۱۲ نکته که می‌خواهید درباره ارج بدانید

کارخانه ارج، طی سه دهه گذشته، یکی از صنایع مشهور ایران در زمینه تولید لوازم خانگی بوده است. انتخاب نام این برند توسط خلیل ارجمند، موسس این شرکت انتخاب شده است. برخی این نام را سه حرف اول سه کارکرد اصلی کارخانه ارج یعنی آهنگری، ریخته‌گری و جوشکاری می‌دانند. «ارج، نامی که می‌شناسید و به آن اعتماد دارید» شعار تبلیغاتی این شرکت است.

در ادامه کاماپرس به ۱۲ نکته کلیدی درباره کارخانه ارج می‌پردازد که خواندن آن به فعالین صنعت لوازم خانگی توصیه می‌شود.

۱. کارخانه ارج در سال 1316 در خیابان سی متری تهران، در کارگاهی کوچک و با همکاری 8 کارگر ساده به وسیله خلیل ارجمند، در 27 سالگی وی، تاسیس شد. وی استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران بود که به صنایع غیردولتی ایران پیوست و قدم در عرصه توسعه صنعت و تولید کشور گذاشت.

۲. ابتدا در کارگاه تازه تاسیس شده، کارهایی نظیر آهنگری، ریخته‌گری و جوش‌کاری انجام می‌‌شد. نام ارج نیز، از سه حرف اول این سه رشته انتخاب شده است. این کارخانه که از قدیمی‌ترین کارخانه‌های ایرانی محسوب می‌شود، از زمان تاسیس تا کنون تغییرات زیادی کرده که یکی از آنها توانایی رقابت با بازارهای جهانی است.

۳. مدیرعامل اجرایی ارج فرزاد امانی و رئیس هیئت مدیره آن، حمید حسینی است.

راز آسمان پایتخت

۴. محصولات این کارخانه سهامی عام، شامل یخچال‌های پانوراما، کولرهای آبی آپارتمانی، سیستم آشپزخانه متصل و گرمایش تطبیقی با محیط است.

۵. یکی از معایب یخچال‌های موجود در بازار، همزمانی در بزرگ در مقابل ورودی کوچک است. یخچال ارج در طراحی جدید خود، امکان استفاده از یخچال با ورودی بزرگ همراه با در باریک را می‌دهد. همچنین یکی از عیب‌های کولرهای آبی موجود در بازار ابعاد بزرگ آنها و عدم تناسب با محیط آپارتمانی است که کولرهای آبی دیواری ارج، این مشکل را حل کرده و علاوه بر اینکه فضای کمتری اشغال می‌کند، به کانال‌کشی کمتری هم نیاز دارد.

۶. سیستم مدیریت آشپزخانه یکپارچه ارج با استفاده از فناوری اینترنت اشیا، در جهت آسایش و رفاه بیشتر مشتریانش گام برداشته است. سیستم‌های گرمایش هوشمند ارج نیز، با داده‌های ورودی از سنسورهای محیط بیرون و دما و رطوبت و اکسیژن خانه، به وسیله ترکیب بهینه ورودی هوای بیرون و داخل، یک تهویه ایده‌آل را در زمستان به‌وجود می‌آورد.

۷. خدمات پس از فروش شرکت ارج، طی سالیان متوالی، توانسته است اعتماد مصرف‌کنندگان لوازم منزل داخلی و خارجی را به خود جلب کند. دلایل این اعتماد مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و توجه به خواسته‌های مشتری است که این موضوع در کنار تجربه و دانش تکنسین‌های ارج بیشتر نمود پیدا کرده است.

۸. بخشی از سهام کارخانه ارج متعلق به گروه توسعه ملی- به عنوان یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار بانک ملی- است و بخش دیگری از آن به سازمان تامین اجتماعی تعلق دارد.

۹. در سال ۹۵ کارخانه ارج تا مرز تعطیلی پیش رفت اما بعد از فروش کارخانه به یکی از برندهای داخلی لوازم خانگی و به دنبال آن واردات ماشین‌آلات جدید، بار دیگر ارج کار خود را از سر گرفت و محصولات جدیدی را تولید کرد.

۱۰. این کارخانه با داشتن تیم مجرب مجموعه پشتیبانی قوی، طبق گواهی مشتریان و نهادهای بازرسی، سالیان طولانی جزء ارائه‌دهندگان برتر خدمات تعمیری بوده است. به عنوان مثال، هنگامی که مصرف‌کننده، درخواست تعمیرات خود را ثبت می‌کند، کارکنان شرکت ارج، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به‌وسیله نزدیکترین تعمیرکار به محل زندگی مشتری، برای حل مشکل دستگاه اقدام می‌کند.

۱۱. تمامی تکنسین‌های این شرکت، درای تجربه کاری بالا هستند که در زمان تعویض قطعات معیوب دستگاه مصرف‌کنندگان، از قطعات اورجینال استفاده می‌کنند.

۱۲. تمامی محصولات کارخانه ارج، دارای ضمانت کیفیت برتر بر مبنای عملکرد بهینه هستند.

مرتبط با : ارج
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز