمی‌تواند پاسخگوی تقاضای مصرف کنندگان قانع داخلی باشد و متقاضیان برای خرید خودروهای بسیار معمولی مثل پژو 206 و تیبا باید در قرعه‌کشی شرکت کنند و این درحالیست که خودروسازان جهان با سرعت حیرت‌انگیز در حال مُدرن‌سازی محصولات و فرآیندهای فروش تولیدات خود هستند.

به گزارش کاماپرس، صنعت خودروسازی ایران سال جدید را در حالی آغاز می‌کند که مصرف‌کنندگان و مخاطبان میلیونی این صنعت در انتظار تحول خاصی نیستند و راضی شدن به حداقل‌ها را امسال نیز مثل سال‌های قبل تمرین می‌کنند! دو خودروساز بزرگ ایران خودروهای جدیدی در سال 1400 به بازار عرضه می‌کنند که خرید هیچ کدام – نه شاهین و نه تارا – از نظر قیمت در توان اغلب متقاضیان نیست.

هر دو خودروساز در سال گذشته برخی خودروهای قدیمی خود را از رده خارج کردند اما نکته اینجا بود که خودروهای از رده خارج شده در آشفته بازار خودروی ایران، جزو ارزان های بازار به شمار می رفتند و با متوقف شدن تولید این خودروها – پراید و پژو 405 – دست اقشار کم درآمد از خرید خودرو دورتر شد بدون آن که صنعت خودروسازی برای این خودروها جایگزینی در همان رده قیمت معرفی کند.

بی اعتمادی مردم به وعده های مدیران دولتی

نکته دیگر این که مدیران منصوب دولت در صنعت خودروسازی ایران، وعده ها و سخنانی را در مورد افزایش تولید، کاهش قیمت، سرعت بخشیدن به تحویل خودروهای پیش فروش شده و … مطرح کردند که کمترین اثر را بر بازار داشت چرا که اعتماد مردم به این مدیران به نازل ترین سطح خود رسیده است.

راز آسمان پایتخت

صنعت خودروسازی ما کجا و خودروسازان جهانی کجا !

در همین روزهای ابتدای سال که متقاضیان خودرو در ایران منتظر قرعه کشی بعدی ایران خودرو و سایپا هستند، شاهد تحولاتی در بازار خودروی جهان هستیم که بسیار قابل تامل است. خبری که اخیرا علاوه بر بازار خودرو، بازارهای مالی را نیز تحت تاثیر قرار داده آمادگی شرکت تسلا برای فروش محصولات خود با بیت کوین است. موج آفرینی ایلان ماسک مدیرعامل تسلا –که در جایگاه اول و دوم ثروتمندترین فرد جهان نیز قرار دارد – نیز در بازارهای مالی جهان جالب توجه است که با یک توئیت، سهام شرکت تحت مدیریت خود را به همراه قیمت بیت کوین به نوسان های اغلب مثبت می اندازد.

مشاهده این تفاوت های فاحش بین شرایط صنعت خودروسازی جهان و صنعت خودروی داخلی این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که تا چه زمانی قرار است ما به درجا زدن و عقب رفتن ادامه دهیم و کی نوبت بیدار شدن صنعت خودروی ایران فرا می رسد؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز