۱۲ حقیقت خواندنی درباره ساندیس

لست سکند

حوزه صنایع غذایی یکی از گسترده‌ترین صنایع در دنیا محسوب می‌شود که زیرشاخه‌های فراوانی هم دارد. در ایران نیز، به خصوص در سال‌های اخیر که تعداد برندهای فعال در این حوزه افزایش یافته‌اند، زمینه‌های رقابت در تولید محصولات متنوع با کیفیت‌های متفاوت ایجاد شده است.

«ساندیس» یک از قدیمی‌ترین آبمیوه‌های ایرانی است که توسط شرکت «پاکدیس» تولید می‌شود و به مرور زمان، سر و شکلی امروزی‌تر به خود گرفته است.

در ادامه کاماپرس به ۱۲ نکته کلیدی درباره شرکت پاکدیس و محصولاتش می‌پردازد که خواندن آن می‌تواند برای فعالین صنعت مواد غذایی جالب باشد؛

۱. شرکت پاکدیس- سهامی عام- نخستین تولیدکننده آبمیوه، پوره، کنسانتره، شیره انگور، رب گوجه فرنگی، الکل صنعتی و طبی در ایران است. محصولات تولیدی این شرکت در دو نوع بسته‌بندی اسپتیک و غیر اسپتیک عرضه می‌شوند. اسپتیک یا آسپتیک فرایندی است که طی آن، محصول غذایی به گونه‌ای بسته‌بندی می‌شود که از نگهداری در یخچال بی‌نیاز خواهد شد. اما در بسته‌بندی غیر اسپتیک محصول غذایی نیاز به نگهداری در یخچال خواهد داشت.

۲. همچنین محصولات شرکت پاکدیس در بسته‌بندی‌های تتراپک، دویپک، بطری شیشه‌ای، بطری پت و قوطی ارائه می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

۳. شرکت پاکدیس، به‌منظور بهره‌برداری مناسب از محصولات کشاورزی منطقه، مانند انگور سفید و قرمز، سیب، آلبالو، گلابی، هلو، زردآلو، آلو، انار و گوجه فرنگی، و ملاس چغندرقند تولیدی کارخانجات قند، برای تولید الکل، در سال 1349 تاسیس شد.

۴. این شرکت در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار بنا شد و تولیدات خود را در دوی پک، قوطی، کنسانتره و پوره و رب گوجه فرنگی، بسته‌بندی می‌کند. علاوه بر این تولیدات، الکل طبی 96 درصد و الکل صنعتی 90 درصد هم در شرکت پاکدیس تولید می‌شود.

۵. در سال‌های اخیر، محصولات شرکت پاکدیس، به بازارهای هدف مانند اروپا، جنوب شرقی آسیا و آسیای میانه صادر می‌شود.

۶. مدیرعامل شرکت پاکدیس ناصر صمدی و رئیس هیئت مدیره‌اش محمد نجفلوی ترکمانی است. سید محمد خلیلی، مازیار دژبخش و روح‌اله امیدی نیز اعضای این هیئت مدیره هستند.

۷. ساندیس، نوژا، بارلتا، بالدرلو، ساندا، ساندیس مالت، کوگنت، قلعه گنج و شهد سردشت از جمله برندهای تجاری شرکت پاکدیس محسوب می‌شوند.

۸. این شرکت دارای استانداردهای سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی، استاندارد سیستم مدیریت کیفیت و گواهی‌نامه حلال است.

۹. افزایش سهم بازار تا 15 درصد از سهم کل بازار آبمیوه کشور و همینطور ارتقا و تثبیت برند «ساندیس» به عنوان مناسب‌ترین برند آبمیوه از نظر کیفیت و قیمت در کشور، از اهداف برنامه میان‌مدت پنجم و اهداف کلان این شرکت است. همچنین رشد سودآوری و تثبیت آن در حد سه رقیب اصلی، تکمیل زنجیره تامین و به‌‌روز کردن تکنولوژی در بسته‌بندی و توسعه مسئولیت‌های اجتماعی با ابزار اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف این برنامه ذکر شده‌اند.

۱۰. شرکت پاکدیس با نماد «غدیس» در بازار اول فرابورس حضور دارد. سهام‌داران عمده شرکت نیز شامل شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا-سهامی خاص و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هستند.

۱۱. محصولات شرکت پاکدیس عبارتند از: نوشیدنی‌های گازدار، نوشیدنی نکتار و آبمیوه، کنسانتره میوه، پوره و رب گوجه فرنگی، روغن کنجد، سرکه و الکل.

۱۲. شرکت پاکدیس در نمایشگاه‌هایی از جمله: نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته سال 95 و 96، نمایشگاه بین‌المللی دمشق سال 98، نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط چین سال 98، نمایشگاه ایران آگروفود سال 97 و… حضور داشته است.

مرتبط با : پاکدیس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “۱۲ حقیقت خواندنی درباره ساندیس

  1. مرتضی گفته:

    ساندیس نیاز به تعریف نداره، بهترین آب میوه های گازدار رو ساندیس داره و طعم واقعی و کلا کیفیت بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز