وضعیت مبهم قیمت لوازم خانگی در سال99

لست سکند

ویروس کرونا در حالی واحدهای صنفی لوازم خانگی را با افت شدید درآمد مواجه کرده  که هنوز معلوم نیست قیمت این لوازم با چه میزان افزایشی در سال جاری روبرو خواهد بود؟

به گزارش کاماپرس ، اگرچه شیوع کرونا در بازار باعث تعمیق رکود در برخی بازارها شده و هنوز امکان فعالیت برای برخی از واحدهای صنفی پرخطر وجود ندارد، اما کماکان قیمت‌ها در بازارهای مختلف از جمله سکه، طلا و دلا شیب افزایشی دارد. ازاینرو پیش‌بینی می‌شود  قیمت لوازم خانگی نیز که بی تاثیر از این بازارها نیست، با افزایش قیمت روبرو شود. در این خصوص رئیس اتحادیه صنفی تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی  در گفتگویی با تجارت فردا گفته بود که قیمت لوازم خانگی تحت تاثیر قیمت ارز است. همچنین وی در جای دیگر تاکید کرده بود در صورتی که دولت در سال جاری در نرخ مالیات تغییری ایجاد نکند، قیمت لوازم خانگی نیز تغییری نخواهد داشت.  حسن حسنی سفیدآبی فراهانی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه نیز پیش از این درباره وضعیت بازار لوازم آشپزخانه  اظهار کرده بود: اگر امسال نوساناتی در نرخ ارز بوجود آید با افزایش قیمت در بازار روبرو خواهیم بود. ازاینرو آنچه مسلم است، تاثیر قیمت ارز بر قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی است.

مشکلات عرضه آنلاین لوازم خانگی

نکته دیگر مشکلات عرضه آنلاین لوازم خانگی است که طبیعتا کار فروش لوازم خانگی را سخت کرده و از سویی بر روند قیمت آن بی تاثیر نیست. در این خصوص رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی گفته  این نگرانی وجود داشته که با عرضه آنلاین لوازم خانگی برخی از فروشندگان کالاهای قاچاق از این فرصت استفاده کنند و اقدام به فروش کالاهای قاچاق و یا تقلبی خود کنند، لذا فرصت بهره‌گیری از فروش آنلاین در این شرایط به وجود نیامده است.

راز آسمان پایتخت

اما مهم‌تر از این ضرر سنگین فروشندگان لوازم خانگی در روزهای کرونایی است. به گفته سید مرتضی میری فروشندگان لوازم خانگی به دلیل تعطیلی یک ماه اخیر درآمدی نداشته‌اند و با توجه به پرداخت هزینه‌های مختلف از جمله اجاره‌بها، مالیات و قبوض آب و برق با مشکلات عدیده مالی مواجه هستند. همزمان با این موضوع شاهد سرکوب اجباری تقاضای لوازم خانگی در بازار به دلیل شیوع کرونا و توقف مراسمات عروسی هستیم.

با این اوصاف به نظر می‌رسد بعد از بازگشایی کامل واحدهای صنفی لوازم خانگی با توجه به سرازیر شدن سیل تقاضا به سمت آنها و همچنین کاهش میزان تولید این لوازم در بازار به دلیل کرونا، شاهد افزایش قیمت از سوی برخی از فروشندگان باشیم.

 

مرتبط با : اتحادیه لوازم خانگی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز